Få svanshåret att växa ut?
Min finska lapphund har supermycket och lång päls, har t.o.m fått omdömmet "överpälsad" på utställning. MEN inte när det gäller svansen! när han var liten så hade han en superfin plym till svans, nu har han bara en ullig toalettborste där bak! orsaken heter Eddie och är en amstaff som gärna springer och sliter i svansen, så nu är alla långa blanka hår borta och bara den sträva underullen kvar! sen ett halvår tillbaka har jag och min finska lapphund flyttat hemifrån, bort från Eddie men svansen växer ändå inte ut! kommer den någonsin att göra det??? jag bryter ihop annars för han ser jättekonstig ut nu då hela han är väldigt stor och väldigt hårig, förutom den fåniga lilla svansen! finns det nåt jag kan göra?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ge ett bra foder, kanske tillsätta laxolja, och sen är det nog bara att vänta!
Min förra golden fick exem på svansen i samband med att en ny hund flyttade hem till oss. Min vana trogen klippte jag bort pälsen ör att få det luftigt och rent. Päls växer ju tillbaka fort, tänkte jag. Det gjorde den inte på svansen, visade det sig. Den kom tillbaka, men det tog tid. Hon såg rätt fånig ut, med fin fana på svansen, och 2 stora luckor i den, samt snagg på ovansidan…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag har också en finsk lapphund, och som liten såg han exakt ut som en lapsk vallhund.. haha han hade knappt några långa hårstrån, Men när han började växa till sig gav jag honom sälolija, det finns i kapslar och är super effektivt! Så sen vart han också långårig och ser ut som en fin hane ska göra nu. Även kvalitén på pälsen blev jätte bra!
Fasten jag kan nog mest rekomendera laxolja, just för att behandlingen av sälarna & mm har jag hört inte ska vara så bra.. Men det hjälpte i alla fall! :)
Föresten! Vart kommer din lapphund ifrån? :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
han har fin, blank och lång päls även för att vara finsk lapphund så det här med svansen är lite extra tråkigt då det syns tydligare på en hund med så mycket päls.. han kommer från Collinmadai och pappa är staalon glitter… googla på pappan så kanske ni förstår hur mycket päls min hund har ;)
aokej, jag förstår det, vi hade lite samma problem fast med min syrras hund, min hund sprang och bet henne i svansen för att hinna ikapp henne när dom busade, när han var liten, och hennes svans blev väldigt liten och mesig, men det växte ut och blev hysad plymig till nästa sommar.
Jaha okej, ja då har han nog endel :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
då finns det iallafall hopp om att det kommer växa ut någon gång igen? :)