En hund söker nytt hem
http://www.blocket.se/vi/11811463.htm?ca=15_s
Jag verkligen föll för den här hunden!

köp den då, du som skulle skaffa en till…. 
Naaaj:) hehheh. Kan inte bara köpa så

klart du kan :-P
han va värkligen jätte fin, fast jag trodde d va en tik först, ganska feminint uttryck =)
ja, men vackert ansikte:)
TinaH- kan man bara köpa så.. haha.. Jag måste ju veta va jag ger mej in på;)
Köpa mig hit och köpa mig dit….jag är så lack på gubben så nu går jag i strejk….det blir inte en matbit på bordet…så det så ;)
hahha men Lotta. vad är hans argument?
Semestern, semestern och semestern…..gubbtjyv 

Helena!
Vet man vad man ger sig in på, när man köper hund??? *asg*
Dessa drägglande, bitmarodörer, ouppfostrade slynglar, och tindrande ögen som säger "matte jag är oskylldig", jag har tigger inte?
men ändå så älskar man dem, TROTS allt:)
Men Lotta? vadå semester? Kan man inte ha med sig en valp på semester men man kan ha en skorpan? Nu får han väl ge sig
Får jag flytta hem till nån?….Real det låter som att du ligger väldigt risigt till, men jag kan ju ta en vecka hos dig och en hos Helena =)) Ni får den stora äran att lära en rätt vis tantis att tigga på sig en valp 
Vi och hundarna kan tälta här, Lotta! 
Lotta, kom hem till oss. Jag vill pussa på din hund. gosiga pussar hugo.
Jag kommer tjata sönder min matte…jag ska till min morfar i götet vare sig hon vill eller inte =) *viskar* fast igentligen vill jag ju till dig och ha lite pusskalas, så jag kommer Hugo ;)
//Skorpan
ja men va bra. Har drömt om dig inatt
/hugo
nemen va pussinuttit d va här då… sånt trams /Lucifer
hehe
bara för att du inte har nån
/hugo

Nu e hunden tydligen såld..står det iaf på annonsen..
Åhhh min Hugo jag är so in love whit you
Kan du inte ta semester från din matte och komma till mig ;)
//Din egen lilla Skorpsmula
#18 ush tjejer ska man ha o leka me =) /Lucifer
Ahaaa du kör med lösnummer Lusse??? Hade jag ingen aning om 
//Skorpan
haha lösnummer vad tror du om mig pluttan ? heheh
/Lusse

Guuud vad ni är barnsliga, kärlek är inget för mig../Jack
Morr, skäll, bjäff bjäff*ATTACK*/Nikita
Ahaaa du är en sån där lös och ledig kille…kan vara bra med sånna också…tror jag 
Nikita gillar du inte grabbar, vad är du för konstig prick? =)
//Skorpan
hej var är de för ras
hej!! jag bestämde mig för att inte ta den hunden så det är inte jag som är köpt den;) Har hittat en annan av intresse…
Killar, lyssna nu på mig! Låt skorpan vara hon är min. Ni kan ta andra tjejer att leka med här inne,men skorpan är en dam som vill bli behandlad som en prinssesa!/hugo!

Självklart är jag en sådan som tar allt som det kommer.. Men jag är inte så förtjust i andra killar, för dom ska alltid börja mucka. Även fast mamma säger att det är jag som börjar när jag morrar och reser ragg. /Jack
Jag är faktiskt en liten bebis ännu, så jag får vara konstig i nån månad till!! /Nikita
Nikita, har du någon kille?/hugo

Nä, mamma säger att jag är för liten för en kille ännu. Men jag kan ju kanske ha en i smyg iallafall ;) /Nikita
du kan ju alltid komma till mig Nikita.. 
//Lucifer
ja, man ska inte ha för många regler;) regler e ju till för att brytas*viskar*/hugo

