Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1577 ggr
Zariah
0

Allergier och hundar

Jag tänkte fråga er när det gäller ett syskonbarn. Hon har allergier och älskar djur. Det är bara djur som gäller och har varit så sen hon var en liten tjej. Nu är hon 11år.

Min syster har berättat att dottern gråter sig till sömns ibland för hon längtar så. Jag har också allergier och mig frågar tjejen ibland vad jag ska köpa för hund när medicinen kommer.

Jag har ju hört att en del allergiker tål vissa raser och jag har träffat på allergiker som har hund som funkar för dom. Jag märker att jag tål vissa raser bättre och andra går inte bra. Pudel och yorkshireterrier tålde jag.

Jag undrar, finns det några allergiker här som har hund som ni tål? Vilken ras är det i såfall som funkar för er?

Har ni tips på hundraser som är allergivänliga så är jag tacksam för svar.:-) 

/Lotta

SaraC
0

Finns tyvärr inget svar. All allergi är helt individuell. Vilket betyder att alla allergiker tål olika raser, om de tål några överhuvudtaget. Dessutom kan man tåla en hund av en ras, men inte en annan. Och det är också alltid skillnad på att tåla en hund som man träffar någon gång då och då, mot att ha en egen som man bor med.

Men de raser som oftast är lättare att tåla är t.ex. nakenhundar, Pudel, pumi, puli, lagotto, softis och diverse trimmraser.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Jag har nyligen fått veta att min mamma är pälsallergiker, men trots det så har hon haft labbekennel sedan början av 80-talet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[lottaeriksson]
0

Min kille är allergiker. Vi har en American Staffordshire Terrier, och honom funkar det bra med. Men som de ovan skriver är ju sådant här individuellt och svårt att svara på.

Lycka till i sökandet :)

Tina-A
0

Jag är pälsdjursallergiker.

Har precis skaffat pudelvalp för 2 månader sedan, funkar kanon.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

blackangel
0

Pudel brukar vara en bra allergihund o spansk vattenhund, nakenhund ja finns nog en del

Zahara
0

kungspudel har min kusin som är katt och hundallergiker. Grannen har en power puff eller vad det nu är den heter och hon är med allrgisk :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Zvintos
0

Är pälsdjursallergiker, och för mig funkar rottisar. =)
Har en gemensamt med pojkvännen som nu är året gammal.

Zariah
0

Tack Eros,AnneN,lottaeriksson,Tina-A, Blackangel,Zahara och NinniH för era svar. :-)

Jag ska berätta om hundraserna som funkade för er för min syster så får vi se hur det går sen om det kanske blir en liten hund. :-)

Zariah
0

Min syster köpte en liten toypudel sen.:-)  I slutet av November har dom haft hunden i ett år.Systerdottern tål hunden och har inte känt av allergin som tur är.:-)

Sarah!
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Va kul!!! Dom som e så söta <3

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida