Pitbull-film, kolla!
http://www.youtube.com/watch?v=cJueekvhRDI&mode=related&search=
Tyckte det var en bra illustration av ett viktigt budskap! Varning för väldigt känsliga, vissa hemska bilder.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ja, den filmen har jag sett ett par gånger. Den ger ett jätte bra, och man förstår även. Tycker det är hur sorgligt som helst. Och tyvärr sann. 
Här är en annan film: http://www.youtube.com/watch?v=mmwaHMzgrKk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Enogg%2Ese%2Fstartpage%2Easp%3FidHomepage%3D12544 som man bör se på!
Jaghar också sett dom båda två, det är så synd om dom…vilket liv *snyft*

Åh, sitter här o gråter… :)
Finns det nån snyggare hund? Vill ha… Fattar inte hur folk kan förstöra såna raringar…
de är väldigt heta hundar;) Vill också ha en!! så himla vackra
Jag vill oxå lite ha en "kamphund" och visa hur goa och fina hundar det kan bli och är! 
Jag skulle vilja ha en bil och åka om kring med.. med en jätte skärm på taket.. och visa dom där två vidiofilmerna för alla i den här jäkla stan!
Eftersom ecko är amstaff anses ju han vara en "kamphund" också.. och eftersom han har dogo i sig är han smalare och högre än en amstaff.. så därför tror alla man möter att han är en pitbull.. Jag har blivit så less på folk som går förbi och ropar "är de där en pitbull, usch" eller en mamma som bad sin dotter att cykla på andra sidan vägen för att jag kom med ecko.. eller alla barn som verkar blivit VARNADE om just den rasen! "neeh, men en hund som ser ut sådär får du inte hällsa på"
mest arg blev jag när ett barn från ett dagis kom fram mot mig och ecko och lekte ridare med en pinne och ecko tyckte de var jätte skoj. Men så kom läraren och ropa efter barnet "kom hit, kom tillbaka, du får inte vara där" helt panikartat!
JAG FATTAR INTE!!!!!
#8 Jag förstår att det känns jobbigt när folk har fördomar. Jag har själv häslat på en urgullig valp (och jag såg att det var någon slags pitbull eller amstaff, är definitivt ingen expert på hundraser så jag vet inte vilken) och frågade de två tjejerna vad det var för ras. Jag såg TYDLIGT hur de liksom skämdes för att svara och hur de riktigt förväntade sig att jag skulle bära bort Axl ifrån dem! De sa att det var en pitbull och jag sa, ja jag trodde nog det och Åhhh så gullig. Lite extra mycket bara för att tjejerna skulle fatta att inte alla har fördomar utan dömer hundarna för hur de är. :)
Tyvärr känner jag själv att många har fördomar mot hundar överlag. Eller kanske är det jag som ser skum ut? FOlk beter sig mot mig som om Axl vore ett monster, totalt livsfarlig.
Man blir ju lessen och sårad så klart men jag försöjker att inte bry mig… För de som känner Axl så säger alla att han är världens snällaste. :)
Nu har jag nog tappat minnet Freja, men vad har du för hund?

Så enormt lessamt att folk kan med o förstöra djur på det settet!
Mår illa av att se djur som blir utnyttjade!
Väldigt bra film o med bra budskap!
Sååå fina!
ja d e tråkigt när man kommer o går o folk blir rädda för ens hund.. =/
Usch! Hemska katter! Axl ska minsann komma och vifta på svansen tills dom ger upp!
Bästa pitbullfilmen jag nånsin sett i alla fall… Ljudet bör vara på.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
alex, jag kommer inte in på den länken:(
Jo, så reagerar väl jag med rätt ofta.. när folk frågar så blir man lite sisådär för att folk ska dömma min hund efter vad hans ras heter. Men vissa folk är ju bara för goa.. dom stannar och hälsar iaf.. och oftast äldre faktist. Eller helt enkelt hundägare med kunskapen till att veta att de inte är något farligt med en viss ras.
Var en "dam" som frågade här om dagen.. "är de där en pitbull".. och jag hade redan fått frågan tre gånger den dagen.. så jag vart rätt sur och bara "neeeh, de är faktist en amstaff/dogo alltså en blandras"
"mhmm." sa hon nedlåtande.. och så hörde jag hur hon börja snacka skit med sin vän och dom glodde medans jag gick iväg..
många som inte ens vet hur denna farliga pitbull ser ut.. eftersom många tror ecko är det. Och när jag säger nej, som till några yngre killar.. så börja dom snacka om att, neeh pitbullen är ju kraftigare du vet.. ehm? pitbullen är ju smalare och mindra än amstaffen.. jaa du! det är ju kristalklart att inte folk vet egentligen vad fan de är dom är rädda för..
Hittade samma film på en annan sida, tyvärr så laddas den lite segare där i början men.. http://gprime.net/flash.php/thepitbullproblem
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag är så trött på alla dessa tycka-synd-om-pitbull filmerna! Det är inte dom filmerna som omvandlar folk! Det är bara antipropaganda där folk får se vilka problem pitbullen för med sig bara för att dom är pitbulls.
http://www.youtube.com/watch?v=cJueekvhRDI&mode=related&search=
Detta är en bra film. Visar pitbullen precis som den är utan kamp, utan skador, utan aggressivitet.
Sen blir jag lite mörkrädd när folk sitter och säger att dom vill skafaf en "kamphund" bara för att visa folk att dom är snälla och goa hundar. Det är väl inte därför man skaffar hund?
Suck.
Jag är också trött på filmerna.
Och alla andra hundar som lider? Är det inte synd om dem?
Det är media som kan ändra folks uppfattning. Inget annat!
Jag tycker att det är hemskt att se sårade, plågade och misshandlade djur överhuvudtaget.
Sedan spelar det för min del ingen roll om det är en katt eller Pitbull.
Håller fullkomligt med..det spelar ingen roll vad det är för djur som behandlas illa det är lika hemskt vilket det en är :/