schäferhunds bilder =)

Hon var väl söt - och hungrig!

Upp-och-ner hunden var läckrast :-) Fast alla schäfrar är så fina :-) (Jag är partisk…)
/Matsvin.

#6: Det var hennes vattenskål. Hon har en förkärlek att gå och bära dessa skåla jämt. Så man får se upp med vattenskålen inne. Annars tippar hon glatt ur vattnet och går och bär på sin skål. Inte så msart vovve det här;-)
Fast jag tycker om henne ändå. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#8. Det är något visst men schäfrar och deras vattenskålar. Mina har som valpar och unghundar alltid badat, grävt och lekt i och med vattenskålarna. Som vuxna är de galna i att bada, leka med vattenslangen och aktiviteter runt och i vatten.
Min tik Akela la alltid sina tuggben i vattenskålen när hon var valp.l Sen grävde hon efter det. Även om jag bara hade en 1 literskål till henne, så kändes det som om man hade haft en 10 liters skål när det hamnade på golvet.
Bilden är på min Akira (ej i livet) när hon ligger och väntar på att badkaret ska fyllas. Hon var en livlig valp som alltid härjade runt, men när hon någon gång blev tyst och utom synhåll. Då var det bara att bege sig till badrummet. Då satt hon oftast i badkaret och bad snällt om att man skulle sätta på vattnet.

Här är min schäfer GIBSON som är världens finaste & mest saknade vän !
han gick bort den 27 september 2002. han blev 12 ½ år gammal. han var en gammaldags scgäfer med lång rak rygg med en mankhöjd på 71 cm. en mycket vacker schäfer. den hunden saknar jag.

zebben: va hande med akira om man får fråga?väldigt söt var hon

Hon hade OCD och muskelkontraktur. Så jag valde att ta bort henne. Det går att operera, men hon hade OCD i värsta lederna och dubbelsidig. Dessutom är det inte alls säkert att det blir bra efter operation och efter varje op. ska hunden ligga i bur/trångt utrymme i 2-3 månader. Så sammanlagt skulle det innebära 4-6 mån i bur för en valp på 6½ mån. No way!
Vi tog semester och spenderade 2 härliga sommarveckor på hennes favoritplats och sedan fick hon en spruta i hennes älskade bil. Sista bilden vi tog på henne.
Hon fattas oss….
ne va hemskt att se sista bilden så:( men lika bra eftersom hon ändå skulle fått uppleva massa operationer och sånt där. är det vanligt att just schäfrar får de´?

Tydligen jätteovanligt. Och schäfrarna är kollade lååångt bak. Det finns ingenstans. Min uppfödare har koll på sin avel 20 år bakåt. Så det var bara höjden av otur. Övriga valpar mår superfint! Tydligen är det så med OCD att det endast drabbar en av alla alla valpar ur kullen.
Vanligast är det på Border Collie, men även rottis och labbar.
Här är Ferox, en hund jag brukar ha hand om. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ÅSAF:varför avlivds hon:(

#44: Därför att jag lovat henne att vid det minsta tecken på att hon led av sitt fel i höften skulle hon få gå vidare.
Jag fick informatiom om att hon enligt veterinär inte skulle kunna röra sig ens på grund av smärta i ena höften. Veterinären som röntgade henne sa att hon var ett medicinskt under som inte led av en höft som var det värsta han någonsin sett.
Och då pratar vi om en veterinär som är välkänd på höfter och leder i hela sverige.
Så utsikterna var inte positiva alls. Men jag fick i alla fall behålla henne några år, och hon fick vara hund under hela tiden.
Audiatur et altera pars
Haha såg att jag lagt in typ samma bilder 2 ggr.
Har juh bytat nick.
Kan upplysa att jag ej behöll den vita sötnosen Aila för hon ville ha ihjäl min Tyson. Så nu e jag schäferlös.

#46: Vad tråkigt att det inte fungerade för dig med hunden.
Audiatur et altera pars

Nu blir det kidnappning Action….spring inte runt och släng ut bilder på godingen för då får du skylla dig själv…så det så 

#49: Kanske ska låta bli att lägga ut bilder på honom. Men kan bara inte låta bli… 

Action…..han äär ju bara så… ÄCKLIG FUL….så det så! 
…kom lilla sötis till Tina så får du godis….

#51: HaHa
Han tycker faktiskt inte ens om godis. Första hunden som jag själv kännt som inte gillar godis. 
ja han e ju bara för söt.. o dom där pälstussarna på sidan av öronen har Lusse också, tror aldrig dom försvinner.. =D
46- fck hon ett annat hem då? synd att de nte funkade.
Karlslokar…tvi vale!!! 
Zebben- vilke otur man kan ha:/ Så var hon så ung också. Vd har du för hundar nu?