bada stor hund om man bara har badkar???
Vår stackars vovve måste duschas en gång i månaden för hans sår/exem. Hemma har vi bara badkar och vår stora dalmatiner bara halkar i det och jag är rädd att han gör illa sig i det. Har försökt att ha handdukar i botten, men det hjälper inte ett dugg.. Förut duschade vi honom hos min pappa som har dusch, men nu är det så kallt ute så jag vil linet gå hem med honom fuktig,,.
Finns det någon som har förslag på vad vi kan ah i badkaret som gör att han deffinitiv inte halkar????
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Halkskydd? Tänkte ett sådant där som man brukar ha till barn :)
halkskydd alltså mattor
Det finns såna skyddsmattor att köpa, jag köpte min på jysk för 69:- 
Här är en länk http://jysk.se/97/674/675/2704900/a/catalog
Funkar jättebra för våran valp, det blir inte lika läskigt att bada om man inte glider omkring! Hon kommer bli stor sen också så jag är glad att det går så bra att bada henne redan nu!
Jag duschar min hund i badkaret med två halkskydd på bottnen så det täcker hela badkaret och det fungerar bra. Bara man lär hunden att vara lugn och stilla så går det bra.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Ja, precis. Sådana som visades i länken :)

Annars duschar du honom hos din pappa och tar med en hårfön och torkar honom med. Alt sätter på honom ett tjockt täcke.

Tusen tack för tipsen, ska köpa två halkmattor och träna med köttbullar!
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
#7 Ja träna honom att vara i badkaret, utan att ni gör nånting och beröm mycket när han sitter kvar och är lugn! Ta det steg för steg 
Lycka till!