Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 903 ggr
SaraC
0

Eros bet mig idag

Ja, Eros bet mig idag. AJ som in i h*lvete vad ont de gjorde..!! Har varit in till sjukan och fått handen omplåstrad och recept på pencillin utifall de blir infektion.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Malin-A
0

oj då, va kom detta sig av då?

Lotta
0

Men vad var det då som hände, vart han trängd på nått sett?

SaraC
0

Nej, vi var hemma hos min moster och så kom det hux flux dit en annan hund och de började skälla, morra och göra utfall mot varandra. Eros högg i luften efter den andra hunden och min hand kom emellan :(

lena1
0

ajdå men då var det ju i alla fall inte emot dig, vad du skräms människa, slutade det bra sedan då????………..

Malin-A
0

okej ne då va d ju inte imot dig.. hur e d me handen nu då?

SaraC
0

Haha nej, han var inte ens medveten om va han gjorde dumhunden. Jadå, vi gick därifrån och hem och sen blev de en tur upp till sjukhuset, men får som sagt se om de blir nån infektion då :/

Lotta
0

Usch där gjorde du mig riktigt orolig…lilla Eros då =))

Alex
0

Usch då. Hoppas det blir bra snart och att du slipper infektion.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SaraC
0

Ojdå, inte meningen att skrämma er :/

Hoppas också att de går bra, men ont gör det! Var inte långt ifrån att jag sopade till Eros av ren reflex just när han högg.

Faxlin
0

Jahapp så fick du mig att vakna också. Farligt att skrämmas så där.
Hoppas det går bra med bettet i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

Ja Eros hundbett brukar inte göra ont förrän efteråt, hoppas det läker smärtfritt i alla fall, jomen i ren reflex skulle du väl värja dig antar jag, tur att du inte gjorde det då ;-), åsså får du inte skrämmas så flera ggr nuSkrattande

SaraC
0

Förlåt Generad

Men de va ju sant iaf.. :)

Faxlin
0

haha, ja det var sant. Men man kunde tolka det annorlunda. Och vi tolkade det på det skrämmande sättet.

Audiatur et altera pars

lena1
0

Helt okey Eros bara skönt att det inte var som vi trodde och det är jag glad för,hoppas allt ordnar sig till det bästa med handen och pussa på eros ;-).

Lotta
0

Hjärtattack…tänk på mitt arma hjärta *fniss*

SaraC
0

Hmm ja de gjorde rent ut sagt skitont just när han bet, men efteråt också.. Men har tagit värktabletter nu så de är mest tummen som ömmar. Jo, de va ju tur jag inte sopade till honom även om de var bra nära då ;)

Jaja, ska försöka att inte skrämmas mer! ;)

Ellinor_ludde
0

aj! Samma sak hände med mig fast bara det att jag inte åkte in på sjukan. Men jag stod och hälsade på mormors grannens nya cocker valp då Ludde fick ryck och skulle hugga till den lilla stackarn eftersom han blev avundsjuk, och när han vilt skulle hoppa på henne så kom min han imellan och han fick tag i min tumme, hela tummen blev blå :'(
Men dey gick över efter en timma typ. Men det var ju lite läskigt att han inte känner av att man inte går på en åtta veckors valp sådär!

Lotta
0

Tur att det bara slutade med en blå tumme då…jag har ingen aning om varför han gjorde så, men någon vet säkert =)

Faxlin
0

#17: Ja det ska de känna på sig att man inte gör. Hur gammal är han?

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

d kan ju va att han ville sätta den yngre på plats eller nått..

SaraC
0

Hela handen är uppsvälld och gör ont, jäklans hund.. Grr..

Lotta
0

Stackars dig…men tänk vad synd det är om honom då, som bet sin kompis Oskyldig

lena1
0

Stackars Eros jag vet hur det dunkar med hundbett….jag blev illa biten i knäet av en kelpie en gång, och det tog flera dagar innan svullnaden och såren läkte, men jag tröstade mig med att det var billigare för mig att åka till sjukhuset, än till strömsholm med hunden, vilket tveklöst hade blivit om jag inte stoppat in knät mellan kelpin och min hund….

