Hunden kräks upp sin mat
Jag har en 7-årig Saluki här hemma. I morse när hon fått sin frukost kräktes hon upp den ungefär en halvtimme-timme senare. Senare får hon även lunch och här händer samma. Detta har aldrig hänt tidigare. Hon visar inga större tecken på slöhet och bajset ser bra ut.
Vad kan det vara? Kan endast komma i kontakt med vet klockan 8-9 på morgonen om det inte är akuta fall så. Jag ringer så klart dit imorgon ifall detta fortsätter.
Hjälp hade varit otroligt tacksamt!
Jag hade inte gett mer mat idag (hade inte gett lunch heller). Magen verkar ju vara i uppror.
Sen på morgonen imorgon hade jag gett pyttelite mat utblandat med a-fil.
Fortsätter hon spy upp maten så hade jag ringt veterinären, eftersom hon inte är dålig med avföringen.
Din hund ska inte ha någon mat på ett dygn. Se bara till att hon har friskt vatten och att hon dricker. Du får en länk som du kan läsa och gå efter. Blir din hund inte bra efter det ska du ta kontakt med veterinär.
http://hok-kliniken.se/rad-och-tips
Och hur som helst så tycker jag du tar kontakt med veterinär och frågar om råd, så att du inte får fel råd härifrån. Det är alltid klokt.
Lycka till med din lilla vovve
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har hon kanske fått i sig något som inte var lämpligt? Är det Bara mat hon kräks, eller finns det annat i kräkset?