Vill bara skriva av mig
Åh, är så förbannad upp över öronen..
Nu på våran kvälls promenad så mötte vi en relativt ungtjej med sin valp/unghund.. jag gissar på att hon är mellan 15 - 18år…
Själva mötet gick super bra. hon gick på sin sida med super kort koppel så jag trodde nästan att hunden inte ens nådde backen med frambenen.. och efter att hon passerade så drog hunden iväg till akillez kissfläck och ville lukta.. tjejen blir skit förbannad för att h*n drog. Tar tag i kopplet. drar tillbaka hunden, och tar tag i nackskinnet och vrider om och drar hunden ner tillbacken så han lägger sig på sidan.. och verkligen skriker FY till den stackars valpen skricker av "smärta" och mitt hjärta börjar så klart att blöda hur man ens kan komma på den iden hur man uppfostrar en valp på det sättet… och dumt nog så händer det inte bara 1 gång utan 2GÅNGER! och efter kanske 10m så råkar hon att trampa på valpens tass och då tar hon tag i kopplet och hänger upp hunden i luften och fyar den, och skriker som f*n… men i samma veva så ser hennes MAMMA som går med henne så får hon syn på mig som står helt förstelnat och tittar på hela händelsen och då släpper hon ner valpen och låtsas som hon blev rädd och börja kolla så han inte blir skadad.. resten av vägen tills dom försvinner bakom ett krön så vänder sig modern om hela tiden och tittar om jag står kvar och det gör jag…
jag blir så förbannad över hur folk kan göra så här i mot sina hundar.. nästa gång jag får syn på hur dom behandlar sin valp så kommer jag att ge dom en ren utskällning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kanske skulle gjort det redan den här gången?
jo jag tänkte det men jag stod för långt bort för att hinna fram i tid.. och sen tog jag en genväg så jag kom framför dom så stod dom och prata med en annan hundägare.. och jag är lite för snäll av mig i bland och vill inte avbryta folk =/ men nästa gång jag ser dom så ska dom få sig en fin ramsa.. vi bor inte så långt ifrån varann så jag lär ju se när dom är ute med hundstackarn
Men fy jag skulle bli galen , Du ska se grannpojken som slog sin hund han springer så fort han ser mig nu . Endel ska inte ha hundar!

Fy vad fruktansvärt!!!
Har också varit med om det där, inte med en valp dock. Har aldrig sagt till någon på skarpen även om jag egentligen velat! Efteråt blir jag så förbannad, både på ägaren och på mig själv som inte vågat säga till.
Tyvärr är det vanligt att folk tar tag i nackskinnet och slänger ned sina hundar i tron om att det uppfostrar dom och ger respekt till ägaren.
Jag hade inte hållt min mun stängd om jag hade sett detta. Jag hade förklarat att jag vid ett upprepande skulle anmäla för djurplågeri.
Ja… jag tycker väl att man säger till när man ser något… många sitter här på forum och … ska inte kalla det gnäller… men är högljudda och klagar över vad de sett…. men .. Säg till den det berör istället!!!!
Sådana borde gå en kurs hur man uppfostrar en hund :/
Det är sällan jag tar Lillan i nackskinnet,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch vilka "ägare"!
Här har vi nästan tvärtom, en tant som har en norwichterrier som skäller/gör utfall åt andra hundar och ibland åt bilar och hon säger ALDRIG åt den. vi har sagt till henne att 'säg åt din hund!' men hon svarade 'det är inte så lätt'
förstår inte vad som är så svårt, det är ju bara att bestämt säga nej. Nuförtiden vänder hon om hon ser oss. :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Usch..
#6 Tycker det är bra att man känner att man kan skriva av sig här inne.
Men självklart hjälper det inte hunden.
dom som inte kan uppfostra en hund ska inte ha en heller..
såg en vuxen man med fru och barnvagn som hade en amstaff/ am.bull idag när jag var påväg till skolan, han gick framför mig och min kompis och då helt plötsligt kastar han med våld en påse med någonting i på hunden så den skriker till och backar åt sidan, jag sa inget till han för jag inte vågade, men min kompis sa " stackars hund!" och jag tror han hörde det för sen började han sätta sig o klappa hunden o mummla nåt "luugn förlåt" fastän hunden fortsätter gnälla och har svansen mellan benen.. 

