Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 1299 ggr
tvingo
0

Promenadkompis i Norrtälje/Sthlm

Hej!

Jag letar efter någon eller några som vill promenera med hundarna i norra Sthlm eller Norrtälje. Min hund är en tvåårig schäfer/collie blandras, kastererad hane. Vi har problem med hundmöten med att han skäller och gör utfall, dock är han inte aggressiv utan frustrerad och osäker. Han behöver träffa fler hundar och eftersom jag nyligen flyttat är det svårt… så jag hoppas verkligen att det finns någon som vill promenera ihop lite då och då!

Jag hade tänkt mig koppelpromenader i början och sedan kanske släppa ihop dem efter några tillfällen på ett inhägnat område om allt går bra. Alltid när jag promenerat med andra så skäller min hund först men när man sen börjar promenera ihop så varvar han ner efter några minuter.

Allra helst en tik som inte är alltför liten, eftersom han inte går ihop med alla hanhundar. Men har du en hanhund så tveka inte! Vi kan alltid promenera och se hur det funkar, det är bra för min hund även om de aldrig släpps ihop.

Kanske ska nämna något om mig också. 21 årig tjej som bor i Norrtälje men pluggar i Sthlm. Jag kan också tänka mig områden kring Norrtälje så länge det inte är alltför långt bort, vi försöker åka myckte kollektivtrafik för att öva.

Hoppas verkligen att någon vill!

Karmatarerskanise
0

Puttar upp

[jakke94]
0

puttar, bor tyvärr i skåne ;)

MelliPirelli
0

Jag har två snälla Shelties om du vill promenera. :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

tvingo
0

Vad kul!! Var i Sthlm bor du?

[hyperiion]
0

Jag är i Norrtälje ibland. Kommer dit på lördag om du vill gå? Jag har en pumihane på 2 år(kartrerad). Han kan skälla lite i kopplet i början men sen bryr han sig inte. Vi kan träna att vi står någon stans och att du går förbi fram och tbk några gånger tills han lugnat sej:)?

[hyperiion]
0

Kastrerad*

tvingo
0

Det låter jättebra! Jag skickar ett meddelande till dig.