Hundkafé i Stockholm
Vi flyttade till Stockholm i början av sommaren, men har varit fruktansvärt upptagna fram tills nu med flytt, semester, renoveringar och liknande. Nu har vi äntligen börjat få ordning på livet igen och vill börja lära känna Stockholm bättre, och det kan man ju inte göra utan sin älskling på fyra ben.
Så det jag undrar är, finns det några trevliga hundkaféer i Stockholm där man kan ta en fika/luncha i trevligt fyrfota sällskap? Och - det här låter kanske som en dum fråga, men ingen av oss har någonsin varit på hundkafé förut - är det tillåtet att ta med sig andra djur än hundar? Vi har nämligen råttor, och i vanliga fall brukar en eller två få följa med när vi ska till något djurvänligt ställe.
Tack för din tid!
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Från DN
Djurgården, t Östermalmstorg.
+ Kafé, nära till konst, barnvänligt, sport, badnära, djurvänligt, teater
Gärdet, t Gärdet.
+ Kafé, nära till konst, barnvänligt, sport, badnära, djurvänligt, teater
Humlegården, Sturegatan 22, t Östermalmstorg.
+ Kafé, djurvänligt
Eriksdalslunden, Hammarby slussväg, t Skanstull.
+ Bad, djurvänligt, kafé
Rålambshovsparken, t Fridhemsplan.
+ Kafé, sport, teater, barnvänligt, djurvänligt.
Det finns ett hundkafé i stockholm som heter Himmelska hundar. :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Jag skickar in en mycket bra länk: http://hundisthlm.blogg.se/index.html
Kan även tillägga att man får ha med hund in på NK och i Gallerian. Att ta med tex råttor tror jag inte är jättelyckat, om ni inte håller dem i koppel och hela tiden på er och håller undan andra hundar från dem. Kan tänka mig att det kan bli ganska livat annars, och på tex Himmelska hundar så går hundarna runt lösa.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
I Västermalmsgallerian är också hundarna välkomna, har inte varit där själv dock. Håller med #4 om råttorna 
Vad mysigt det låter!
Det finns inget liknande i t.ex Göteborg, Varberg? Annanstans i Västra Götaland? :)
#6 Ingen aning eftersom jag bor i stockholm
Men det borde det ju finnas! Testa att googla!
#7 okej det ska jag göra, hade vart kul att gå på sånt :)
På Tures i sturegallerian är det OK att ha med hundar :)
Tack för svaren, allihop! :) Vi får väl pröva runt och se vilket ställe vi gillar bäst. ;)
#3 Tack så mycket för länken! Numera genomkollad och bokmärkt. ;)
#4 Ja alltså, i stan brukar vi ha sele på pojkarna då vi är oroliga att de ska komma bort (flickorna är det ingen mening att ens försöka koppla. De tar sig bara ur selen på 0,nix ändå). Och det är inte direkt som att vi har för vana att låta småttisarna vandra runt på marken, förutom här hemma där vi vet att de är trygga. :) Men att hundarna går lösa på Himmelska Hundar var en bra förvarning. ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Himmelska hundar har brunnit ner.
Hund Udden på Djurgården är toppklass för oss fikasigna hundägare.
Andra hundvänliga ställen.
Claes på hörnet.
Tures
Grodan
Sirap
NK
Gallerian
Le Cafe
K9
mf…
Himmelska hundar är back in business igen efter branden :) www.himmelskahundar.se
Kan det inte finnas ett hund cafe i Linköping :( Låte super roligt!
Lovley

tass
Du kan också kolla på www.hundvänliga-stockolm.se

Förlåt - www.hundvänliga-stockholm.se