BEHÖVER AKUT HUNDPASSNING
Jag ska åka till Italien, (18/12 - 5/1) och hade fixat hundvakt åt Sampei men hans hundmatte fick förhinder så nu har jag ingen som kan ta hand om honom. I gengäld passar jag gladligen din/eran hund då ni åker på semester, vilket är ett bättre alternativ enligt mig. Alla åker på semester emellanåt och då är det bättre att lämna hunden till någon som redan har en hund, som ens hund kan leka med, istället för att skicka hunden till en pensionat eller lämna honom till någon som inte kan så mycket om hundar. Vi bor i Göteborg, på Hisingen. Han är 6 månader, raser: amerikansk/tibetansk spaniel, lhasapso. Han är super söt, rolig, lekfull, lyhörd och kärleksfull och lätt att ha att göra med.
Hur är han med katter?
Han är nyfiken på allt och alla. Har svårt att tro att han inte skulle gilla katter om de gillar honom.
Antagligen kommer inte katterna att gilla honom i början, iallafall inte mina kattungar. Jag har en vuxen hundvan katt, han är snäll. Men jag har även två hemlösa hittekattungar som aldrig har träffat en hund så dom kanske fräser lite, gömmer sig och kanske försöker försvara sig om han försöker tvinga sig på dom.
Hur tror du han skulle göra i sån situation?
Jag vill gärna att kattungarna blir hundvana och har funderat på att passa en hund som är snäll, varsam och tålmodig. Min egen hund gick bort för ett halvår sedan och snart är det dags att börja fundera på att skaffa en ny och jag vill då att katterna ska ha hunnit träffa hundar så att det inte blir några problem när vi väl skaffar valp. Det är ju lättare att vänja kattungar än vuxna katter.
Vi skulle kunna träffas och se om det funkar helt enkelt. Var bor du?

hade jag inte bott där jag gör hade jag kunnat ta honom,, men det blir en bit till sthlm…
//Linda
En liten fråga bara.
Hur vågar du lita på någon du aldrig träffat? Vad vet du om denna person? Hur vet du att det inte är en super trevlig person ända tills du vänder ryggen till. Och den personen säljer valpen vidare. Eller helt enkelt lägger beslag på den själv.
Kontakta ett hund pensionat i stället som har försäkringar.
Man läser ju hela tiden om folk som lämnar bort sina hundar och dom bara försvinner.
Och du ska veta att det finns hundskojare här på sajten imellanåt. Ökända.
Hoppas det löser sej för dej ändå så du kommer iväg på din semester.
Tips är att ,man skriver ett kontrakt och hur man ska lägga upp detta. Klart man ska kunna lita på folk men kontrakt är inte helt fel och det ska vara gilltit, tror det fanns ett på skk?
självklart skulle jag träffa personen i frågan och kräva att kopiera personuppgifter som idekort eller pass. sedan skriva ett kontrakt.
Man skall inte utgå från att människor är hemska men man ska inte vara dum heller.