Hundar iFokus

Hundar

Etikett: lydnad
Läst 1447 ggr
bblomquist
0

Lära hunden att "inte gå dit"

Nu ska jag försöka göra dehär så kortfattat så möjligt!
Min sheltie valp, jag och min mamma ska den första december flytta till en annan lägenhet.

Det är en lägenhet i etage. Alltså två våningar.
'Min mamma är allergisk mot Shiro (valpen). och skulle gilla att ha hennes kontor, arbetsrum, och toa för sig själv på övervåningen.
Alltså att inte Shiro får gå upp dit. Så får han vara på nedvåningen, där köket, stora badrummet och mitt rum är!

Hur lär man vovven att inte gå uppförtrappan? Alltså hur lär man hunden att den aldrig få sätta sin tass på det första trappsteget. Eller ska man köra på grind?
Jag är villig att lägga ner tid på denna träning. 

visste inte vilken Grupp jag skulle placera mitt inlägg, ni här på hif bode verkligen skaffa en "Övrig" eller "Hundträning" ;)

[countess]
0

JAg personligen hade satt dit en snygg grind :)

Mira89
0

Det finns ju en grupp som heter OT och en som heter Träning och inlärning :) Men jag hade nog också valt en grind. Vi har också trappor hemma och jag vill inte att min hund går i trappor, så grinden gör susen. Ni behöver ju isof bara en grind på nedervåningen.

Nicolina
0

Jag hade också satt dit en snygg grind i början o sen ändå tränat på detta, svårt att få en liten valp att förstå detta fullt ut på engång men så småningom med träning så kan du säkert ta bort grinden, men var beredd på att hunden kan glömma bort sig ibland också. Så absolut säkrast är ju grind :)

bblomquist
0

#1,2,3

Grind är mycket mer säkert också ;)
Han är väl runt 7-8 månader när vi flyttar tror jag.. ^^

bblomquist
0

Och dedär med gruppen, tänkte inte alls på de :3 förlåt mig!

Flubben
0

Halloj :) Jag bor i en etta och jag lärde min hund att den inte får vara i köket.  Busenenket, så fort den försker så säger du "nej" eller "gå bort" tog max två dagar att lära min hund det ^^nu sätter hon inte ens foten i köket när det vankas mat xD