Min valp kissar massor
Jag hämtade en valp i hälgen han är maltes med lite Chihuahua i sig.
Nu har vi upptäckt att denna lilla rackara kissar stänkvis liten pöl hälr och liten där dessutom lyfter han ibland på menet.
Är det normalt för en 11 veckors valp hane?
Vad kan jag göra för att motverkaproblemet?
Menar du att han pinkar inomhus? Ta ut valpen ofta, håll koll på honom, direkt han ätit, sovit, lekt måste han ut.
Jag har tagit ut honom ofta. men nu har han kissat 4 gånger på mindre en 30 minuter och då gick vi en runda presis innan vi kom in och han kissade fler agånger på den promenaden.
berömmer med godis ute och nonchar inne. Att en valp kissar ofta vet jag men att an småskvätte hela tiden?
#2 Du har bara haft honom några dagar, ge det lite tid :)
Om du är orolig för att han fått urinvägsinfektion - kontakta veterinär! Det är inte alltid det går över av sig själv. Jag har tex just precis nu en tik hemma som äter antibiotika pga urinvägsinfektion.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
jag hade någ kollat så han inte har uvi valpar kan få det lätt. att de lufter annars på benet är inte ovanlig att han går o småkissar nja det är olika vet dom som är lite oroliga o går o småkissar för visa vem man är lite. 
Var nyss ute på en promenix ca 15 min då det är minusgrader och valpen bara piper och skakar efter en liten stund.
Nu har vi varit inne knappt 5min och han har kissat 6 nya pölar.
Ska till vet i morgon trotts att försökrnigne inte satt in för jag misstänker blåskajsa.
Hur mkt dricker han? eller blöter du upp fodret?
Ge c-vitamin om du misstänker urinvägsinfektion! De brukar man ge till hundar som har det.
Men låter inte normalt.
nä, 6 pölar på 5 minuter låter inte normalt
Ja nu har hläcker han nästan han dricker inte mycket men får upplött foder med några deceliter vatten i.
Ska se till att ha nfåt ha vatten tillgång i natt, och så ska jag ringa vetrinär direkt i morgon bitti. bor bredvid den så.
C vitamin kan jag ha ska se. Funkar det med ensåndär brus tabelett?Det är ju inte menat för djur men bådre väll inte skada?
uppblött foder kan vara orsaken till att han/hon kissar inne så mkt, testa å inte blöt upp, elr blöt de bara pytte lite.
c vitamin kan du ju ge som brus, men inte lika ''efektivt'' alltså ninte lika lätt att ge hunden full dos.
Lättast är i vanlig tablett form å ge via munnen.
13 # låter lite som urinsten eller något problem med kisseriet
Ts och han var besiktad? Jag har hund med felplacerad urinledare känner en som har hane som oxå haft det, man föds allså med detta och det ska opereras. Ha det i åtanken när du är hos vetrinären för dessa hundar "läcker" mycket o kan inte hålla sig. Blåsan är väldigt liten dessutom. Våran hund var redan opererad för detta hon har problem än men förhoppsningsvis kommer de reda ut sig efter hennes första löp.
Ha det i åtanke, jag tror att din hund nu har urinvägsinfektion rätt vanligt att valpar kan få det.
#16 tack det sak jag tänka på. Han var vetbesiktad och där strå allt på U.A.
Var ner till vetrinären i dag och dom gav mig ett recept på infektion och inflamatationshemmande. Han kissade för liten mängd för att dom skulel kunan få ett korekt provsvar så om han inte blir bätter av mädecinene innom en dag ska jag tillbaka.
Får hoppas att det int är någon defekt han är född med, låter som att det blir en dyr historia för mig.
17 håller tummarna för att han ska bli bättre och att det bara är uvi.
Ang ektopisk uretär/felplacerad urinledare *Det ska inte bli dyrt uppfödaren ska stå för denna kostnad oavsett det är en blandras eller renras det finns doldafelförsäkran som uppfödaren ska ha har de itne den så trist eftersom denna kostnad ändå faller på dom. * Sen kan det falla på din försäkring men jag tror att den kommer iaf falla på uppfödarens.
#18 ja får hoppas att hon gör det då. Ska hålla koll på honom.
han har inte kissat så mycket nu, han kissa i natt och i går kväll massor men det är presis som att kisset är slut och han kan kissa normalt nu. Jätteskumt. Funderar på om det inte är en litne blåsa som du pratar om.
Kissar dom mycket efter att dom druckit då?
berätta mer om det =)
Ta ett urinprov på morgonurin och lämna till veterinär - enkelt kolla om det är UVI.
felskrivet….
19 testa o googla lite, min tös var opererad när vi skaffa henne. Liten blåsa gör att hon läckte och kissa som din allså ofta o små fläckar. Det är itne heller onormalt att de får UA på besikningen tyvärr kan detta missas. Jag har pratat med en hanhundsägare som har detta då prata vi lite foder oxå eftersom de ska äta foder som är snällt mot njurarna oxå, det är lite o tänka på. Men märker du att han är blöt eller blir blöt fläck där han har legat o sovit? Det är rätt typist annars.
nyfiken på hur det är med valpen?

Får han i sig allt vatten som du blöter upp fodret i? NÅgra deciliter vatten är jättemycket. Så mycket dricker inte ens min vuxna hund per dygn.
Min vuxna chihuahuatik drack 1/2 dl per dygn. Jag mätte upp vattnet under en period, fast hon åt burkmat.
>>>Malum domesticum<<<
Jag har minskat vattenmängden för nu har ha nbörjat söka upp vattent själv så ha nfår bara lite vatten i maten. Och så har han fått medecin mot infektion och inflamation så ska ve se om det går över nu under hälgen.
Ha nkissar och bajsar inne på kvällen när vi ska sova, men verkar funka bra under dagen så vi funderae i går kväll om det inte är så att han helt enkelt är nervös av något just på kvällen.
# 18
Oavsett om uppfödaren har DF försäkring eller inte så eraätts bara utgifter upp till valppriset. har man sin valp försäkrad i Agria så täcker de upp resten enligt vilkår/summa som den försäkringen täcker.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
26 mjo det är sant men då får man iaf tillbaka det valpen kostade.
28 hur är det med honom? Nu måste ändå medicinen hjälp :)
Han kissar lite här och lite där, men mer som en vanlig valp nu känns det som, var jätteduktig och sov ute i skogen med oss idag ocn nu har han både bajsat och kissat på 20 olika ställen inne men tror det beror på att det var en lång dag och att ha nu känner sig trygg hemma.