Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 6750 ggr
alva-m-t
0

Hundar med lugnt temperament m.m

Hej!

Finns det någon här inne som skulle kunna säga några raser som har lugnt temperament, hyfsat stora och inte behöver så mycket aktivering?Med andra ord en hund som skulle passa mig.

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Supinesophie
2

En katt hehe Flört

Nämen annars brukar väl molosserhundarna räknas som de lugnaste? Samt större vinthundar som lär vara riktiga soffpotatisar bara de får springa av sig ordentligt varje dag.

Jag ville ha en lugn hund, men jag skaffade en livlig katt i stället (Siames)

alva-m-t
0

1# Kanske det… Tack för svar!

Hehe, varför inte en katt, men har redan världens underbaraste lilla gosing!:)

Supinesophie
1

#2 Jag hade också två huskatter redan, men det var en helt anan grej med siamesen. Han tycker om att fara på utflykter med bilen och promenera runt i skogen i sin sele. Han har lärt sig konster också :)

Aja men jag ska inte prata mer om katter på hundforumet nu! Lycka till med letandet Glad

alva-m-t
0

Tackar!

[Surina]
0

Nja jag tror inte direkt att det finns någon hund som passar in på den beskrivningen :S … De måste ju få aktiveras ganska så mycket iaf.

Något speciellt du ska ha hunden till ?

Supinesophie
1

#5 Beror ju på hur man tolkar "mycket aktivering".

[Surina]
1

Jo, det är ju klart men man ska ju inte utgå från att hunden inte kräver det trosts ras då det kan vara inviduellt :P Då blir det jobbigt om rasen inte behöver så mycket och sen visar det sig att hunden man skaffade krävde det.

Man måste ha lite andningsrum tänker jag :)

Jenniferri
1

Kan inte du berätta på ett ungefär hur många timmar motion/promenad, stimulans o.s.v som hundar kräver, som DU kan erbjuda den?

Så blir det enklare att se om det finns någon som passar dig.

Redigerat: Såg att du var född 2000 alltså 11 år 12 i år? Hur tänkte ni göra under valptiden och vem ska passa hunden medans du är i skolan och dina föräldrar jobbar? Innan man skaffar en hund måste man kolla upp det så att man inte lämnar den för länge hemma.

// Hannah

Noa-Nisse
0

Grand danois

Lugna i tempramentet: Ja mycket!
Hyfsat stora: Ja det kan man säga.
Behöver inte så mycket aktivering: Ja det stämmer också.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Surina]
0

Hehe jo jag har hört att dessa jättar är riktiga soffpotatisar XD… Lite ironiskt ;)

NathalieT
0

När du säger aktivering menar du då motion, hjärngympa eller både? Kan vara lättare att ge förslag då :)

[Driva]
0

Molosser hundarna är stora. De behöver självklart röra på sig, men det är större och ofta tyngre hundar som är lite lugnare.

[Forest]
0

Tål du lite dregel o hår? New fundland tycker jag inte är så krävande, men visst de gillar att få någon aktervering men behöver det inte daglige, givetvis krävs promender :)

fidojunior
0

Irländsk varghund kanske. Min faster har haft tre stycken och alla har varit väldigt lugna och vänliga. Men de blir tyvärr inte så gamla. :/

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
0

14 åh dom är ju så trevliga hur kan jag missa den rasen, jag hade ofta med mig 3 st när jag red helnöjda med att jag tillät dom hänga på :)

Qepta
0

Eurasier kanske?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Viccan92
0

#13 Då måste hon hitta rätt kennel och rätt hund. Vi har haft en otroligt krävande nuffe hemma. Pappa cyklade flera kilometer och han var lika pigg när dem kom hem som när dem åkte. Vi fick sälja honom för vi klarade inte av det. Tro mig dem kan behöva mycket. Däremot de första nuffarna passade bra inte på beskrivningen men något har ändrats med rasen så inte längre.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Noa-Nisse
0

#17 det finns ju såklart olika individer innom alla raser med en individuell aktivitetsnivå. Men överlag så brukar man säga att new foundands är en väldigt laydback typ av hund generellt sett.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

18, Så var inte de två tikarna som jag har känt i många herrans år, de var helmysiga luffsarhundar. Vissligen drog de å badade ibland själva i havet när vi var på en ö en hel sommar. Men det var allt bus dessa hittade på. Otroliga simmare de dök o simma under vattnet hoppa från brygga o simma under än om man simma brevid bryggan. Ja vilka underbara minnen jag har av dessa två, deras otroliga snällhet o kärlek de gav alla var otrolig :). Dessutom lättlärda var dom oxå. Ena log varje gång jag kom och skulle gå bakom mig på bakbenen o typ hålla på mina axlar, kramas o pussas. Dessa två var det jag verkligen kände väl sen har jag träffat andra som verkar vara lika lugna o kärvänliga som dessa två var.

thilda-
0

Tänkte säga Ca De Bou ända tills jag insåg vilken ålder du var i

alva-m-t
0

Asså, jag är borta från 8-14.30, så en doggie kanske inte passar mig:(

Det känns som om jag har lite dåligt rykte här för att jag sålde mig hund (föräldrarnas fel) och nu vill skaffa en ny…

[Forest]
0

21, hur gammal är du? 12 år? då anser jag att det är dina föräldrar som ska köpa hund o du kan vara delaktig i den, min dotter som är 2 år yngre får inte äga egen hund men få gå kurs sen i vår, för lära sig lite mer.