Jaa, då kan vi busa hela dagarna. Men då får du se till att bjuda mig på mat! Psst, jag knackar 3 gånger på dörren innan jag kommer. Så glöm inte bort det Lucifer. Ikväll hinner jag inte, för min mamma ska tydligen duscha av mig efter jag rullade mig i någon annans skit. /Nikita
#34 ne fy har du också en sån matte som ska envisas med att tvätta bort den goa lukten man rullat sig i?? förstår inte varför dom inte uppskattar det.. konstiga människor.. ja knacka tre ggr, jag ligger på dörrmattan o väntar på dig… /Lucifer
Åhhh min Hugo vad jag har saknat dig…min dumma matte har inte startat datorn i dag så jag har inte haft en chans att skriva. Men nu kollade jag sten-noga hur hon gjorde så nu kan jag själv ;) Vi kanske skulle kunna ha en dubbeldejt med Lusse och Nikita, det låter väl kalas? 
Din för evigt//Skorpan
dubbeldejt låter fin fint för mig, vart ska vi ses?
/Lucifer

#35 Jag vet! Man blir ju så arg, här har man kämpat för att trivas med sig själv och då har dom mage att börja blöta en med vatten och en massa schamp. Ursh! Ok, jag ska försöka smyga ut i natt. Håll tassarna att jag klarar det obemärkt. /Nikita
#36 En dubbeldate? :O Men jag vill ju ha Lucifer för mig själv ett tag.. <3 /Nikita
#39 ja våra mattar verkar va lika korkade båda två =) jag håller mina tassar hårt.. ja men småfisarna kan sitta vid en egen matskål =D
//Lucifer
ja dubbeldejt låter bra:) Bara jag får vara med dig så är jag glad,min skorpa. Men inga badpartyn här inte… tycker inte om att bada/hugo
Icke sa nicke..jag hatar att bada det är mycket bättre att vara naturell
Men Hugo dom där stora bufflarna säger att dom vill vara själva…på en dubbeldejt …va är det för sätt…vi som är så söta
Konstigt…
nu blir jag sårad. Jag trodde vi hundar skulle hålla ihop!!Skorpan, vilken är din favoritgodis?

#40 Jag är ju ganska liten själv ännu, men jag lovar dig min lurvetuss! Jag kommer minsann att växa om dom så jag blir tredubbelt så stor! Men vi kan ju dela på min stora matskål? Det ryms jätte mycket smaskigt i den.. /Nikita
#41 & 42 Ja, men om ni ska vara med på dubbeldate så får ni ha era pyttesmåa skålar ;) *hihi* /Nikita
jag och skorpan kan dela skål:)
Vad romantisk du är Hugoplutten 
Jag älskar allt godis utom dom här jättestora kexen…fattar faktiskt inte vitsen med dom…dom går ju inte tugga för dom är stenhårda. Dom kan dom där lufsarna tugga inte jag 
ne inte jag heller, men matte tror jag klarar de. Tycker du om spagetti och köttfärsås? Fast inte med kryddor…Matte sa till mig odag att jag måste börja borsta tänderna, för min andedräkt luktar:(
#44 ja vi kan dela på din matskål =) vad får du för smaskigt då? hör du småfisarna kan inte tugga stora kex.. undra om dom inte har tänder? =D
//Lucifer
hörrudu, jag kanske inte tycker om sån billig kex, föredrar lyxig mat!/hugo
*fnys* Ni är ju inte rumsren era fåntrattar…tror ni att vi skulle äta kex om vi kan få spagetti och köttfärssås??? Ni kan äta era torra kex med en skål vatten till…JAG blir bjuden på fin middag av min Hugo 
Nospussar//Skorpan
ni kissar på er*fniss* har ni blöja då? Matte säger att jag är jätte duktig på att hålla tätt. Skorpan, vad tycker du om när din matte klipper klorna? Jag hatar det:( Mina tassar får ingen röra då tjuter jag!/Mysiga pussar
Hrmmm…jag hatar kloklippning!!! Jag skriker i förebyggande syfte för det kan ju göra skitont
Sen brukar jag ligga och rycka undan tassen bara för att jävlas med matte, det brukar funka ett tag men sen blir hon så skogstokig….åhhh då lär jag sluta
//en massa nospussar
kloklippning är väl inget farligt..
//Lucifer
vi får smida planer för att slippa kloklippningen.annars kanske jag kan klippa dina klor? hhih. Synd att du redan har barn annats skulle jag med glädje vilja vara pappa till dina barn/massa mysiga nospussar
Åhhh Lucifer du är så modig,,,kan inte förstå att ni klara av att dom nästan klipper bort halva tassen 
Hmmm…ja det skulle ha varit så mysigt med småttingar med dig. Men det är nog för sent för mig…jag är så pass gammal så det funkar inte längre
Puss,puss min lilla gremlins
jag förstår skorpan:) Matte säger att jag inte ens ska bli pappa.. men du är min kärlek! Fast kanske inte får ses när du löper då*fniss* Hoppas du kommer tycka jag är fin:) Vi har ju olika färger, har aldrig sett en svartvit parabil hund förrut/pusspuss
NEJ!
inte HÄR också!!!
svartvit parabil????
Jamen Hugo jag är chokladbrun och vit, har inte du sett det? Ack ve har du kollat in en annan fjälla
*ASG* Såg det nu Kerstin…parabilhund, men Helena då
Man kan ju undra vad det är….sitter du också och funderar så det knakar Kerstin?
parabil ungefär som mitt ballong =D
*ASG* Ja lika tokigt skulle jag vilja säga ;)
haha men tokfior, trodde ni fattade!
ojojoj förlåt skorpan, men du ser faktiskt svart ut, kanske var solbränd:) Klart jag inte spanat in någon annan flamma, ingen förutom du duger!
Sånt som händer Hugo…där skrämde du mig rejält. Jag trodde du svikit mig
Men nu kom jag på..jag hade ju målat mig lite för att dom grå håren inte skulle synas 
Meee…hade hon glömt tvättat bort morgongeggan..va äckligt!
Jag brukar göra rent mina brun ögon med tassen precis som katterna gör…så det behöver du inte vara orolig för =))
haha ni e inte kloka =D
men Lotta.. ser du inte ens att din egen hund är svart? hon har ju bara lite brunt på kinderna.. de ser väl vem som helst
haha inte lätt ibland… men hon e väl ganska mörkt brun så d nästan ser svart ut =)
Ja det är mörkare i ansiktet också…men på ryggen ser man att det är mörkbrunt =D
okej.. =D
men på vissa bilder e det svart:P DÅ e hugo ljusbrun då:P:P
lila?? =D
lila?
skorpan kanske är lila =D
hahaha ja just de. kanske låta målar henne ibland:P
Men va?!:P Hon ÄR ju svart på öronen på den bilden me? och brun på huvudet jaa.. Hon är ju svart på alla bilder du har.. eller är de så mörkt brun så de ser svart ut? nehe.. :P pff..
haha skorpans färg är ett mysterium =)
Hugo är rödmusad *ASG* Skorpan ser väldigt mörk ut och allra helst på vintern…jag ska ta nått kort nu när hon tappat all päls så ska ni få se att hon är brun =) Men jag tror faktiskt att jag aldrig sett en pappis med den bruna färgen :)

