Hundar som inte får den aktivering de behöver..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nåt som irriterar mig är folk som skaffar krävande raser (t.ex schäfer, BC m.m), men sen inte ger hunden aktivering som den behöver! 
Även om man har TÄNKT börja med en sport eller nåt, så måste man ju sparka sig själv i arsle och komma igång, man kan liksom inte låta tiden gå och hunden är utan aktivering även om man har TÄNKT hålla på med olika saker… Man måste ju göra verklighet av det hela också.
Sen är det såklart så att hunden måste vara tillräckligt gammal ibland m.m, men det är ingen ursäkt! Det finns massor med saker att hitta på, och görs inte det…. Ja, det är dååå jag blir såå ffristrerad
… Känner mig såååå arg!
Det är inte rätt mot hunden tycker jag……
Behövde bara få ut mig det här.
Någon som håller med ?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Håller med, men blir minst lika frustrerad när folk köper en hund ur gruppen sällskapshundar, och tror att det enda DE behöver är sällskap, dvs, de behöver ingen aktivering eller mental stimulans. …. knappt motion heller.
#1 Ja, det är också väldigt knepigt!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Håller med.
Det är ju inte hunden som ska anpassa sig efter våra behov utan vi som ska anpassa oss efter hundens behov.
Det är som att köpa en BC och försöka få den att passa in i en barnfamilj som hinner med att aktivera hunden någon gång i veckan + mindre promenader då barnen ska på träningar etc. Och förvänta sig att hunden ska ligga och slöa tills man säger att det är dags att typ gå en promenad.
Om man köper en BC så måste man ju ge den vad den behöver i form av promenader och annan aktivering varje dag. Kan man inte anpassa sig efter hundens behov så ska man inte ha en sådan krävande hund.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se