Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 16055 ggr
twinkime
0

(2) missta era hundar för annan ras?

fosättningstrád av tráden som RightPAW först skapade.

Brukar folk missta era hundar för någon annan ras?

Har folk trott att er hund är någon annan ras än vad den egentligen är?

Berätta!Glad

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Ixectrona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som svar på #124 i den gamla tråden - ja, man får ibland frågan om han är blind. Oskyldig

Karmatarerskanise
0

Mammas hund som är en renrasig Dansk/Svensk gårdshund är långhårig, vilket är ovanligt. Många tror han är en fjärilshund (hur man nu kan tro det med den kroppshyddan som han har ;)

HAn är överviktig trots att han äter hög dos levaxin och äter special foder.

Karmatarerskanise
0

Hunden som jag och mitt ex hade blev ofta tagen för Hofvavart, och han är blandning av schäfer/new foundland

[rightPAW]
0

#3 Så fiiiiiiin!Kyss

Karmatarerskanise
0

Tack #4, behöver jag säga att jag saknar honom?

[Forest]
0

2 Åh ka ndu inte visa nån mer bild på denna hund har inte sett någon dansk/svensk gårdshund innan som har längre päls. Häftigt :) väldigt söt runt boll o pälsen ser mjuk o fin ut :)

LinaK
0

#2 Wow, vad häftigt! Vill som Forest se en helbild på hunden Glad
#3 Vackre pojk!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[rightPAW]
0

#5 Förstår dig, måste vara jättetomt utan honom! Vill inte kapa tråden eller så men går du inte i hundtankar igen?

Håller med #6 Häftigt med en DS med lång päls! Ser jättefin ut!

Denna kommentar har tagits bort.
Kratin-98
0

#122 i förra tråden, nämen vad synd att han blev så gammal så snabbt i deras ögon ;)) men han är ju jätte fin… (vänta nu, vad det hon eller han?nåjaa)

[jakke94]
0

Daddy clumber spaniel, har blivit kallad för st bernhard, golden(?!) och många har frågat vad det är för blandras :P

[jakke94]
0

cri-kee, flat coated retriver, men fel päls och överviktig har blivit kallad för golden, långhårig labrador, blandras :P

[jakke94]
1

Doris, staffordshire bullterrier har folk trott är en amstaff, pitbull, labradorvalp :P ett barn tyckte även att det var en alien ;)

ms-mee
0

Ja, vi har fått höra det mesta :P Våra pudlar är tydligen blandraser, labbar, grey hound, flat, vattenspaniel, osv osv Tungan ute

Även pudelfolk som frågat vad det är för raser(!) när de är helt nerklippta, det tycker jag är lite kul Skrattande

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Fridaaaa
0

#11 Haha den liknar ju inte ens en golden eller sankt bernhard xD Men sockersöt!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rightPAW]
0

Vill bara påpeka att jag startade denna tråd från början, inte Forest som det står i #0

twinkime
0

#16 Japp absolut det skall ändras  fick lite om bakfoten där tack för pápeckningen Flört Skall ändra direkt!

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Forest]
0

14, Inte ofta man ser så nerklippt Pudel :) ser ganska så cool ut.

2 vill gärna se en helbild på din mammas hund rent nyfiken har aldrig sett den långhårig innan av den rasen :)

[Forest]
0

När chanel såg ut så här var hon Pumi enligt många Obestämd Sen klippte jag nos o kroppen vart hon helt plötsligt Pudel. Inte lik nån av raserna, och ofta är hon en valp Flört 6 år är hon nu, men 4år på bilden. Softis-glen blaning

fidojunior
0

Folk har trott att min ena hund är en någon slags terrier haha. Han är Pudel & phalene. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Emaljoh4
0

Vissa frågar om hon är en valp.

Eller en Collie.

