Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utställning
Läst 979 ggr
[Ronon-m]
0

Fjärilarna i magen är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På lördag ska jag ställa ut Ozzi för första gången! Jag är jätte nervös och nu böjar som sagt fjärilarna komma, även an massa dumma tankar om att jag inte ska göra det. Han kommer ju inte bita någon men jag tänkte mer på om han hoppar emot domaren när hon ska titta på honom medans han står fint. När hon ska känna på honom så kommer det nog gå gätte bra för det vet jag att han klarar av eftersom han alltid har skött sig kanon när han är hos trimmaren, vet och kloklipparen. Alla säger att han är så duktig och snäll och låter dom göra vad som helst, och jag vet det själv då jag alltid är med. Men just det när människor ska titta på honom i ansiktet/kroppen stående en bit ifrån tycker han är läskigt, men jag får helt enkelt hoppas att han väljer att sköta sig!

Hur som helst blir det mycket pill denna veckan! jag ska klippa iordning honom, bada honom, klippa klorna, kamma, träna en massa och självklart vila! Jag tycker att detta ska bli jätte roligt eftersom utställning är mitt största intresse! Jag ställer ut min devon rex katt men vovven ville jag också testa med! Kommer berätta för er hur det går och be dom som hänger med mig att ta en massa bilder :D

Nuttra
0

åhh, lycka till :D berätta hur det går!

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

[Ronon-m]
0

Tack så mycket! Ja det ska jag absolut göra Skrattande

meilin
0

Jag vet hur det känns! Men det går nog bra ska du se, lycka till!

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vet hur det är, ställde första gången 1:a maj iår. Var såklart supernervös över hur Bino skulle sköta sig. Men så fort vi hade gått ut ur ringen kändes det jätterbra och Bino hade varit superduktig. Det var inte farligt alls. Så jag tror du kommer känna samma sak, det går säker jättebra för dig :D

Jag ska med ställa på lördag (28:e). Vart ska du ställa?

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Ronon-m]
0

#3 Ja jag hoppas det, tack så mycket! :)

#4 Ja jag är verkligen nervös över hur han sköter sig. Men jag ska försöka föreställa mig att det kommer gå kanon och ha den inställningen så att det verkligen går bra! :D

Jag ska ställa på orust för orusthundklubb :)

lilldiezel
0

Hurgick det ? :D

Vattnadal
0

Du kan ju låna en för hunden okänd person att leka domare och klämma genom och kolla på tänder, räkna testiklar och uppföra sig som en domare gör. Då ser du ju om han hoppar, ryggar undan ed, och kan treäna mer på det som går dåligt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Ronon-m]
0

#7 jo det har hela tiden varit tanken, men jag vet ingen person som är okänd för Ozzi som jag kan fråga tyvärr :(