Schampo för vita hundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Klenod har vit päls runt sin hals och den har blivit lite missfärgad efter halsbandet och det vill inte gå bort.Hon har ju en massa svarta fläckar på hela kroppen och lite på halsen medså därför undrar jag kan man använda schampo för hundar med vit päls på henne utan att de svarta fläckarna ska bli "dassiga"?
eller har ni något annat tips? vill inte torka ut hennes hud onödan bara!
MVH Johanna! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Potatismjöl! fukta pälsen och pudra över mjölet och när det har torkat så borstar du bort det
Galltvål kanske vore något för er. Det ska vara bra mot de mesta fläckarna
Vet många med vita hundar (eller inslag av mycket vitt) använder galltvål och pälsen blir vit igen.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
jag hade bytt halsband om det ger missfärgning på pälsen :)
#1 Ja tack för tipset! ska prova det första jag gör imorgonbitti, det är ju dessutom blligt :)
#2 Får prova det om inte potatismjölet fungerar :)
#3 Det har jag gjort för länge sedan. Slutade använda det för säkert 1 1/2 mån sen. Använde det i ca en vecka innan jag märkte att det blev missfärgatoch jag trode det skulle gå bort av sig själv. tur att det bara kostade runt 200 lappen så det var inget dyrt halsband, men ändå lite synd.
Medarbetare på Hundar.ifokus
4 mjo jag vet hur det är :-/ köpte fint halsband till syrrans nakenfis o det vart missfärgat skulle vara bra för nakenfisar sa dom i affären men icke sa nicke…. hon vart helt svart runt halsen så fort det regna ute köte ett finare eftersom syran är lite kräsen