Och en kombination: En collievalp.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Tess86]
0

Flera har frågat om vår jämtisvalp är en schäfer. Inte så stora likheter tycker jag, men men.. :)

EmmaVarg
0

Många har trott att min renrasiga schäfer är en blandning av labrador xD

EmmaVarg
0

HAHA! och så var det var någon liten pojke som trodde att min Pudel var en amstaff.. väldigt konstigt

jahadu
0

Inte när det gäller rasen men däremot har folk kommit fram och sagt "åh vilken söt gammal tik du har" till min förra hund….de blev förvånade när jag svarade att det är en ung hane =P

Qepta
0

Flera gånger har folk frågat om min hund är en pitbull, cavalier king charles osv. Tycker inte hon är ett dugg lik någon utav raserna.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Ixectrona
1

#26 -  En pitbull - den där? XD
Jag tappade just allt hopp för mänskligheten.

ms-mee
0

Någon som kan länka till förra tråden? :)

//Helene

fidojunior
0

Min äldsta hund som är en dvärg/toypudel brukar folk tro är en valp, har hänt några gånger att folk också tror att han är en leksak och blir förvånade när dem ser han röra på sig haha.

Hans mamma är dvärg och hans pappa ska troligtvis vara toy så han är rätt liten men har långa ben, finns en kvinna med en toy som envisas om att min inte är dvärg utan toy. Han är ca 34 i mankhöjd så jag förstår inte varför så många tycker att han ser så liten ut, en dvärg ska väl vara mellan 27-35cm?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Ixectrona
1

#30 - Det påminde mig om en gång när jag var på en marknad med papegojan Saga och ett hörde par kvinnor en bit bort i en viskande ton diskutera huruvida Saga var uppstoppad eller ej.

"Men titta, den rör sig!" "Jaa…" …avslutade den debatten. Glad

ms-mee
0

#29 Tack! :)

//Helene

[FRllDA]
0

Väldigt vanlig kommentar: "Vad är det mer än schäfer i henne?"  Jag antar att det är för hennes länghåriga päls som folk misstar sig :)

Qepta
0

#27 jo det stämmer. Dock är hon mycket större än en papillon, har väldigt brett mellan frambenen och grymt muskulerad kropp.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Villhittahem
0

jag har fått höra att Malte är en grey hound och en alaska malamute. men han är blandras mellan husky och jämthund (: 11 veckor

ahlbergaren
0

Folk undrar oftast vad Evald är för liten blandras. Det verkar inte vara så många på stan som vet att en sheltie kan ha andra färger är sobel :P

ahlbergaren
0

oj, glömde bilden.

Evald (shetland sheepdog)

MegN
0

cupcakes bad i förra tråden om foto på min snaggade golden (som blev labrador)  - så här kommer ett foto ;-)

Ixectrona
0

#38 - Det där blev ju snyggt. Glad Jag hade nog trott att det rört sig om en Golden/Labradorblandning om jag mött er ute på promenaden.

Fridaaaa
0

#38 Ser lite ut som en labbe/golden :)

Ixectrona
0

När vi var ute alldeles nyss blev Wikus kallad Boxer igen.
Båda gångerna (första gången var i höstas någon gång) har det varit lite äldre människor.

Vad säger ni, ser han ut som en Boxer?

[rightPAW]
0

Nej, Wikus ser verkligen inte ut som en boxer!

Fridaaaa
0

#41 ser verkligen inte ut som en boxer xD

cupcakes
0

#38 Sjukt snyggt gjort, trodde det skulle se lite "skabbigare" ut eller vad man ska säga eftersom de ändå brukar ha en del päls. På långt håll skulle jag nog säga en Goldens huvud och kroppsbyggnad men labbe på pälsen på kroppen, men kommer man nära tror jag det syns att det är rakat och inte labbepäls va? :)

Kommer nog tyvärr inte få raka ner min hund för mor min, men det hade varit kul att se!

Tack för bilden!

sofiabruse
0

Det var en som jag mötte på tåget en gång som tyckte att min whippet var jättelik hennes hund! Hon hade en dansk svensk gårdshund! Jag bara eh nä inte precis xD

Chalin3
0

#41 nej verkligen inte. Tittade på min boxer här brevid och gärna jag än vill kan jag inte hitta någon likhet. Kanske örat, fast Simbas är lite längre.

