Hur länge håller sig färskfoder i kylskåpet?
Håller sig färskfoder i kylskåp 1,5 dygn?
Det beror på vilket färskfoder du har?
Klass rekommenderar att det serveras max 24 timmar efter upptining.
Vom og hundemat säger att deras foder kan hållas i kylskåp 3-4 dygn.
Dessa två är de enda jag har koll på…
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Jag har Fodax.

Jag har Bravo och vi tar upp för ett dygn i taget. Men vet de som tar upp för2 dygn. Så det är nog ingen fara.
Bara lite OT angående Fodax..
Vi hade det nu för en tid och då var det en som berättade att hon hittat hönsklor och så i.
Och när vi började kolla igenom maten noga hittade vi både hönsklor, hönsben och plastbitar i. Mindre trevligt!
Det sägs att det inte är farligt för hundarna. Men vad händer OM något sådant sätter sig fel?
Har du hittat något i ditt med?
Därför bytte vi till Bravo istället..
#3 Hoppas ni kontaktade företaget om det fanns plastbitar i det!
Jag har inte gett detta fodret så länge, bara 2 dagar. Jag blandar maten med hans torrfoder för att vänja honom och då ser jag ju om det ligger något olämpligt i eller inte.
I rubriken står det frysen, i inlägget står det kylen. Hur ska du ha det? 
Oj :p I kylen såklart.
#7 Ändrade det till dig.

Nope det gjorde vi inte då det står på hemsidan att det kan innehålla kycklingklor och bitar av plastring som kommer från hantering av vommen.
Enligt dem helt ofarligt. Men jag anser att det finns en risk att det sätter sig fel. Kanske är den liten, men risken finns!
#9 Kycklingklor är ju inget farligt, men jag tycker det är mycket konstigt att de har plast i sin mat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har förmig att nordic säger 3-4dagar ska fodret funka i kylskåp? jag tar bara fram för dagen men 1.5dag tycker jag ett foder sak hålla sig iaf

#10 Mycket möjligt men det finns ju ändå en risk att det sätter sig fel.Å det var ju inte bara klor utan även hela ben med klon på.
Åsom sagt plast i maten känns allt annat än bra 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
12, jag ger rå kycklingvinge med ben till min hund.

#12 Alla är vi olika.. Jag har iaf fått lära mig att fiskben, kycklingben o.s.v ska man inte ge till hund..
#14 Ben går utmärkt att ge om det inte är tillagat. Råa ben spjälkas inte på samma sätt så att det blir vassa bitar.
Plastbitar borde inte behöva finnas i maten. Många andra färskfodertillverkare som inte har plast i maten. Det kommer knappast från vomen utan mest troligt från hönsbenen (fötterna). Djuren är ringmärkta med plastringar som följer med när benen huggs av.

#15 Det står klart och tydligt på Fodax hemsida att det kan innehålla plastbitar från en plastring som används vid hantering av vommen. Så jo, det är nog från det när dom själva går ut med det 
#12 Man kan ge råa fiskben och kycklingben. Det gör ju de flesta som ger barf.