Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1287 ggr
Eywa
0

Hollandse herdershond - Motion?

Skulle en Hollandse herdershond vara nöjd med denna motionen?

Cykla sammanlagt 4 mil i veckan (intervaller - konditionsträning)

Promenera fritt (lös) i terräng sammanlagt 1,5 mil i veckan

Promenera i koppel sammanlagt 1 mil i veckan

1 agilitypass i veckan

1 weightpullpass i veckan

Vissa av promenaderna kan innehålla bärande av vikter eller drag av kätting.

Vad tycker ni?

Loveradio
0

Absolut det tror jag. Sen behöver dom ju ganska mycket hjärngympa också.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Eywa
0

#1 Absolut! Hjärngympan jag har i åtanke är jag 100 % säker på att en Holländare trivs bra med. Jag är bara lite osäker på motionsdelen. Det brukar ju sällan stå i någon rasstandard xD Tänk om dom skulle vara i stil med en Husky? Det hade inte varit kul att få reda på i efterhand ^^

Loveradio
0

#2 Jo men som sagt, motionen du skulle erbjuda låter bra. Min granne har en Holländare och hon gör ungefär det du skriver att du skulle göra. Hon cyklar (låter hunden dra) nån/några gånger i veckan och går långa promenader dagligen. Så kör hon lydnad och en massa annat som låter hjärnan få jobba.

Nä en Husky kräver helt klart mer motion :) Hos Holländare är nog hjärngympan viktigare än motionen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

fia-mia
0

Absolut! Träffade en holländare förra sommaren som skulle bli väktarhund. Ägaren sa att det är viktigt att miljöträna dem och låta dem använda hjärnan. Motionen var självklart viktig men hjärngympan var prio ett. Hon hade schäfrar också och hon tyckte holländarna generellt hade ett stabilare psyke. Verkar vara en toppenras, har dock inte träffat speciellt många.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus