Kolla upp Stamtavla, hur då?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
HEJ!
Jag är i hund-skaffar-tankar :)
Ju mer man läser och läser om detta ju mer frågetecken blir det!
Hur kollar man om stamtavlan är "fin"? Jag menar hur vet man om hundarna har fina anlag?
/Vitaminen
Det beror du ju på vad du söker och tycker är bra meriter.
För min egna del vill jag gärna se hälsotester (inget som står i stamtavlan) men lite kan du se på SKK's hunddata.
Beroende på ras är det meriterande med ett Mh eller ja OM resultatet är bra är det ju meriterande.
Sen finns ju en del utställnings/arbetstitlar som kan vara meriterande beroende på ras och vad du prioriterar.
≧◔◡◔≦
Hälsotesterna är en självklarhet att kolla :)
Egentligen har jag väl inte så väldigt mycket krav. Men om man ändå ska ha en rashund kan man lika gärna se till att få tag i en fin hund. Man vet ju inte om man vill ha valpar av den en dag och då har man ju nytta av att veta vilka gener man för vidare :)
#2 Vad är det för ras du funderar över?
≧◔◡◔≦
Just nu är jag mest inne på Jack russel, men det är långt ifrån bestämt än.
#4 Ok, då skulle jag absolut värdera meriter som talar om att föräldrarna/släktingarna varit arbetande.
Sedan om hundarna deltagit i grytprov eller agilitytävlingar spelar mindre roll.
≧◔◡◔≦
Tack för tipset! Det tar jag med mig
Jag hade någ oxå kollat vad andra valpköpare tyckt om sina valpar de köpt av den uppfödaren man spanar lite på ofta har uppfödaren lite valpköpare o kanske tillomed lite valp-bloggar o läsa :)