Krya på dig…

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#23 Nämen.. Kelpies som är så snälla..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Vilken härlig bild Alex…är det en Kelpievalp eller är det nån annan ras?

lena1
0

alex, det är inge fel på kelpie jag gillar den rasen som så många andra raser,det bor två här som vi brukar hälsa på på prommisarna, i detta fall var det fel på ägaren, och som du vet så kan alla raser bli galna med fel ägare i snöret ;-). men vilken söt bild och visst är det en kelpie vappis hihi…

Alex
0

Hihi jag förstog det, kunde bara inte låta bli. ;) Det är faktiskt Mexx som är valpisen. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Wiiiii vilken sötis….inte undra på att du sitter med honom idag =)

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi näpp ^^ Den stora är "storasyster" Hyzz, som bor ihop med "storebror" Pepe. På bilden är det Hyzz till vänster, Mexx bredvid och Pepe i bakgrunden. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Snyggingar… =)

SaraC
0

Hihi vilka sötisar Alex :)

Jaa.. De är då själva f*n, har aldrig blivit hundbiten förut och så blir man det av sin egen. Men då har man fått prova de också.

Lotta
0

Vem om inte den som står en närmast ska göra illa en Räcka ut tungan

Åhhh så god matte ser ut idag..tror jag tar mig tugga ;)

SaraC
0

Haha ja de är väl så :)

SaraC
0

Nu har handen äntligen börjat läka!!! Wihoo! Och slapp infektion också :)

Nu kan Eros få komma in från balkongen igen och kanske få lite mat ikväll! ;)

Lotta
0

Ahaaaa han fick långstraff den lilla busen…pussa lilla vitnosen från mig =))

SaraC
0

Jajamen, här hjälper inga bedjande hundögon! ;) Vatten o bröd på balkongarresten.

Han ska få en puss! :)

Lotta
0

Stackars Eros han vill nog flytta till Lotta nu…han sa det till mig med tankeöverföring ;)

SaraC
0

Haha, nejdå.. Han ligger ihop gosad till en liten boll i soffan och har nyss käkat påskskinka :)

Men däremot är han nog glad att den dryga valpen har åkt hem! Så han fick ju faktiskt ett straff, han fick lov att ha den vildingen här i en hel vecka! ;)

När han bet mig hade han fått flytta till dej på en gång! ;) Då var han riktigt billig.

Faxlin
0

haha, skönt att det gick bra i alla fall. Pussa gosevovven från oss.

Audiatur et altera pars

SaraC
0

Ja verkligen. De ska jag göra! :) Då blir han glad!

lena1
0

Pussa på honom från mig med, och skönt att det inte blev värre med handen, men man får tänka positivt det är billigare att gå till läkaren än vetrinären :-))

Lotta
0

hehe vad du är smart Lena, jag blir så imponerad Flört

kerstinjoh
0

*pust, pust* Eros. jag blåser lite på handen. *Pust*

Lotta
0

Åhhh Kerstin du är så förstående..nu blev hon säkert mycket bättre, men varför pustar damen, vi har ju en jättebra kondis efter allt spring med rollatorn???

lena1
0

Jaaa visst är jag en lite smart tantis i alla fall, fast jag har guldfiskminne :-))))

Lotta
0

Det är nog inga guldfiskar som simmar där uppe inte..utan en massa smarta hjärnceller Cool

kerstinjoh
0

Guldfisk? Är det någon släkt till silverfisken jag har?

lena1
0

Tack lotta nu känner jag mig genast mycket mera påmindCoolhahaha…

lena1
0

Ja kanske det kerstin, jag såg en gräddiskär med lila prickar igår kankske också är en släkting eller nått!?….

