Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 609 ggr
kerstinjoh
0

Vill bo på landet!!

Ibland tycker jag lite synd om Alfons, som har blivit stadsvovve. Vi har varit i stugan sedan torsadgs em. o Alfons har mått som en prins.

Han har bara kommit in när han har varit hungrig. Tänk att det finns så mycket att se på landet!

Flugor, fåglar getingar o humlor, som ska jagas. (Inga grodor än) Någon bil som åker förbi…voff, voff. Någon som går förbi på "stora vägen" voff, vof.

En massa kor som går runt huset. Voff, voff. Å en fasan som sprang förbi, voff, voff!

När jag märker hur underbart skönt han har det på landet, så får jag lite dåligt samvete när vi åker in till stan igen. Tänk om han kunde vara lantvovve jämt!!

Som grädde på moset kom Quila på besök. Åh, vad han hade saknat den snorisvalpen!!! (Hon har löpt!) Tänk att "lilla" Quila var rädd för Alfons när hon var valp!! Nu är hon jättetuff o retlig! Men vad skoj de har!

De busar, retas, jagar varandra (Alfons är snabbare), bits o ligger o naggar varandra i pälsen, pussas o bråkar igen!!

De sprang, brottades, retades o hade härligt skoj!

Tänk vad tråkigt det måste vara att bli stadsvovve igen!

Malin-A
0

oh låter härligt, så kan jag också känna om vi vart ute på landet med Lusse, där han kan springa fritt o d finns så mycke att titta på, så åker man in till stan o kopplet är på, tror inte han har så ont av att bo på i stan eftersom det är det ända han gjort, men ibland hade d vart så skönt att bo på landet.. förhoppningsvis gör vi d om nått år eller så… =)

kerstinjoh
0

Visst är det konstigt. Jag blir förvånad varje gång som jag ser vad SKOJ Alfons har det på landet. Egentligen händer det inget, men vad han trivs. Han är fullt upptagen hela tiden. I hans ögon/huvud händer det massor!!

När han kommer in på kvällen är han helt slut!

Alfons är uppvuxen på landet och blev stadsvovve för 11 månader sedan. Det gör lite ont i mig när jag ser hur gott han mår på landet.

Jag älskar den här killen, men finns det kanske någon som kan ge det jag inte kan?

Ett fritt liv på landet. Barn. Alfons är uppvuxen med barn o sin egen son. Han älskar Quila. Han är jätteglad i mina barnbarn Filipp (6) o Adam (5). Han kan tokpussa Tim (1)

Egentligen är denne fine, dyrbare Töntbull värd ett friare liv!

Maja
0

Jag vill bo i stan.. :P Ska vi byta liv? :D

kerstinjoh
0

Maja lilla, ska jag byta dig mot Alfons??

Maja
0

Jaaaaa!! :D Han och Närå kan bli vänner!! :D

Malin-A
0

jag tror att Alfons har det jätte bra trots stadsliv, och när ni är på landet så har han ju chansen att va på landet o leka titta o allt va dom hittar på, så jag tror inte att d finns nån som kan erbjuda honom nått bättre, han har det nog väldigt bra hos dig.. så tveka inte om du tror att han inte har det bra för d tror jag att han har =)

kerstinjoh
0

Tack snälla lilla lill-Kerstin för de fina orden. Jag känner mig bara lite nere idag. Då tänker jag för mycket!

Malin-A
0

jo d blir lätt så när man e nere, då tänke man alltid för mycke o ororar sig i onödan över alla möjliga saker..

[helenal]
0

det man inte har vill man ha:PJag tycker det e bra att kombinera stan med landet:)

Action
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1# Låter härligt! Jag själv bor ute på landet, och tror själv att jag aldrig skulle klara av att bo inne i stan.

