Betty Miller's hundkex
När jag var på Arken Zoo i söndags så såg jag att de fått in några nya saker bland allt hundgodis, det var från ett märke som heter Betty Miller.
Den första var som en mindre kartong, i den fanns instruktioner, kakmix och en benform. Så att man lätt kan baka sina egna hundkex :). De fanns i 3 olika smaker Choklad, Ost eller Örter. Men ja, en sådan kartong kostade typ 98kr tror jag det var, vilket jag tyckte var liiiiiiite dyrt ifall att Bino inte skulle gilla dom :P.
Då fick jag se att de hade färdiga kex i som en tub. Jag tror att de bara hade 3 smaker att välja mellan: kalkon & tranbär, mint eller vanilj. Och en sådan kostade bara 39kr, så jag köpte en med smak av kalkon och tranbär vilket Bino tyckte var rätt gott :).
De färdiga kexen finns i fler smaker än de som jag kunde välja mellan i affären. Hittade precis en sida som säljer dom.
Har ni hört talas om denna nyhet? Har ni provat någon av dom? Är ni sugna på att köpa hem och prova? :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade en blogg där en skrivit en liten "recension" om kakmixen :)
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

jo jag har provat dom med lax&rissmak samt kyckling och Troya tyckte dom var goda! Prisvärda då man kan bryta kexen i mindre bitar då dom räcker länge :) visste inte att det fanns kakmix, kanske något att investera i ^^
har inte vågat prova de "konstigare" smakerna än, typ tranbär :p
lax&ris fick jag av en kompis då hennes old english sheepdog inte gillade de.
nja lite väl mycket "onödigt" o sånt godis
Köper jag färdigt godis är det ren kött från sharpman 25kr småbitar räcker ganska länge 3 gången vi har det på kursen och kursen är från 6-20
Det fanns ingen innehållsförteckning där så jag hade inte köpt det om jag inte kunde få reda på innehåll.
Men det kanske syntes innehåll i butiken? Jag är lite nyfiken ;)
Sen tycker jag att det är väldigt dumt att ge hundar smak för choklad och annat som de absolut inte får äta.
#4 Jag har kollat innehållsförteckningen på de färdiga kakorna jag köpte som har Kyckling&Tranbärs smak: Fullkornsvetemjöl, kalkonbuljong, kalkon (min 5%), Tranbär (min 1%), rosmarinextrakt.
(Protein 13%, Olja 9,5%, Växttråd 2%, Aska 2,75%).
Det är allt som är i.
Och så står det "Ett kompletteringsfoder för hundar". Så det är liksom inte som vanligt hundgodis på ett sätt men ges som godis. Men man ska inte ge mer än 2-3 hela kakor per dag. Av de färdiga kakorna i alla fall.
Är glad att det inte är massa konstiga ämnen med bokstäver och siffror eller en massa socker och en massa kryddor.
Ja, jag vet inte varför det finns chokladsmak. Inget jag funderar på att testa i alla fall :P
#5 Tack :)
Det var ju väldigt få ingredienser och inga konstigheter. Najs! Kanske något att prova på då.
Nej de är ju inte de enda som gör "hundchoklad". Väldigt konstigt att smaksätta hundgodis så att effekten kan bli att riktig choklad blir ännu mer attraktivt för dem. Hel onödigt också. Det finns ju så mycket annat, bra, som hundar tycker är gott.