kerstinjoh
0

gräddiskär???Skrattande

Lotta
0

Fin färg kerstin..gräddiskär, inte direkt som en groda kan jag säga. utan mer som G-S förkrypta stump innan den vart gul Skrattande

lena1
0

Ja eller svart-lila-tre dimisionerad-plättfisk med svans och fötterFörvånad

Malin-A
0

gräddelila med fyrkantiga skära prickar.. den färgen vill jag ha på min nästa hund =P

Lotta
0

Shit snyggt Malin den vill jag se hehe

Malin-A
0

haha jag me =D

lena1
0

meee toooSkrattande

kerstinjoh
0

Då skulle ni sett förra våren då jag målade ett rum gult i torpet.

Naturligtvis skulle "Bosse", labben komma o störa. För att inte få svarta hårstrån fastkletade i den gula väggfären, gav jag till ett rytande så han skulle gå ut.

Pyttsan, trodde jag! Han lade sig vid väggen i stället. Men vad fin han blev. Liksom getingfärgad!

Lotta
0

Snyggt Kerstin jag gillar svart och gult ihop ;)

Vi hade en schäfer som la sig mot staket som var nymålat…hon såg ut som en zebra hehe

Malin-A
0

hahaha fint =)

Lotta
0

hehe det var ett rent h-vete att få bort det..tog bra många duschar innan det var borta helt =)

Cerrolyn
0

Hehe glömmer aldrig när min katt blev tvättad med diskmedel och rakad 2 gånger på en vecka.

1a gången hade han gått under en bil som läckte spillolja.
2a gången skulle han hälsa på fastighetsägaren när denne målade och blev vit på ryggen…

**MVH Cerrolyn

lena1
0

Ifredags höll jag på att få en blå collie, det var på tjillevippen att jag han säga gooodis!!, annars hade han hälsat på målaren som var hos oss i två dagar och renoverade badrummet, snodden ville hemskt gärna hjälpa till och kolla vad han gjorde ;-)

Cerrolyn
0

#62 man kanske skulle hälla färg på dem och sedan skakar de och sedan är hela rumet klart. Snabbt & lätt. Har ni inte sett tomtens verkstad?

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

men nått som är pinsamt va när, en elektriker va här för ett tag sen o Lusse skulle hälsa på honom o trycker upp hela nosen mellan benen på killen.. pinsamt vill jag lova.. =D

Lotta
0

Den var bra..blir ju trendigt med prick mönster =) Tomten verkstad är ju bara så bra :)

Cerrolyn
0

#64 hihi kan tänka mig det

#65 Det är det bästa på hela kalle tycker jag

**MVH Cerrolyn

SaraC
0

Tack för blåsandet och de fina orden. Eros myser över alla pussar ;)

kerstinjoh
0

Vad är det som är det bästa på Kalle?  Å vicken Kalle?Oskyldig

Cerrolyn
0

#68 På A svarar jag Tomtensverkstad och på B svarar jag kalle anka och hans vänner önskar god jul.

**MVH Cerrolyn

kerstinjoh
0

hihi!

Cerrolyn
0

;)

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

jag tycker också bäst om tomteverkstaden..

Alex
0

Jaa.. Älska tomteverkstan!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ja det andra börjar bli tjatigt men tomteverkstaden blir det nog aldrig…det skulle inte vara ju utan dom

Malin-A
0

o ferdinand =D

SaraC
0

Jag har faktiskt fått Eros lite färgad en gång. Satt här hemma med några tjejkompisar och drack lite vin o en av tjejerna råkade skvätta när hon skulle öppna en flaska. Efter en stund reste sig Eros som legat på golvet och sovit och då var han alldeles rödfläckig i ansiktet

Lotta
0

Nästan fyllehund då…åtminstonne på lukten *ASG*

SaraC
0

Haha ja, de smeknamnet brukar komma tillbaka om jag har med honom på nån fest nu ;)