blir de för mycket för honom ?
hejhej! jag skrev ett inlägg för några veckor sen att jag och min mellanpudel har tappat kontakten, att han inte lyssnar på mig osv, jag kan säga att de har blivit mycket mycket bättre! vi hitta tillbaka till varann! men jag har en fråga, han är ju bara 11 månader, men kan jag ut och gå lång promisar fast han är rätt liten fortfarande?
nu tänkte jag typ varje gång som vi ska gå ut så går vi typ 20-30 min? och sen en timme när vi går/joggar långpomenaden? elr blir de alldeles för mycket? jag har börjat gå längre promenader nu med honom, och han blir mycket piggare av de? han brukar vilja leka när vi kommer hem efter att ha gått/joggat i typ 40 min?
så är han för liten för att gå så mycket? jo jag går ut med honom var 3 timme :) iblan är de bara 2 timmars mellanrum :)

jo och min mamma går ut med han lite när hon vill, har suttit och räknat nu så, han går ut 7 ggr om dan när han bara går ut var 3 timme, men vi går ju som sagt oftare ibland, men sen går min mamma ut med han lite då och då, fast hon går ju bara kissrundor :) men blir de för mycket med 30 min varje gång ? :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag själv tycker du går ut med honom alldeles för ofta, han är ju ändå 11 månader och ska ju kunna hålla sig minst 4 timmar. 11 månader är inte litet, han blir ju snart ett år och är därmed vuxen.
Jag förstår inte riktigt vad som är frågor då det är frågetecken efter ganska många meningar.
Man ska helst inte börja jogga/cykla med en hund före 1 års ålder, rekommenderade en veterinär, då den inte är färdigväxt. Stora raser ska man helst vänta ännu längre med att jogga&cykla med.
Så jag tycker du går för mycket jag med
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ja, de är ganska många som tycker vi går ut med han lite för ofta. men nu går vi ju inte så jätte länge med honom på varje promenad. typ låter han kissa sen går vi en liten bit till, men jag menar att han vill leka och busa efter vi har varit ute på lång promenaden och då tänkte jag varför blir han så? borde han inte bli ganska trött elr nått? så kan han bli mer hyper och få mer energi om jag går ut med han så ofta?

#3 menar du att jag går för mycket med han nu, elr om jag borjar gå med han så länge?
#5 Skrev ju att jag tycker att du får för mycket:)
Och ni bör som sagt inte jogga/cykla med honom före 1 års ålder. Speciellt inte så länge

nej asså nu dom ggr jag har joggat med han så har vi mest gått .. hehe jag har väldigt dålig kondiskon… men cykla med honom vågar jag inte;)
men är de farligt om jag går som jag gör nu? vi går ju inte så länge nu :)
#7 Börja försiktigt, bara korta sträckor när det är svalt ute.
Helst röntga om man ska cykla med dem, så att man vet att höfter & armbågar är som dem ska. Är vad jag rekommenderar, men alla tycker olika så :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker att det låter som att ni går lite för ofta, precis som #2 skriver. Om han vänjer sig vid att få så många promenader varje dag så kan det skapa en förväntan hos honom att det hela tiden ska hända något. Han kan därför få svårt att slappna av. Jag skulle nog gått mer sällan och lite längre varje gång istället.