Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 882 ggr
[Surina]
0

Utställningar och resultat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla !

Försöker lära mig allt detta med titlar och sånt på uställningar.. men det känns som jag inte får in det rätt XD

Skulle behöva lite hjälp? Jag ska ju ställa ut pomeranian vet inte om det gör någon skillnad?

Tex vad betyder dessa resultat?

[Doglovers]
0

1,a pris i juniorklass

2,a i unghundsklass

!,a i öppenklass.

Jag är ärligt talat lite dålig på dom nya utställnings priserna med exelent och very good med mera. Ställer bara ut det som krävs för som motprestation till jaktmeriterna.

[Surina]
0

Jo jag har läst det där med exellent och very good men det verkar finnas väldigt många olika Xd men jag lär mig väl så småning om ..

IdaT
0

Alla dom resultaten är enligt det gamla systemet.
Resultat ett är:
1:a i Junior kvalitetsbedömning
1:a i Junior konkurensklass

Resultat två är:
2:a i Unghunds kvalitetsbedömning

Resultat tre är:
1:a i Öppen klass kvalitetsbedömning
Sedan blev den oplacerad i konkussensklassen, utan CK.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[Surina]
0

Ja jag tyckte det var lite skumt :S Men vissa har tydligen detta och andra har det där med exellent osv.

[Doglovers]
0

Det du visar i första bilden är efter det gamla systemet som inte används längre. Jag tror det nya har använts ett år bara.

[Surina]
0

Okej då behöver jag alltså inte kanske tänka så mycket på detta system XD .. började bli rörigt i mitt huvud pga det XD

[Doglovers]
0

I bland blir det mycket att ta in.

Undrar om inte dom nya reglerna finns på skk. Gå in på deras hemsida och kika.

[Surina]
0

Tack så mycket ! :) Jo blir att läsa egenom allt i kväll innan jag lägger mig.

Belimas
0

Det nya systemet är som sagt bara drygt 1 år gammalt och när det gäller resultat äldre än så så har SKK kvar de gamla resultaten i sin dåvarande form (1, 2, 3 osv.) på Hunddata men de resultat som kommer in efter att den nya formen började gälla får då i stället excellent, very good, good etc. i resultatlistan =)