Folk har trott att vår boxer är någon sorts bulldogg, dom har lite svårt för att förstå att en boxer också är valp först….

zoolatri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu när jag har en släthårig foxterrier och en dansk-svensk gårdshund tror folk att jag har en jackrussel och en jackrusselblandning;) När jag bara hade foxterrier så fick jag frågor om hon var en borzoivalp, vilka raser det var i henne mer än jackrussel och om hon var en väldigt otypisk jackrussel.

Patricia87
0

Har en liten blandis-tjej, labbe/amstaff, som oftast blir tagen för en labrador med för tidiga bekymmersrynkor… :) ja, det är ju halvrätt iaf! Pensionärer brukar tycka väldigt synd om henne, dom tycker hon ser så ledsen ut ;) Sen är hon, i mitt tycke, mer lik en staffe, både i ansikte och kropp, men öronen är en labradors! :)

[rightPAW]
0

Min aussie  är en Border Collie i allas ögon, varenda man träffar frågar om hon är BC.. haha

Noa-Nisse
0

Hera, Han är så fruktansvärt fin eller vacker är kanske ett bättre ordval :P hette han inte Hades? förstår att du saknar honom.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Karmatarerskanise
0

Noa-Nisse; jovisst heter han Hades :) Han tackar säkert för komplimangen :P

OzzyochJag
0

Det absolut värsta jag varit med i misstag av ras var när jag hade min borzoi och en kille på bussen helt bestämt visste att jag hade en leonberger för det såg man på nosen, han var ganska full men seriös i sitt påpekande.

Annars brukade många tro att borzoien var en collie och det kan jag mer förstå.

Våran rottis på 7 månader tror många är en labbe och det kan jag inte heller riktigt förstå.

fia-mia
0

Welsh springer spaniel brukar bli cocker eller engelsk springer.

Labben kan bli en schäfer med hängöron och när jag gick ut med några coton de tulear var de "småhundar" eller bara "söta vita tussar".

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

OzzyochJag
0

Kan ju tillägga att det flera gånger hände att små barn pekade på min borzoi och sa häst. Det var ju ganska gulligt.

Emaljoh4
0

Våran förra labbe blev kallad en boxer……. och en rottweiler… Förstår dock inte riktigt hur man kan få en labbe att se ut som en boxer! Förvånad

Gerbilflicka
0

Jovisst, folk tror att min schäfer är just en schäfer… och att den lilla blandisen är hennes valp! Skrattande

Emaljoh4
0

#56 Det kan jag faktiskt förstå! Tungan ute Men tycker inte h*n har ett schäfer-ansikte men… Färgerna, öronen och typ svansen, och pälsen är lika. Vad är det för blandis?

Gerbilflicka
0

#57 Powder puff/pomeranian

zoolatri
0

Senast i fredags fick jag frågan om min foxterrier är en whippetTungan ute

fayefaye
0

"Söt pudel" brukar folk säga ;)

EmelieJolly
0

Jag har en weimaraner som är 6 år och vissa kommer fram och frågar om det är en grand danois valp :P

LinaK
0

En hundinstruktör frågade om min jack russell var en basset. (förmodar att hon menar basset griffon)

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[jakke94]
0

tillägg, men clumber hane har nu blivit kallad för långhårig amstaff…

[4paws]
0

jämthund och siberian husky och alaska malamute :P

fast hon är ju blandis haha liknar en sibbe

linoleum
0

Min 3-åriga gatu-mix (högst troligen lite jaktlabbe/pointer) blir ofta tagen för en pitbull/labbe-mix eller "kamphund" som vissa lite oförskämt och fördomsfullt slänger ur sig, enligt dem pga hans breda framdel och hans kuperade svans, dessutom får jag frågan om han är en valp i princip varje dag.

Han svans är kuperad, dock i "jakthunds längden" och inte alls en liten stump. Att han kan misstas för en valp/unghund kan jag dock förstå då han är väldigt gänglig och "kalvig" i sina rörelser. Inte helt smidig helt enkelt :) För mig påminner han bara om en mindre version av en jaktlabbe, med några få poniter drag.

