Lexi tränar lydnad, Film
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film på kvällen lydnadspass. Ljuset är riktigt dåligt med man ser iaf hyfsat bra :)
Jag vet att vissa delar ser lite sisådär ut, dock var det lite trångt ^^
Men säg gärna vad ni tycker och kom med konstruktiv kritik! :)
Och så filmen var det ja ;)
Jag vill inte verka alltför negativ… men då ljuset var såpass dåligt kanske det blev dubbelt så missvisande.,
Attityd? där förstår jag inte vad du menar. Stadga i ståendet, där står hunden med svansen mellan benen… och inte bara där. Jag ser ingen motivation och glädje hos hunden i någon av delarna.
Kanske är det för att hunden bara är valp, och ribban är för högt lagd?

Attityd menas med att hon ska gå och vara glad, och det belönar jag. Och hon viftar glatt på svansen.
Stadga i ståendet så har hon inte svansen mellan benen, utan den hänger som det gör om hon inte viftar på den. Och anledningen är att hon är koncentrerad på kommandot hon har fått. Om man känner henne så vet man hur hon ser ut när hon är koncentrerad och hur hon ser ut när hon tycker det är tråkigt. Hon är otroligt koncentrerad på uppgiften hon har fått, Därför står hon inte och viftar massa med svansen.
Ribban är inte för högt lagd. Hon klarar lätt av det och tycker det är superroligt att träna. Och utan träning och krav skulle hon näst intill klättra på väggarna, hon kräver så otroligt mycket.
Jag ser MASSOR av motivation och glädje hos henne. I fotgåendet går svansen konstant och det verkligen lyser glädje ur hennes ögon och hon ÄLSKAR det!
vart du ser atth on har svansen mellan benen har jag ingen aning om, för hon har definitivt inte svansen mellan benen. Då skulle jag inte hållt på med det här. Hade en hund som i princip hade det, och henne tränade jag inte med.
Det bästa hon vet är att träna, det är höjdpunkten på hela dagen för henne!
Då är det nog bara ljuset som är för dåligt :)

#3 jo ljuset är riktigt dåligt! Måste skaffa en lampa som inte bara lyser på en fläck precis nedåt. Man ser ju knappt något själv då ;)
Ser ju kanon ut! Längtar tills jag och Indra blivit så duktiga. Men till mitt försvar så har jag bara haft henne i ca 5 veckor och bara tränat lydnad i ca 1 vecka :) haha

#5 tack :)
Hihi ja precis, hon har ju inte bott hos dig så länge :) Oj bara en vecka? Då är ni ju skitduktiga! :D
Jag har haft lexi i 10 veckor och tränat i princip från början ( hon var 13 veckor när jag fick hem henne :) )
Tack! Hehe vi tränar varje dag ni för utan lydnadsträningen så klättrar hon verkligen på väggarna. Tack och lov för lydnadsträning säger jag bara :D
Lexi är verkligen jätte duktig. Och fin också för att inte glömma det! :)

#7 haha precis så är det här hemma med :) försöker få till minst ett pass om dagen, ibland blir det 2 :)
Ja hon är duktig min lilla pärla :') Hihi :)