Vad har era hundar för leksaker?
Gamla strumpor stoppade med tidningspapper är väldigt poppis här hemma
Dock får man hålla koll på hunden för annars äter han upp det… Har även en mjukisråtta från IKEA som också är högt älskad.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Ikea är ju snart. Finns nog mer där som funkar yppeligt till hundar. Men bor långt bort så det får bli nästa sväng dit.
Någon som kan berätta hur det funkar med kattleksaker och en liten knähundsrasvalp? Min katt har en del studsbollar och Rasselmöss liggane överallt och jag vet inte om jag måste plocka bort dom när jag inte kan övervaka valpen.
Vore så synd om katten då hon aporterar och busar mycket.
Tennisbollar i mängder här hemma. Även en dammy som har varit no 1 här hemma i över ett års tid. Dock fick vi ha begravning för den igår då den var inne på sista svängen. Att inskaffa en ny står högt på listan =)
Har även massa kattleksaker framme till katterna hela tiden. Det har flytit på väldigt bra att hundarna inte har haft något intresse för dess leksaker. Det har hänt någon gång att hundarna har kommit med en kattleksak i munnen. Så fort man har sagt loss så är inte den kattleksaken intressant längre.
Men jag hade nog varit väldigt försiktig när det kommer till valp. Då gärna en valp provsmakar det mesta.
Önskar dig all lycka till med din nya familjemedlem =)
Vad gäller kattleksaker så skulle jag vara lite försiktig när det gäller bollar - beroende på hur stora de är. Jag är själv livrädd att hunden skall sätta en boll i halsen.
Jag har en 12v valp (Shih tzu/Bichon Havanais) och två katter och vad jag gjorde var att jag plockade bort alla kattleksaker från början så att valpen fick leka med det som var framme. Nu kommer jag att börja introducera kattleksakerna igen och en del kommer hon att få leka med och en del inte.
Vad jag har för leksaker till valpen just nu är:
- "Nallen" - en hundleksak som ser ut som en babygosnalle. Ser ut ungefär som ett fyrkantigt tyg med ett nallehuvud på men pipgrej i. Denna får hon dock bara leka med under uppsikt eftersom det är fastsatt två små "tygben" på två av hörnen samt att hon redan en gång bitit loss huvudet som jag fått sy fast igen :)
- "Trasslet" - ett "ben" gjort av garn.
- "Vovven" - det är som en tennisboll med armar, ben och huvud.
- "Benet" - plastben som vi bara använder ute då hon bara får hämta och komma med den.
- "Tuggben" - ett ben av hud, en vit.
- "Kattunnel" - en tunnel till katter, gjord av tyg och metallringar, med två hål på långsidan. Den prasslar när man rör vid den. Jag tog fram den för att jag ville lära henne att inte vara rädd att gå in i tunnlar men det visade sig att hon älskar den och ibland leker hon och ena katten genom att jaga varandra genom den.
- "Bollen" - en liten orange boll med hål i som hon får leka med ute.
- "Matbollen" - en boll som man kan fylla med mat som ramlar ut när den rullar. Köptes egentligen till mina marsvin, upptäcktes av ena katten och nu är det den katten och vovven som turas om att leka med den.
Jag tyckte att det var svårt att köpa leksaker till henne eftersom jag inte visste vad hon skulle gilla så jag tog lite av varje :)
Här är en bild på Fia, 8v, och hennes "Nalle"
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
på bilden ser ma nde saker jag har hemma nu, de hundleksaker jag har var för större hundar tyvvär. Men de som syns på bilden tänkte jag kanske kunde funka. Sen ska jag köpa och fundear även på att göra själv.
Gillar att sy och pyssla så ar ni tipps på sker jag kan göra?