[rightPAW]
0

#65 Snygg var han!

linoleum
0

Tackar! :) Han är en gudagåva att fota.

pillan33
0

Va ett tag sen den här tråden va "igång" men slänger endå upp en bild på min wachtel hane på snart 2år  :)

För det mesta är det folk som frågar om han är en Kleiner Münsterländer. Men en gång va det någon som trodde han va kull syskon till en Springer spaniel och en annan gång var det någon som fråga om han var en jakt springer. =]

Fridaaaa
0

#68 Ja münsterländer liknar den lite :D Söt!=)

pillan33
0

#69 ja han gör ju det =) ja visst är han, han ser dock lite uttråkad ut där, för att jag tvinga han å stå still när han egentligen ville hoppa runt bland löven, hehe =)

Fridaaaa
0

#70 :D hihi busfrö :D

pillan33
0

#71 hehe ja, ungefär såhär såg resten av korten ut =P

destroyed
0

en gubbe frågade mej om det var lagligt att ha gorilla ungar när jag hade min pudelvalp.. jag vet inte vad som fick han att tro att min mellanpudel var en gorillaunge!!!

Fridaaaa
0

#72 Haha :)

Emaljoh4
0

Nån ung man sa typ "marsvin" när han gick förbi Moa. Obestämd Hon är en Shetland Sheepdog

Kitten86
0

Har en nerklippt (eller snarare ej uställningsklippt) dvärgpudel som folk kan fråga med viss skepsis, "-det är en Pudel va?". Bifogar bild när han ligger på min hästs rygg och njuter av utsikten!

Sen har jag en svart/vit shetland sheepdog som jag ofta får höra är en jättefin bordercollie eller jättefin aussie (både ren och blandras).

Lyan
0

#38 Där ser man verkligen vilken stor skillnad det är på labbe- och goldenhuvud!

Denna herren är i princip jämnt papillon, sedan kommer Chihuahua och blandis och sedan hans riktiga ras pomeranian. När han är nerklippt som på bilden kan jag helt klart förstå varför folk undrar men när han är i päls är han inte ett dugg lik pappis eller vavva. Mötte en man en gång som undrade om det var en pomblandis och när jag sa att han var ren sa mannen att nej, det är han inte, jag har haft pom i 20år och de finns inte i den färgen! Undrar hur jag har fått ut Mattis SKKstamtavla då :-P

Lyan
0

Ping brukar tas för en ren Pudel, i enstaka fall för puwder puff och faktiskt inte alls särskilt ofta för blandis trots att jag tycker att hennes päls är väldigt "ickepudlig". Hon är 50/50 med Pudel och pappis.

Det är lite roligt när folk kommer fram och undrar om Mattis är en pappis och jag säger att nej, det är han inte men hon är, och pekar på Ping. Då brukar de se lite besvärade ut tills jag berättar hur det står till :-P

Lyan
0

Herr Pudel var tydligen väldigt lik en curlycoated retriever eftersom både retrieverägare och utställningsfolk trodde det :-/

Lyan
0

Papillon :-O Helt klart den konstigaste pappis jag har sett!

zickan
0

Långbent jackrussel, någon form av terrier osv.

Men det är en 25%tax 25% dalmatin 50% powder puff

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Aremea]
0

Jag har flera gånger fått frågan om Boss är en dalmatiner Skrikandes

pillan33
0

#82 Haha, kul! Tungan ute

[Aremea]
0

Jag blir nästan förolämpad faktiskt;) Antar att det är för att han är så vit som folk inte ser att det är BC.

pillan33
0

ja antagligen. Vacker är han då iaf!

meilin
0

När man har Chihuahua får man ju höra det vanliga; råtta, hamster, marsvin etc..

Men min ena tjej får jag ofta frågan om hon är en blandis, pinsher eller vinthund. Men det kan jag förstå, eftersom hon inte alls är rastypisk. Har även fått höra lite skämtsamt att hon ser ut som ett rådjur, eller en hare. Obestämd

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.