Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4618 ggr
Qviq
0

Blodfyllda blåsor

Hejsan!

Har en grand danois hane på snart två år här hemma. Upptäkte förra veckan att han hade ett litet märke på ögonbrynet som först såg ut som en fästing men vid närmare titt såg jag att det var en liten utbukling av huden. Tänkte att det kanske bara var något litet sår men nu i helgen hade den vuxit sig mkt större typ som en mindre ärta för att sedan spricka. Innehållet var rent blod och vid närmare titta såg jag att han hade en på läppen och några stycken fler under "hakan". Inte så lätt att se på en grand danois då de har väldigt mkt hud så de döljer sig ganska bra. Är detta något vanligt eller bör jag uppsöka veterinär? Han verkar inte ha ont när jag rör dem o inte heller visade han någon reaktion efter den vid ögonbrynet sprack o jag fick röra vid den utan problem…

"Chaos is a friend of mine."

liiillap
0

min pojkvän hade en grandis som han var vakt åt förut som hade nog samma blåsor .. Ägaren gick till veterinären och fick en salva … " Blåsorna " skulle nog försvunnit om inte grandisen dog ett tag senare . ( Den var 7- 8 år :P
SÅ gå till vet och få en salva om det behövs :)

bblomquist
0

Skulle också rekomendera att ringa veterinär och fråga! :)