Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 2818 ggr
[Surina]
0

Hur lär man en hund pang?

Hej alla !

Jag sitter och samlar på mig massa olika saker att lära min framtida tik :)

Men jag undrar hur lär man en hund PANG?(när de lägger sig och typ dör)

Sen är det någon som vet några bra böcker eller DVD som man kan skaffa sig med olika tricks? Helst med mycket bild beskrivning(dyslexier)

PetraKarin
0

Jag håller på och lär in "pang" genom en blandning mellan frishejping och den här (länk) metoden.

Det finns massvis med bra böcker, jag vet inga specifika med bara tricks men många bra om inlärning, säg till om du vill ha tips. 
Söker du en tricksDVD kan jag tipsa om Silvia Trkmans TricksDVD och även hennes kanal på tuben. 
Kikopup är också fantastisk inspiration för träning av tricks och annat.

Ett annat tips är att kika in på klickerträning i fokus Flört Våra medlemmar är bra på att tipsa om tricksinlärning.

Royalz
0

Ja la min hund ner och sen puttade jag omkull honom och klickade :) Tog inte många gånger innan han fattade.

[Surina]
0

Tacks så mycket !! Skrattande

SyntHare
0

Metoden och videon som #1 föreslår (första länken) funkade jättebra med min vovve Glad

Men ha tålamod! Min vovve är oftast jättesnabb med att lära sig nya trix, det brukar inte ta mer än ett par träningstillfällen så har han lärt sig det. Men just pang eller spela död tog en eller ett par veckor med flera träningstillfällen per dag minns jag. Men det var desto roligare när han satte det! Skrattande

reverse
0

Angående böcker så är Kyra Sundances böcker fyllda med enbart olika trick, från lätta till avancerade och de innehåller mycket bilder. Likadant med Mary Rays böcker.

//Lina