#8 Jag kan iofs förstå tanten. Om alla som mötte mig och min hund och såg hans utfall skulle säga till mig att säga åt min hund med ett bestämt nej skulle jag nog bli ganska irriterad och stött. Folk som jag möter på stan har ingen aning om hur mycket jag jobbar med detta beteendet och i mitt fall kan jag säga att ett bestämt nej inte fungerar överhuvudtaget. Så jag kan hålla med henne om att det inte alltid är så lätt!
#12 jo jag förstår, men jag tvivlar på att hon jobbar med att få honom att sluta. Hon är lite speciell. :) och det var inte så att vi sa åt henne efter första gången utan efter fleeeera gånger.
Men om hon inte vill säga åt sin hund så varför skulle hon om det nu inte är hon som har problem med det, och vad skulle ett "nej" hjälpa en hund som är uppe i varv och säkert har hållt på så halva sitt liv.
Många utfallshundar blir inte botade av en massa tillrättavisningar i stundens hetta utan kräver att man jobbar med orsaken.
≧◔◡◔≦
#6 och tänk hur enkelt det är att sitta på ett forum och dissa nån som inte sa till… ;-) Ibland kanske man blir ställd och/eller behöver samla mod för att kritisera/skälla ut folk "in public" även om hundar/barn/etc. ser ut att fara illa. Men visst vore det kanon om fler reagerade på såna saker mer direkt!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#14 hunden var vuxen när den kom till henne och den var inte så i sitt förra hem. Hon är speciell. Nog diskuterat om det, det är OT.
Det är hemskt! Iland hamnar man ju i chocktillstånd och hinner inte reagera förens det är försent. Egentligen ska man ju filma sånt och anmäla!
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Och du sa inget för att…?
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Det är inte alltid lätt att komma sig för att säga nånting! Tycker inte ens att man behöver säga det till TS, hon sa ju i sitt inlägg att hon blev arg både på hundägaren och SIG SJÄLV för att hon inte sa något!
Man blir ju oftast väldigt chockad och helt stum när man bevittnad en sån här grej!
Men om TS ser detta igen tycker jag verkligen att dom ska få höra ett och annat!
Lite OT - Jag kan säga att jag blev riktigt imponerad av min mamma för några veckor sen. Hon berättade att hon varit och handlat och på parkeringen utanför stod det en bil och i den satt en hund. Det var en varm dag, säkert 30 grader ute och där sitter hunden med en pytteliten glipa öppet i fönstret. Så mamma stod kvar där i säkert 10 min och funderade på om hon skulle ringa polisen och just då kom mannen som ägde hunden/bilen. Så jag kan säga att han blev riktigt utskälld!! (min mamma är i vanliga fall den tysta typen)
Ts… man behöver inte ge en utskällning, bara för att man säger något…
#17 nästa gång jag ser dom göra så mot sin hund så ska jag försöka filma och göra en P-anmälan… Samtidigt ta mig ett allvarligt snack med dom
Jag har sett massvis med hundar bli slagna, men jag vågar aldrig säga nåt. Vad gör man när man är den enda hundägaren i kvarteret som valt att inte slå hunden till lydnad? Kan inte språket särskilt bra heller, då kanske det vore lättare…
Skönt att höra att det är så mycket bättre i Sverige att det är undantag snarare än regel att se sånt där!

lite OT kanske…men i februari i år var jag uppe på stan, och utanför en av köpcentrumen sitter det 2st småhundar, en yorkblandis & en nakenhund UTAN KLÄDER!
då såg jag rött, jag väntade på att ägaren skulle komma tbx, och det tog säkert 30 min innan han dök upp
så jag frågade ut honom varför han lämnar sina hundar utanför en affär så länge, och varför han inte hade kläder på den stackars nakenhunden
han bara fnös åt mej och gick iväg
You can't spell Bitchy without Itchy