Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 1104 ggr
Merc
0

Träna "Tja" med hunden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni är ju för bra att ha allihopa, när man söker tips och råd :) Därför kommer jag med en till liten "efterlysning efter tips".

Jag fick en liten idé en kväll när Neo ställde sig framför en kompis som satt i soffan. Kompisen sa "Hej gubben!" och Neo liksom "knyckte" med huvudet uppåt, halv-nonchigt och såg jätteball ut (haha). Precis som om han liksom lyfte huvudet för att säga "Tjaba!". Åh vad svårt det är att förklara! Hänger ni med? ;)

Det där skulle jag vilja utveckla och ha ett kommando för. Är det någon som har ett tips om hur jag skulle kunna få till det tro? :) Försökt lite med godis och låtsaskasta det över huvudet hans men jag vet inte om det är rätt metod riktigt.

Tips mottages med öppna armar! Och har ni några andra roliga/knäppa tricks på lut så dela gärna med er! Sånt där är så kul :D

Delar även med mig av en bild på rackartassen himself :)

Loveradio
0

Haha låter som ett roligt trick. Vet inte hur du ska gå till väga dock.

Själv ska jag lära min hund att "le", dvs. visa tänderna :)

Ett annat kul trick man kan lära är att hunden ska slicka sig om munnen när man frågar "Var är katten?". Flört

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Merc
0

Hahahaha katten! Båda tricksen lät ju kanon :D Tack för inspirationen, skall genast testa det på herrn :D

Loveradio
0

#2 Haha Skrattande gör så

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

KvirrZ
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så gör min hund när vi kör tricket "lipa" Skrattande Ibland kan hon till och med glömma tungan och då blir det som du beskriver, som att hon nickar till med huvudet som ett "tja" ^^

- Mvh Emma

Maja2
0

Jag skulle använda klicker till det :)