Jag har inte hunnit skriva något här eftersom min mamma har haft fullt upp. Hon sitter just nu och färgar håret, jag fick inte ens leka med flaskan som innehåller hårfärg. Gud vad elak hon är med mig. Hon säger att det är farligt för mig, men det tror jag inte på.. /Nikita

Förresten, jag fick tag i mammas hårfärgnings burk. Och då var inte mamma hemma, hon hade sprungit iväg på stan för att hinna på posten. GUUUUD VAD HON VAR ARG NÄR HON KOM HEM!! Hon bände upp min mun och körde ner näsan i halsen nästan på mig, är det normalt för människor? Jag tror hon luktade om jag luktade hårfärg. Men det gjorde jag visste inte, så istället hällde hon i mig mjölk och följde efter mig varje steg jag tog. Men iallafall, JAG MÅR PRIMA!!
Och förresten!!, jag har tappat min FÖRSTA mjölktand.. /Stolt Nikita
ja d e nog bara o lära dig att våra hussar o mattar e knasiga skapelser.. va kul att du tappat din första tand.. när jag tappade mina tänder fick "mamma" INTE ta på dom, d gjorde ont.. (fast d va för att jag inte ville ha hennes smutsiga fingrar i min mun) men sen tog hon fram en handduk som jag fick kampa med o då flög d tänder hej vilt =D
//Lucifer
Vilken snålis till matte *fnys* hon lär väl begripa att du också vill vara med och låna lite färg…även om det är för att smaka på. Kan hon ha det i huvudet så lär väl vi kunna ha det i mun 
Grattis visst är det väl en skön känsla..man börjar bli lite småvuxen då… åtminstonne i munnen 
//Skorpan

ja, dom är inte riktigt friska ibland. jag har förresten märkt att det är ingen idé att fightas med mamma. Speciellt inte när hon får sina tokiga idéer om att peta och kolla på alla ställen. hon håller mig i ett järngrepp och släpper inte taget. när hon skulle klippa klorna på mig så orkade jag inte sprattla i mer än 20 minuter så jag gav upp och då trodde mamma jag hade dött. men tji fick hon, jag lurades! när hon släppte efter lite på greppet så kom jag iväg. fast hon sprang efter mig och tänk dig! min mamma kröp UNDER sängen! sen var det kört, klorna klipptes och jag fick godis efteråt.
och idag, hon höll fast mig och högg tag i tanden och drog bort den. men det gjorde inte ens ont.. hihi
/Nikita - Den som märkt att det ger inte resultat att bråka med mamma.
Huaaa nej mammor kan vara en pest ibland…men min har lagt av så nu är det husse som klipper klorna, jag brukar nämligen psyka min matte genom att skrika så fort hon börjar måtta in klotången, och hon blir så satans rädd varenda gång så hon nästan klipper sig själv *viskar* nästan synd att hon inte gör det.
Men du det där att slappna av så dom tror man dött och sedan rämma iväg…det lär jag testa nästa gång när husse klipper, jag skulle sååå gärna vilja se honom krypa under sängen 
//Skorpan-Som fått lärt sig den hårda vägen ;)
Haha.. jaa helenas hugo ÄR brun.. jämför då med hugo Lotta:P så ser du att din hund faktist är svart!;P
Min huggtand vart lite lös för länge sen.. och då tog mamma tag i den och vicka.. då ploppa den bort. Och så snodde hon den!!! jag ville ju ha den.. tänkte käka upp den. Finns väl inget man INTE kan äta? eller..
Idag smaka jag iaf på husses arbetsskor.. och några dagar innan de mammas arbetsskor.. Oj vad arg mamma blev.. hon tjata om att nu måste hon betala för egna arbetsskor.. vad ska jag göra åt de då? Fast jag ångra mig.. när mamma blir ledsen över nått så är det inget kul längre. Så försökte pussas lite.. men hon ville inte ha! //ecko
Men lilla Ecko, det finns massor som inte går att äta! Till exempel snorpapper ute på gården.
Dock är människobajs ute i skogen jättesmarrigt, och superkul att rulla sig i, dock får jag inte ligga i soffan eller sängen då, och sist jag gjorde det så försökte dom tvinga ner mig i badkaret, men jag vägrade, så det bar iväg till sjön där dom stod och hällde vatten över mig.. 
//Idelma
Meeee…vilken människovalp, fick du inte be om ursäkt med en liten puss
Då kan hon gott vara utan när hon kommer och vill ha en 
Heheh Idelma gillar du också att rulla dig i sånt som luktar kardemumma? Det finns inget som kan göra min mamma så galen…men jag har försökt sluta för min mamma hon hyvar ner mig i badet den mörten…jag hatar att bada 
/Skorpan
Ja, dom är hemska dom där filurerna! Och jag kan ju inte ens simma (eller så låtsas jag bara för att slippa, jag vet inte riktigt), så simmade matte och husse ut i en stor sjö i somras, och jag stod på stranden och skällde eftersom dom vägrade komma in igen! Dumma människor, dom lyder ju inte ett dugg! 
//Idelma

Skorpan, jag provade också skrika som en stucken gris. Men mamma pratade lugnt och fint med mig samtidigt som hon hade MASSOR av smarrigt godis framför mig. Sen så berömde hon mig jätte mycket efter att hon klippte en klo. Och det blev jag superglad av!!
Ja, jag förstår inte hur lättlurad min mamma är egentligen. För jag hade ju inte dött, jag var ju bara halft avsvimmad av den 20 minuter långa fighten vi hade. Men tur så hade jag lite krafter kvar och orkade kuta iväg..
/Nikita - Den smarta
Ecko, när mamma fick se att jag hade "dubbeltand" så hade jag inte en sucke att få smaka på den själv. Hon skrattade jätte mycket bara för att den lilla mjölktanden stack rakt ut så den syntes PYTTE lite när jag hade munnen stängd. Jag tror förresten mamma har bild på min "jättestora" tand. Men den är nog på mobilen.. / Nikita
Botta?
blablablabla
/hugo