Men jag ska beskriva ungefär hur en sommardag är där jag bor: Man svänger in på en mullrig stenväg. Man ser svalor och skog runt omkring sig. Två hästar brukar stå i hagen och beta. Sedan ser man en stor öppen åker, där våran granne odlar olika saker. [vet själv inte vad faktiskt]. Sedan svänger man av till vänster igen och ner för en lite backe. Där ser man en röd stuga med mycket skog runtomkring. Med en egen liten strand precis utanför med en egen badbrygga. Här kan hundarna få springa fritt. På förmiddagen ligger jag ofta på bryggan och metar, eller i hängmattan och bara tar det lugnt. Så får hundarna göra lite vad de vill. Under eftermiddagen åker jag och hundarna ut på sjön och fiskar. Oftast får vi något på kroken, och vi grillar sedan över öppen eld och ser hur solen går ner [som på bilden] . Om det inte är för mycket mygg såklart.

På bilden jag skickar med ser man utsikten från mitt köks fönster. Tänk att se den bilden varje dag innan man går och lägger sig. Och ta en kvälls promenad med alla vovvarna vid sjön. Det är helt underbar!

[helenal]
0

ååh h'rligt. Jag kan inte bo på landet…. jag är en storstadstjej:) Men däremot så kan jag tänka mig att ha ett sommarställe ute på landet.

Action
0

#11: Aaa, det är riktigt härligt! Fast ibland känner man sig ensam. Skulle jag inte haft hundarna skulle jag nog kännt mig otroligt ensam. Det är så otroligt mörkt ute på vintern, så man måste ha med sig ficklampa. Annars ser man inte var man sätter fötterna. Däremot under sommrarna är det ljust nästan dygnet runt.

Ellinor_ludde
0

JAG VILL OCKSÅ BO PÅ LAAAAAANNNNDDDDEEEETTT! :'D
Men ingen av mamma eller pappa vill lyssna! Fy, dumma päron.
Kramizzzar <3

Ni har vel inte glömt bor mejjj??

Lotta
0

Hörru du Kerstin min vän Alfons skulle inte kunna få en mer omtänksam matte en den han har…han skulle sakna dig nå fruktansvärt…så tänk inte tanken enns Räcka ut tungan

Och Action jag tänker banne mig flytta hem till dig….med den vackra utsikten plus en görsnygg schäfer finns det inget som kan stoppa mig, so here i come Flört

Malin-A
0

lät härligt Action =)

Action
0

#15: Ja, verkligen! Nu kan man sitta ute på bryggan och äta bullar! *mums* Räcka ut tungan

Tixy
0

Action, du råkar inte vilja adoptera en 15-årig tös med ett stycke hund och tre små hårbollar (råttor)? Oskyldig

[Sajberlena]
0

Jag bor också på landet. Verkligen landet, med en jättetomt. Jag sa det till maken igår, när vi satt på trappan och tittade på Kessie som rusade runt på gräsmattan efter bollen; Tänk va bra det måste vara att få vara hund och bo så här!

Att kunna ha dörren öppen på vid gavel, hunden springer ut och in som hon vill och kan rusa runt hela dagarna och leka utan koppel eller trafik.

Fast jag tror ju inte det behöver gå nån nöd på hundar i stan heller. Det är som med barnen - de anpassar sig!

Action
0

#18: Ja, då är det väll ungefär som här hemma hos mig då. Flört Hundarna får springa fritt m.m. Mycket skog, sjöar, berg och natur precis utanför huset. Och stooora öppna fält. Utan massa bullrig trafik i närheten. Endast en liten grusväg lite längre bort. Och hästhagar, får, katter m.m. Räcka ut tungan

Ja, hundar anpassar sig oftast efter ägaren. Precis som barn gör. Flört

Wikstr_m
0

och jag vill bo i caribien

micheles
0

visst är det härligt att se dom springa å ha så kul.. Mina hundar bor på landet jämt eller ute i skogen. Springer fritt hur mycket som helst. Men de tycker det är super roligt och spännande när kopplet åker på å de får gå på stan eller i ett bostadsområde. Så omväxling förnöjer kanske, man blir ju lite "mättad" av det man är van=)

Action
0

#21: Ja, det är helt underbart. Mina hundar blir helt till sig då jag tar fram koppel jag med. För det händer alltid något kul då jag tar fram kopplet tror jag de tycker. Oskyldig Ska ha med mig Boss till Göteborg nu i sommar också! Får se vad han tycker om det.

Eileen
0

Nu är jag tillbaka ;)