Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 925 ggr
kaninsnobben78
0

Är det sant om Chihuahua

Hej är det sant att chihuahua  ska inte ut gå långa  turer ,det står  i hundböker

dro man  hundbökerna ?   kan man inte göra det?

Jag tycker man ska  ut gå med dom endå.Man ska inte tro på de står i hundböckerSkrattande

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hahahaha, ne det är inte sant Cool vet om en uppfödare som ahr med sina vavvor på fjällvandring det rör sig inte om fjuttiga 2km vandringar iaf Tungan ute

Karmatarerskanise
0

TS; vilka hundböcker står det så i?

Zebben
0

Stämmer inte alls. De precis som alla andra raser behöver ordentlig motion.

[SpermWhale]
0

Precis som med sidor på internet ska man se till att boken är en tillförlitlig källa. Vem som helst kan göra en bok och sälja i butik, det finns inga regler för hurvida informationen måste vara sann eller inte.

Men precis som de andra säger, en Chihuahua behöver mycket motion trots sin storlek. :)

Beckibus
0

Min mormor har en civvis han är ute och går massor så nej det stämmer inte…

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

kaninsnobben78
0

okej Tack Min mamma har två  Chihuahuaor det är blandnig hon ut gå med dom  i hon läse om dom

kaninsnobben78
0

# 1 det står hunden om allt  att hunden ska inte ut gå pronader alls

MariaJosina
0

Chihuahuaor kan precis som människor få benskörhet. De är levande varelser som i friskt tillstånd behöver minst lika mycket motion som vilken annan hund som helst. Många tror att bara för att de är små så behöver de inte röra på sig lika mycket. FEL. Min Chihuahua hane behöver långa promenader varje dag, annars får han en massa energi han inte kan få utlopp för i annat än att tugga sönder möbler, springa runt och kissa i huset, skälla en massa och tilochmed visa tendenser till att bli aggresiv. Man får så klart prova sig fram till en dos motion just sin hund behöver men med det menar jag inte att man ska gå yttepyttiga promenader och om hunden sen sover så räcker det utan man går så pass mycket och långt varje dag att hunden visar att den mår bra både fysikt och psykiskt.

Den som skrev att chihuahuaor inte kan gå långa promenader har antingen aldrig träffat en hund eller har en stor hund och har för mycket fördommar.

Jo, chihuahuaor funkar jätte bra att träna agility, lydnad, spårning, freestyle m.m med. De behöver mental och fysikt träning varje dag! Även på vintern, fryser den så släng på den ett täcke. Hört om såna som lär sina hundar att gå på en kattlåda men jag tycker inte att man ska göra det så länge hunden KAN gå ut. Kom ihåg att chihuahuaor behöver mycket träning precis som andra hundar för att inte bli aggresiva, ouppfostrade, deprimerade, sluta äta, hyperaktiva, skälla mycket, skygga, tjocka m.m.

Min Chihuahua är väldigt envis och kräver som många, många andra chihuahuaor att man är konkret och bestämd i träningen, och att man har tålamod för det kan ta tid !

Lycka till!

Fridaaaa
0

Dem klarar mycket, dem klarar flera timmar i skog & mark om man tränar rätt (precis som med alla andra hundar).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.