Hundar iFokus

Hundar

Etikett: avel-och-genetik
Läst 10924 ggr
[Valtyr]
0

Ang Parning, måste dom fastna?

Hejsan!

Har två chihuahuor som ska para sig och de började igår, han fick in den och allt och juckade en lång stund, sen slutade han, men hon verkar ha blivit rädd och flyttade på sig, sen när jag lyfte upp henne så var hon alldeles kladdig, höll henne på rygg i famnen en stund och sen släppte jag ner henne.

Nu är de helt trötta och ligger bara och sover tillsammans.

Jag har försökt hjälpa dem lite, men hon vill inte då och sätter sig ner och han kommer också av sig och vill bara gosa istället men så får jag går och gör något annat och inte tittar på dem precis bredvid så sätter de igång.

De har gjort det två gånger nu och det har varit lika dant båda gångerna, vad tror ni kan det bli valpar i alla fall?

Några tips på hur jag ska göra för att de ska å till det på riktigt?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

putt nyfiken på höra svaren Flört

AnneN
0

Det kan bli valpar även om de inte fått en ordentlig hängning, men chansen är ju större om de får till det ordentligt.

Eftersom det verkar som att de sätter igång då du lämnar dem ifred så kanske det är så att de behöver få vara tillsammans utan att ha någon människa som "lägger sig i".

Om hon flyttar på sig och han inte är på henne direkt igen så kanske det kan vara så att hon inte är riktigt redo ännu? Det brukar de ju kunna känna av bästa själva, så jag skulle låta dem gå tillsammans dygnet runt iallafall några dagar.

Vilket dygn i löpet är hon?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

fettmedkevlar
0

Jag antar att du vet på ett ungefär när din tik är i höglöpet?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

[4paws]
0

håller med nr 2#

jag hoppas att det går bra :) stör dem inte för mycket och jag håller tummarna för er :D

[Valtyr]
0

hon är på dag 11, förra gången var hon i höglöpet något senare men de är väldigt intresserade båda två och hon ställer upp sig ochg han sätter igång men så går hon undan efter en stund, men de får väl till det förr eller senare :)

Ingen av dom gillar när jag lägger mig i utan de kommer av sig helt och börjar intressera sig för mig istället.

Jag låter dom vara båda två och håller lite koll på dom :) de är första gångare båda två.

[Valtyr]
0

i morse satte dom igång igen och så fick dom till det :) dom blev lite förvånade när dom plötsligt satt fast efteråt :P

[iurochskur]
0

Jag har hört att ingen hängning inga valpar. Det var alltså fel. Lycka till med parning och valpar i alla fall…

[Valtyr]
0

Tack :) det ska bli jätte kul :)

Helenaaa
0

Lite OT..

MEN, Hur många valpar får chihuahuor egetligen? Haha De kan väl inte få mer än tre?!  Dom är ju så små!

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

AnneN
0

#9 De får oftast små kullar på kanske 2-5 valpar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

#9 2-4 valpar är vanligast, dessvärre måste man ha kejsarsnitt på många chihuahuor :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Valtyr]
0

vanligast brukar väl vara 3-4, men min tiks mamma har fått 5 i alla sina kullar och i hanens kull var dom 4.a så de blir nog en 4-5 st :)

nja jätte vanligt tkr jag inte det är, de flesta föder ju själva, vad jag vet är mina hundars släktingar självvalpande och båda är ganska stora chihuahuor 2,6 och 2,8 kg ungefär.

Jag hoppas att allt ska gå bra och att hon ska valpa själv, men självklart har jag en bra försäkring och är beredd på att kunna åka in om något skulle gå knas.

[4paws]
0

håller tummarna för att det ska gå bra för dej och valparna :D

välj köpare med omsorg :D prata med dem mycket och se till att de hamanr i bra hem istället för hod tonåringar som vill ha en för de är poppis!