Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 3937 ggr
wixie
0

Kissar inte och skakar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu när jag kom hem från skolan och gick ut med Wixie så ville hon inte kissa. Jag tänkte att hon kanske bara ville gå lite längre, men hon kissade ändå inte. När jag kom i märkte jag att hon skakar också.

Tips på vad det kan vara?

Om det inte blir bättre är det en självklarhet att vi kontaktar veterinär.

JohannaEkroth
0

Har hon frossa och feber?

Kan hon ha urinvägsinfektion?

Verkar hon ha ont, är hon medtagen? Kan hon ha en sten som sitter och täpper till?

Inga olyckor innan promenaden inomhus? Tänkte om du sett småskvettar?

När kissade hon senast?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

wixie
0

Hon kissade vid tolv ungefär, då gick det trögt också.

Tack för svar:)

JohannaEkroth
1

Jag tror ett akut veterinärbesök är att föredra för lilla tjejen, det är många timmar sedan. Går du ut så var beredd på att kunna ta urinprov på henne ifall hon skulle kissa. Bara lite kiss behövs för prov, ta en måttskopa eller något form av mått och fånga upp med, typ dl mått eller matskedsmått. Det måste vara rent innan. Ha med något och pytsa över i, en liten flaska eller burk.

Men ha måttet beredd ifall hon skulle kissa.

Lycka till! Kyss

Hoppas hon kryar på sig.

wixie
0

Tack så mycket! Ska ta med mig något som jag kan ta urinprov med när jag går ut.

Ska vänta tills mamma kommer hem och fråga henne vad hon tycker vi sak göra också.

Hoppas allt går bra för min lilltjej!

JohannaEkroth
0

Ja, det gör det säkert! Kyss

Berätta gärna hur det går.

wixie
0

Absolut, jag berättar:)

JohannaEkroth
1

Lycka till, och puss på vovsan! Kyss

wixie
0

Men gud! Nu har hon äntligen kissat! Det visade sig att en annan hade varit ute med henne kl tre (bra att vi pratar med varandra i familjen). Jag så sjukt orolig och sedan visar det sig att det inte var någon fara.

Men dock så vet vi fortfarande inte varför hon skakade, men det har slutat nu iaf. Om hon fortsätter skaka ringer vi vetten ändå, även fast hon har kissat, eftersom det inte är likt henne att inte kissa då hon är ute.

Tack för dina svar igen!:D

JohannaEkroth
0

Åh vad skönt att det var som det var då! Kyss

wixie
0

Ja, gud vad orolig jag var! Usch, vi hade kollat upp telefonnr och allt till veterinären, sedan säger min bror att han var ute med henne vid tre! Åh, vad sur jag blev på han, fast lättat också såklart!

JohannaEkroth
0

Ja men så blir man ju när man har varit så orolig och allt bara släpper antingan gråter man eller så blir man arg och förbannad. Glad

Egentligen borde man ju skratta! Foten i munnen

Banankaka320
3

Skakningarna kanske berodde på hunden kände av att du var nervös? :) Min nakenhund skakar extra mycket när jag tycker synd om henne xD

wixie
0

#11 Ja, precis!

#12 Haha xD Ja, det kan ju ha varit det:P

Beckibus
0

Gud, vad rädd jag blev när jag läst detta..! Väldigt läskigt! Hoppas att det inte händer mer.. :P

Men när man tittar tillbaks på detta kommer du att skratta åt det!:P Tur att det gick bra den här gången..

Lycka till med henne i framtiden!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

wixie
0

#14 Ja, gud vad rädd jag var också! Ja, det kan vi ju hoppas på:]

Tack så mycket!:D

Cassii
0

Tycker ni det är mycket att hunden inte kissar på fyra timmar? Förvånad Förstår inte paniken. Min hund har också fått skakningar, och hon kissar max 3 gånger per dag och har alltif gjort. De hundar jag känner kissar inte mycket mer..

wixie
0

#16 Då våran hund alltid brukar kissa när jag går ut, även om det bara är en halvtimme sen senast hon kissade. Så jag blev orolig när hon inte kissade och skakade också. Och varför hon inte kissade när jag var ute med henne då vet jag inte, och det är inte normalt för henne.

Beckibus
0

Är det normalt att en hund kissar så tätt inpå?

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

wixie
0

Ja, det har hon alltid gjort sedan lite valp, men det behöver inte vara något mycket om vi nyss har varit ute.

Karmatarerskanise
0

#18 Så har alla hundar jag varit ute med gjort, de passar på att skvätta var gång de komemr ut, även om det är nära inpå förra gången.

[Forest]
0

16 3 gånger :P Här har jag två hundar som kissar ofta går jag en promenad på över 1 timma har Enja kissat minst 5 gånger vissligen typ bara doppat toffsen som jag säger i slutet men iaf. Hon kissar kl 7 rigält, kl 10 kl 13 osv ungefär var 3e timma till sista kvällskisset kl 23. Donna kissar oxå så fast kissar på långpromenaden kanske bara 2 gånger. Sen bajsar dom oxå minst 2 gånger per dag.

Cassii
0

#21 Oj vad mycket! Lexie kissar 3 max 4 gånger per dag och bajs 1 gång per dag :)