OT: Obehag vid bett i handen?
Hej! Igår satt jag som vanligt och lekte med min tik, med händerna. Sen råkar hon bita mig i handen, på något konstigt ställe så att typ en led svullnar upp? Eller att hon kanske flyttade på en led. Jag har ingen aning. Det gjorde fruktansvärt ont, tog handen under ett kort ögonblick under iskallt vatten och "Lostmybrain" försökte trycka in leden, eller typ flytta på den. Allt började snurra, sen blev det svart och sen snurrade det igen, jag blev helt kallsvettig och sen helt svettig och efteråt så frös jag jätte mycket att jag skakade. Vad kan hon ha träffat? Jag blev otroligt rädd och trodde flertalet gånger att jag både skulle spy och svimma.. bland det äckligaste jag varit med om..
Vad kan hon som sagt ha träffat i handen?
Låter mycket konstigt. Stack en led ut eller vad försökte hon trycka in?
Det stack ut någonting litet blått som var hårt :/ Jag petade på den för att kolla om det var ett blodkärl som hade hamnat snett eller något, hmm
Efter hon stått under kallt vatten i 10 min minskade den och nu syns bara ett märke,
Aldrig sett något sådant förrut. Kan det ha varit en nerv kanske?
Nerver är inte blåa, så det lär ha varit en blodådra som svullnade litet.
Om jag var som dej skulle jag nog uppsökt läkare för att göra en grundligare koll. Skador kan man får problem med senare i livet om man inte gör något åt det.
(Själv gick jag med spricka i handen utan att göra något åt det. Många år sedan nu och jag har problem med detta av och till nu.)
Ibland när vi busar kan Simba träffa lite olyckligt ovan på handen, det kan göra riktigt j*kla ont.
Nu sist träffade det rakt ovanpå en av blodådrorna och fick som en knöl och det gör ont. Detta pga av att blodkärlet gått sönder så det blöder ju ut en del, sedan blir det ett blåmärke.
Men om det gjorde så ont och ni är orolig så kolla med en läkare, är svårt att säga något mer säkert utan att ha sett och kännt på handen. Gör det fortfarande väldigt ont (mer än ett blåmärke-ont) hade jag sökt läkare ganska så omedelbart.