tilltalsnamn
det är svårt detdär med namn, i mitt fall blev det att så gott som alla mina hundar inte kallades deras namn, utan har fått tilltalsnamn.
kallar ni era hundar vad de heter igentligen? :)
tex:
dexter kallas för pekka
teak kallas för tossa
alladin kallas för allan
igor kallas för igge
asafa povel kallas för affe/alf
lillebror kallas för lillis
gusten kallas för gudda
gibbon kalls för gibs/gibbis
ilo kallas för illert
:)
vi har en hund som hette Anneli när vi köpte henne som två år, men vi döpte om henne till Annie för min syster tyckte det skulle låta som att ropa på en gammal tant xD
Önska kallas främs för Loppan & LoppaLus
men även:
Pluttefian Pluttan Loppan Loppelus Fialisa Fialotta Loppaliten Sötrumpa Sötunge Skitfia Lilltös Lilllusen Lilloppan Önsk Önsket Älsklingstösen Tösen Tjejjan Tjejjen Busfia Busunge Vinthunden Whippetwannabee Valp Vappis Sötvapp Tasselotta
Fröken långnos
Långsnoket
Pönsk
Pönsket
Busvapp
Pestfia
Gosfia Så ja. kärt barn har många namn ;)
haha! vilka gulliga namn! :)
alladin som oftast kallas för allan, kallas ibland oxå för djävulstrollet x)
och ilo kan oxå i vissa kall bli kallad för eilert, älgen, buffeln… :P
Min hund heter Valentin men han kallas för Valle. Eftersom det är lättare att säga.
Men sen kallar jag honom: Bubba, Bubba fett (Boba fett är en figur i Star Wars), Bubben, Bubbas, Bubbes, Bubblan, Bubbel-mannen, Bubbel-trubbel, Tjockis, Sötnos, Grisen, Lilleman. Ja lite allt möjligt 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Smilla kallar jag för bl.a. Grisen, grislisa, gosrumpan, mattes/mammas hjärta, älskling, bumman, bummelumman. Arach kallas bl.a. Racha, Racho, Rachi, Barach Obama, bummen, mammas pojke. Kärt barn har många namn. Kallar mina hundar för massa olika ^^
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tinka kallas tant gris och Seth kallas för knort, men de lystrar bara till sina riktiga namn. Smeknamnen används mest när jag pratar om dom. De är båda två mina små korvar och sötrumpor;)
Min hund heter Ruby men blir ofta kallad Boobie (lättare än att utala "R" framför hela tiden)
Blir även kallad: Boobisen, Gumman, Tokis, Bebisen min, Sötnos,Fjäskis, Knäppis
Tintin kallas ofta för Tin eller Tinen. Tycker Tintin.
Tidigare hundar:
Sudden kallades för Sudd.
Balou för Bam Bam han hette dessutom Bam Bam Balou i stamtavlan.
Resterande tre hundar kommer jag inte ihåg något smeknamn till tyvärr.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Min hund heter Akilles och kallas bland annat Akke, Alle, Alli, Fisen xD, Korven, poppo (När man ropar glatt på honom) ;), Akta, Soppan (Har lätt för att bli dålig i magen) xDD, Knasen, klubban och mina favorit namn, Paddan & Grodan xD
Bacon, svaret är bacon.
Hugo kallas Fluggis hahah!
Alfons kallas bland annat för: Boy, Alfonsoboyie, fonso, kronzo, Bo!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Debbie kallar jag säkert oftast Debba, för det känns skönt att säga 
Nuff, Nuffla, Debbsa och massor med andra smeknamn har hon också.
- Mvh Emma
Meder´s GoldDog Chinwendu, tilltalsnamn Grim. Kallas även för stinkis, tokis, bubben, latmask.
Meder´s GoldDog Divinium Liv, tilltalsnamn Evi. Kallas även för fröken duktig, bebis, gumman.
Det är väl de vanligaste smeknamnen de har, som jag kan komma på sådär på rak arm. 
Texas kallas oftast för Lilo (fråga mig ej varför, sambons påhitt). Det slinker även in namn som sorken, lillis, fisen och pälskling :)
Algot kallas: Albin, Albert, lilla lurventussen, Abbe, Ubbe och jag vet inte allt vad det är.
Sigge kallas: Piglet, Siggisen, Siggebus, grisen, Piggis och sådant
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hugo - Hugin, Lilleputt, Pucko, Beebiis, Gris, Mammas älskling, Puttinutt m.fl.
Silas - Sillen, Lillsill, Sillidill, Beebiis, Mammas älskling, Sillan, Bob Dylan m.fl.
Blir en del smeknamn 
Ronja: Britta, Birgitte och Birgitta. Hon lyssnar jätte bra på Britta ;)
Alvin: Alle, Alvön
Theodor: Keogoj, theo,
Ludde: lulle, udie budie, ludvig, lulle bullen, tjockis, ludie, eddul och massor mer :)
jag brukar kalla Annie för Ann, Ansi-Pansi, Pansi, Svans, Lill-fis, grodan, kalkonen och Hunna-byting ^^

Har ingen vovve än , men hoppas jag får vara med i tråden med våran kisse :)
**Sockra
**kallas: Sockra, Sockerbiten, Biten, Tjejen, Gumman, Vännen.
Men framförallt Biten ;)
#19 självklart! :)