Stressad av kissandet
Fler än jag som upplever det som väldigt stressigt att det skall kissas efter sov, mat o lek? Man hinner ju inte andas själv. Min kan kissa sekunden efter han lekt o sovit. Jag hinner inte ut med honom i tid. Han visar inte tydligt att han vill kissa. Snusar inte runt först utan bara kissar. Många har sagt till mej att ta det lugnt, det löser sig. Gör det?
ja ascot det gör det, men jag vet att man blir stressad av det,och speciellt då hunden inte påvisar att den är nödig, men det är så individuellt det där på dem en del tar längre tid på sig än andra….så håll ut!!!;-)

min valp har precis börjat lära sig, om man inte går ut med henne direkt efter så stller hon sig vid dörren och "ylar" lite. men kort därefter så brukar olyckan komma om man inte hinner springa fram och bära ut henne, men jag är så glad att de har gått framåt med träningen!
Jag skrev scheman när Axl var valp, det hjälpte att hålla i ordning tider och allt. :)
Jag har väl tur som inte blir stressad när det händer olyckor inne. Gäller bara att tänka på att de är små bebisar :) Vissa dagar får vi gå ut en gång i timmen, andra kan det gå tre timmar mellan. Oftast händer det bara en olycka inne per dag, eller två. Sen vissa dagar kissar han många fler gånger både ute och inne.

De e ju som med små barna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja det det gör det tillslut…och du måste ge det tid för det blir bättre och bättre :)

Vi har dessa problems också med vår Kajsa, men sk ata det med veterinären på måndag nu vid 2a vaccinationen. Hon kissar mängder nämligen i ett, spelar ingen roll vi har dörren rakt ut mot gräsmattan, hon är ute och kissar, kommer in o kissar igen osv osv. Bajsandet är inte säkert ännu heller, men detta är ju inte så illa.Vi har fått våra ndra rumsrena fort, men kajsa är vår första lilla hund, nu funderar vi på om en mindre hund är svårare få rumsren????
Våran papillon var inte svårare att få rumsren en våran förra schäfer :)