Göra det som krävs...eller...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur är ni?
Skulle ni göra det som krävs för att tillfredsställa eran drömhundras behov, eller kollar ni på raser som matchar era nuvarande "mål" med hunden?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Om jag verkligen skulle ha en drömras så skulle jag nog göra det som krävs för att den skulle trivas hos mig.
Men därimot så har jag ingen drömras utan kollar mer på vad för raser som skulle passa in på mig. När jag fått fram raser så går jag sedan på utseende…
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!
Jag letar efter en ras som kräver så mycket som jag är villig att lägga ner tid på. Inte förrän då har jag hittat min drömhundras.
Men jag kanske redan har hittat den ^^
Vilken är din drömras?
Själv skulle jag tex aldrig köpa en husky oavsett hur förtjust jag var i dem, då jag vet att de kräver extremt mycket.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#2 Har flera, bland annat BC, Belgisk vallhund, bergerna, Aussien, och lite sånt 
#3 Okej, BC och Aussies tycker jag är väldigt fina. BC skulle jag inte vilja ha själv, och aussies vet jag faktiskt inte så mkt om..
#4 Kommer inte skaffa en BC om jag inte ska valla med den.
#5 Nej, jag förstår det :)
Jag har svårt att se en "drömras" om det är en ras som inte passar mig. M.a.o. tänker jag på hur mitt liv ser ut och vad jag vill göra med min hund, sedan kollar jag vilka hundar som passar där. Den som verkar bäst av dem blir min drömras, och sedan hoppas jag bara att det någon gång kommer tillfälle för mig att köpa en sådan :)
Skulle tex aldrig drömma om en brukshundsras även om de är urhäftiga att se i arbete, just för att jag väldigt lätt ser framför mig hur den skulle bli "för mycket" för mig och hur hemskt livet skulle bli för både den och mig om en sådan bodde i mitt hus.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Min drömras har alltid varit labrador och jag har faktiskt planerat att skaffa en om 1-2 år :D
Det är en ras som verkligen passar mig, hoppas jag iallafall xD
Det bästa är väl deras lugn, vattenglädje, matglädje, apporteringsglädje och lätthet att ha lös på alla platser.
Motsatsen till min nuvarande hund xD Visserligen valde jag inte henne, skulle aldrig gjort det medvetet men ibland blir man tvungen.
Jag tänker tillgodose labbens behov trots att jag varken är intresserad av jakt eller har viltspårat tidigare.
Jaga kommer jag nog inte göra men jag tänker helt klart tillgododse apporteringsbehovet och även viltspåra. Det hade jag nog inte gjort med en annan ras. Dock passar det mig då jag älskar att vara i skogen och det är väldigt praktiskt att min hund kan apportera föremål åt mig hemma och i skogen. Men simma och träna rallylydnad skulle jag gjort med vilken ras som helst. Kommer testa på WP också :)
Jag kollar på raser som passar vad jag vill göra med den. Sen kan man ju offra lite. som att jag vill ha en bichon frisé men jag vill helst ha en som inte har så mycket pälsvård och drar in sand och sånt men det får man ta om man har hittat en ras som passar en i övrigt.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Drömras skulle för mig vara en sån som just passar mina mål med hunden.
Fast min drömhund anpassar jag mig till. Det gjorde jag med Seth, som jag inte har en aning om vilka raser han har i sig. Jag lyssnar på honom och testar olika för att veta vad han gillar. Hans personlighet var det jag fastnade för (och sen är han ju så vacker också) och det tyckte jag var värt att anpassa mig till.
Fast det är ju kanske lättare att säga när hunden redan är vuxen med en utvecklad personlighet som man kan förälska sig i och vilja göra allt för.
Min drömhund är en Shetland sheepdog. Och jag komme göra vad som krävs för att "den" ska trvas & må bra hos mig om jag skaffar en. :)
Andra favoriter är;
Belgisk vallhund/terveuren - vi hade en när jag var yngre, har aldrig träffat en underbarare hund ♥
Bearded Collie.
Långhårig Collie.
Aussie.
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk