Har ni fodertunna?
Som rubriken lyder; har ni fodertunna/or?
Ni som har, hur ser de ut?
Var har ni köpt de?
Visa gärna bild :)
Själv har jag köpt en tunna med lock från ikea. Den är vit, i hårdplast. Funderar på att sätta möbeltassar under så man kan dra den på golvet.
Ja, jag har också från Ikea
Men de är i alla fall dessa
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varför har man detta!? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#3 Fodret håller bättre, snyggare än påsarna om man inte har plats att ha fodret undangömt.
Så man tar alltså fodret ur påsen och häller i?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag har en fodertunna från royal canin som vi fick när vi köpte valpfoder till lillkillen(samma som han ätit hos uppfödaren). Den är ganska ful:P Vit plast med bilder på hundar, och stor royal canin-text såklart;)
Jag skulle vilja ha en ny, snyggare tunna, men det känns inte så relevant att lägga pengar på:P
Våra kompisar har en jättesnygg svart fodertunna i plåt som ser ut som en soptunna, den har vit text "hundmat".
Vi har samma tunna som #2, den vita KNODD.
Vi har tunna för att Simba inte ska komma åt fodret, han har gärna självservering om han kan. Plus att fodersäcken är så ful och vi har inte plats att gömma undan den någonstans, utan måste isf ha den i köket.
Så då är tunnan mycket snyggare.
#5 Jepp, eller ställer säcken i tunnan 
#6 Sån kan du ju enkelt göra själv genom att köpa till exempel en Knodd och sedan själv skriva ditt med färg den text du vill ha 
nej. Men det finns rätt snygga på ÖoB om man letar efter fodertunna.
Har ingen tunna men funderar på att köpa. Har just nu fodersäcken i ett skåp, men tycker det är så osmidigt och säcken går inte heller att stänga så då håller ju inte fodret lika bra. Så jag ska nog köpa en tunna istället och ha i skåpet.
Funderar lite på en sån här
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hittade ingen duglig tunna så tog en "förvaringlåda" på hjul som jag har istället. Den är platt och lång istället för "rund och hög" om ni förstår, haha. Köpte två sådana på ÖoB tror jag det var. Eller rusta eller nåt. Superbilligt och rymmer ungefär 13-14kg
Jag köpte foder tunnor i plast på ÖoB. Locken sprack direkt, men själva tunnan är fortfarande hel.
Vi har fodertunnor för att fodret ska hålla sej längre och för att vi har dom ute i hundhusen.
13, det finns just fodertunnor de är någ mer hållbara men så finns det typ tvättkorg tyvärr varierar det mycket i deras utbud i olika butiker.
12, väldigt smart o de är ju stapelbara med :)
#9 Precis en sån vill jag ha!:D Då vet jag vart jag ska leta, ikea nästa!
Jag har en vit som det står "Dog food" på. :) Köpte den på Chilli, mest för att det är snyggare och bra att det är en skopa i.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Har ingen. Mest för att vi inte direkt får plats med det i köket. Annars är det ju egentligen mkt snyggare. Vår foderpåse har dock en förslutningsgrej så tror fodret håller lika bra där.
#16 Den var himla fin! Hur mkt får plats i den? :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Har en från Pedigree som man fick om man köpte storpack med Dentastix förut. Rymmer bara 12 kg och jag köper 25 kgs påsar så kan bara använda den när halva säcken är slut. Den är gul med Pedigree i stor text
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag har en helt vanlig tråkig RR-tunna med hundraser på de olika sidorna. Fick den när jag köpte foder för lääänge sedan. Jag har dock inte RR men det fungerar ju ändå :P
Jag sätter ner hela säcken i tunnan. mkt praktiskt. Tunnan blir inte "skitig" på det sättet heller.
Jag har inget ställe att gömma stora fula fodersäckar, så en tunna bakom dörren i hörnet blev perfekt.
Och jag vet inte varför, men jag kände ett tvång att ha bilden på Harlekin Grand Danoisen framme :P haha. så löjligt ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus

Jag har två olika fodertunnor, en som används för leksakerna till hundar och en för maten. Båda två är "reklam"tunnor, dvs sådana jag har fått när jag har handlat hundmat. Båda två är från Royal Canin, en är i plåt och är skramlig som tusan. En är i plast med "vik lock".
Jag har fodertunna för att det är mer praktiskt, håller fodret torrt och man får inga oönskade hundnäsor i den.
HÄR kan du se bild på den jag har..

