Hundvakt i Göteborg finnes
Hejsan!
Jag provar att se mig omkring här på forumet innan jag lägger ut en annons eller dylikt.
Jag är en 23 år gammal kvinna med stor hundvana. Jag har haft egen hund i 5 år som jag dessvärre fick ta bort för några månader sedan. Saknaden är stor och livet känns tomt och glädjelöst utan hund..
Jag bor i Backa i Göteborg och jag passar gärna din hund (av liten/mellan storlek) då och då om du ska bort eller vill ha en hundfri kväll, jobbar eller vad som helst. Dock kan jag inte boka in mig som dagmatte då mitt schema är lite varierande.
Beroende på tiderna jag kommer att ha hunden på vore det bra om hunden klarar av att vara själv korta stunder, då jag kan behöva springa till affären eller bort till lokalen (som ligger bredvid mitt lägenhetshus) där jag sköter om hemlösa katter 2 ggr om dagen.
Ett stort krav är att hunden är kattvan och lugn med katter, jag har hemlösa jourkattungar i hemmet och dom behöver en positiv upplevelse av hundar, jag vill väldigt gärna att dom blir hundvana.
Vid önskemål tränar jag gärna rallylydnad, tävlingslydnad, vardagslydnad och/eller cirkuskonster/trix med din hund. Rallylydnad är en stor passion och jag tränade denna sport väldigt mycket med min egna hund.
Vid varje vistelse får din hund en långpromenad i skogen som ligger bakom huset :)
Jag är positiv i min träning och träningen bygger på ömsesidig respekt och att motivera hunden att vilja utföra momenten samt att ha roligt!
Nu blev det lite långt.. :) Om jag har missat någonting eller ni undrar något så får ni gärna höra av er.