Projektarbete!
Jag ska nu göra 3:ans projektarbete och eftersom jag för en månad sedan hämtade hem min jack russell valp tänkte jag att det skulle vara roligt att göra något som involverar honom. Vi börjar vår valpkurs om 2 veckor och jag tänkte att man kanske kunde göra något om det. Eller om olika sätt att uppfostra hundar.
Är det någon här inne som har tips på hur man kan lägga upp det? Eller någon helt annan idé? Det svåraste tycker jag är att komma på en bra frågeställning.
Är ytterst tacksam för tips då jag egentligen skulle ha gjort det här förra året när jag gick i trean… Men av olika skäl så fick jag ta studenten utan att vara klar med vissa ämnen och nu är projektarbetet ett av dem.
Tack!
Frågeställningen kan väl vara vad får jag som ägare ut av en valpkurs?
#1 förslag tycker jag var mycket bra. Den frågan har jag ställt mig själv många gånger ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du känner någon annan valp som ska gå någon annan valpkurs, eller ännu bätre; inte ska gå någon kurs alls, då kan du ju jämföra de olika valparnas utveckling osv.
Frågeställning: Hur stor skillnad ar det mellan att gå valpkurs och aatt inte gå?
Finns det fortfarande likheter i deras beteenden?
Hur förändrar valpkusren oss (valp o ägare)
Går det egentligen lika bra att skippa kurserna?

Jag ska faktiskt ta och kolla upp om någon av mina kompisar som har skaffat hund inte ska gå kurs, Tack för tipsen!
När ska du vara färdig?
Ifall du har till vårterminen på dig så kan du ju kanske göra något med ensamhetsträning eller träna in ett freestyle program. Kanske inte ett helt program men bestäm i föreväg vad du vill ska ingå och så kan du redovisa det genom en uppvisning.
Eller, hur användbar är en hund i hemmet? Så får du lära in massa tricks som bädda sängen, plocka upp saker från golvet, stoppa in tvätt i tvättmaskin, stänga/öppna dörrar osv.
Det är vad jag kan komma på just nu… Men hur kul idé som helst!
¤Rise and rise again until lambs become lions¤