Jag har också en från Royal Canin, fick när jag praktiserade på Björkis Hundcenter. Ryms iaf en 15kg's säck i den. Har ingen bild, men ni vet säkert hur den ser ut, den vanliga med massa hundbilder på!;)
Jag har, annars förlorar maten lätt näring:)
Har en gul, tror det är en pedigree eller liknande tunna. helt gul i alla fall :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17 Den är inte så jättestor men rymmer hundarnas mat som är på 4,5 kg. 
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Har också en sån tunna som SaraC #2 har
Där förvarar jag fodersäcken i. Sen har jag en mindre foderburk som står på diskbänken som rymmer några liter där jag öser över fodret, fyller på den burken kanske max 2 gånger i månaden, går inte åt så mycket foder här hemma.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#23 Okej :) Har en 15kg säck så för liten här med andra ord, haha :P
#24 Fint! Men så kan inte vi ha det då Lillan äter en del hihi :D
#26 Nej förstår det, går ju åt en hel del mat när man har en sån bjässe som du har kan jag tänka mig
Mina två äter ca 4 dl om dagen tillsammans
Så det är inte så mycket som går åt.
Jag har en vanlig plastlåda med lock som jag häller över så mycket som får plats. Resten förvaras i säcken väl försluten :)
Jag har två sådana här från IKEA som jag från början köpte för att ha förra kaninens spån och halm i men nu står dom på vinden med hundens mat (jag köper stora säckar som räcker läänge), foderprover (har samlat på mig en del småpåsar och gratis 2-3kilospåsar, superbra som billigt godis) och kanines mat (10kg säck).
Sen har vi i köket en mindre tunna med plats för 2 kg som jag tar den dagliga ransonen ur så att säga.
Men vad fina ni andra har hittat! Jag funderar på att dumpa min Standart-spann och köpa en som man kan ha framme…
vi har 4 fodertunnor, två som ser ut ungefär som den i #19 och två runda som också är från RC. Fast nu använder vi bara tre(adult, senior och kattmat)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag har en stor vit från Hill´s som rymmer cirka 15 kg och som har ett blått viklock, är super bra o smidig som tusan! Till katternas mat har jag en tio kilos hink med lock ifrån Citygross. Båda är fula som stryk men jag gömmer dem i ett utrymme under köksbänken där det egentligen ska vara en diskmaskin. O så har jag ett tygskynke för :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

24 LinaK: var har du fått tag i den? den var ju superfin och jag har letat efter en sån!! Mvh Elin
*tass
Jag har en i tyg från Dixie. Fick den i julklapp för ett antal år sedan. Skulle vilja ha en ordentlig tunna. Kanske blir att man köper en på Ikea nästa gång man är dit.
#32 Köpte den på nått sånt här lågprisvaruhus i Värnamo. Köpte den för typ 30 kr eller nått då dom gjorde fel, dom tog betalt för den lilla burken, men jag köpte den stora. Plus att det var halva priset :-D älskar när man gör fynd.

35: ooooj, vilken tur!
Jag har en såndär gratis fodertunna som jag fick från rc när jag köpte valpfoder en gång. Tycker den är supersmidig, men kanske inte så snygg :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Men what? Var får alla sina gratis RC-tunnor ifrån? :P Jag har köpt valpfoder flera gånger men har inte fått nån?
#38 Haha från affären såklart. Oftast har de sådana så man kan ta en när man köper foder. De brukar stå vid hundmaten. Fråga nästa gång ;). Har även två agilitytunnlar från rc :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#39 Aaah I see ;) då får jag kolla efter en sån nästa gång.
Vi har en precis likadan som #19 till min valps foder och en äldre variant av Royal Canines fodertunna som är röd med vitt lock till rottisens. Ingen jättesnygg men fullt användbar! Tror vi har haft den i 6 år nu 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ibland har RC erbjudanden att nör man köper en viss mat får man en sak, just nu är det ryggsäckar.
På denna länken kan ni se vad som gäller just nu.
(För katt är det foderförvaring)
Nepp, vi har ett litet "förråd" (aka klädkammare) där vi har den stora 20kg-säcken. Sen fyller vi påi maten i en pepparkakslåda där vi har den i en låda i köket.
Ja, jag har en. den är mörkgrön inån sorts tjock gummi.
köpte den för 135kr på granngården för nåt¨år sen. 35liter. står såhär på locket:
"För arbetsmiljön"
"max 15kg"
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Fidojunior: Var på Chilli i söndags o de hade ju en modell som var lite större också. Funderar lite på den, inte för all mat får plats i den heller men man kan ju ha det som inte får plats där typ i garderoben eller så ^^
*dubbelinlägg*
Just det, vi har "små"hinkar i köket också. En gammal från våran första hund och en som det har varit tvättmedel i, inte så snygg men det funkar. :)
Såhär ser det ut i ett av våra köksskåp. Lådorna kommer från ikea och kostade ca 80-90 spänn styck. (och nej, jag är inte ett dugg orolig för att fodret ska bli dåligt för att jag häller ut det ur säcken ;) )
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#48 Det där ser ju supersmidigt ut om man har ett tomt skåp! 
- Mvh Emma
#48 Vi har inte heller vår hundmat kvar i påsen, har det i stor fodertunna :D
#49, det ÄR supersmidigt, och det ryms ca 8 kg torrfoder i var och en av dem, så köper man en 15kg-säck kan man utan problem dela upp det på båda lådorna och sedan slänga påsen. Jag har ingen bra plats för fodret annars, så att hitta den där lösningen var underbart bra.
---------
#48 Snyggt, och med plats över ovan till tugg och godis ser jag :)
#52 Den var fiiiin, med skopa och allt :) Vart har du hittat den?
#52 Riktigt snygg! Har sett likadana på Ullared/Gekås
Hur mycket rymmer det i din?
#53, #54 Jag köpte den på Ullared! Vet inte riktigt hur mycket den rymmer… men om jag gissar kanske 7 kg :) Skopan följde med, men jag använder ett vanligt dl-mått istället, haha.
Det ryms massor av gott där :D Och eftersom det är liten "grop" i luckorna också så kan man lätt ha måttet som man mäter upp maten med där.
---------
Tips! Jag var på jula idag och såg att dom hade foderhinkar där. Största var för 12 kg: http://www.jula.se/hundfoderhink-med-hjul-12-kg-796067 det var ett stort lock och en liten lucka med skopa(såg det ut som). Den såg jättefin ut och såg nu på hemsidan att det var hjul på den. :)