Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 725 ggr
Sophey
0

Besluts ångest

Det är så här att jag och min pojkvän planerar att köpa en hund runt nästa år men vi har två hundraser i åtanke och båda raserna är perfekta för oss men det finns en liten skillnad mellan de två raserna.

En av dem är av ganska stor storlek medan den andra är av ganska liten eller mellan storlek och vi vet inte vilken vi ska välja eftersom vi kan erbjuda allt båda raserna behöver och vi båda har stor erfarenhet av stora hundar men vi har aldrig haft en liten/medelstor hund

Kanske det är dags för en förändring och utforska hur det fungerar med en mindre hund? Obestämd

Medarbetare på matlust

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En mindre hund kan vara "större" än man tror :)

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med #1 om det hon säger :). Det är inte så stor skillnad på att ha en stor och en liten hund. Annat än att mindre hundar är "billigare i drift". Och själva storleken har egentligen ingen betydelse när det kommer till det individuella. Visst kan vissa tycka att det är lättare att göra saker med en stor hund, man behöver inte böja sig ner för att belöna eller liknande. Men jag tycker inte det spelar så stor roll när det kommer till kritan. Vilka raser är det?

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Sophey
0

Jo dessa hundar ar oftast valdigt hur ska man saga det? Stor hund i liten kropp och det tycker jag valdigt mycket om.

Jag har ju erfarenhet av mindre hundar men jag har aldrig agt en sjalv men jag funderar lite om jag inte ska overtyga sambon att vi ska uttoka flocken med en liten hund… Det kan bli valdigt intressant

Rasen ar ju anda runt 40 cm i manken sa det ar ju inte en pytteliten hund… ;o)

Medarbetare på matlust

[jakke94]
0

nyfiken nu! vilka raser handlar det om ? :)

Sophey
0

Det handlar om raserna Shiba och Akita (japansk variant saklart ;o))

Jag har ju redan valt uppfodare som jag ska kopa valp fran av bada raserna som jag har riktigt bra kontakt med men det ar bara valet om jag ska fokusera pa en Shiba eller en Akita….

Medarbetare på matlust