Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 5381 ggr
Michaela-N
0

Lägga sig på kläder

Jag har märkt att min hund gärna prickar in sig på ställen där jag har kläder liggandes på golvet när han ska sova. Fast han har sin egna filt eller korg som är tusen gånger mjukare lägger han sig hellre bara på golvet med en tröja som underlag. (hårt!!) Kan det vara för att det är tryggt att ha mattedoft? Han lägger sig nämligen sällan på nytvättade kläder, men när jag städar och rensar i mitt rum efter smutstvätt så lägger jag dem på golvet och då kommer hugo jätteofta och lägger sig ovanpå.

Maja2
1

Jag har aldrig kläder på golvet, så jag vet inte faktiskt

russin
0

Klart det beror på att det är av "flockens" doft

När mina hundar är själva hemma, så går ofta valpen och snor en sko eller toffel och lägger i sin hundbädd. Som mindre fick hon ofta en använd tröja av mig att ha i bädden och det höll henne tryggt sovande de stunden hon var helt själv (när jag rastade den äldre).

Em_
0

Min lilla plutt la sig med huvudet på en strumpa i går kväll. Det såg väldigt roligt ut, hihi. Min hund har mycket päls, så han ligger hellre svalt men hårt än bäddar ner sig bland massa filtar.

Satum
0

Så kan vår Mogge också göra men däremot gör han det även med nytvättade kläder :)

zoolatri
0

Här gillar hundarna att ligga sig på klädhögar:) om något ramlat ner och hamnat på golvet får man vara beredd på att de är fulla med vita hundhår. Har till och med sett tanten dra ner kläder på golvet för att kunna ligga på dom, hon är smart hon;)