Utehund inne på natten
Hej!
jag ska se efter en hund nästa vecka då dess familj åker på semester, han är en gråhund som bor ute i hundgård och jag ska promenera honom och ge honom mat. Jag ska även bo i familjens hus då de är rädda för inbrott och jag funderar på om jag ska låta hunden Rocky sova med mig i huset på nätterna. Går det eller blir det för varmt för honom? och sedan när veckan är över och han ska sova ute igen, kommer han frysa då? med andra ord, är detta en bra eller dålig idé?
Tacksam för svar!
Det bästa vore väl om du frågar hundägarna? 
ja absolut! jag har pratat med dem och de säger att jag kan göra som jag vill, de trodde inte det skulle spela någon större roll. men ville kolla lite extra :)
Om det inte gör dom någonting så är det fritt fram att göra det som känns bra för dig. Det är ju ändå dom som känner sin hund, så då borde dom veta att det inte innebär några problem för hunden att vara inne.
Jag tror också att du skulle märka på hunden om den tycker att det är tokvarmt inne. Den skulle nog vilja gå ut då.
Hade jag varit i din sits så skulle jag nog ha uppskattat sällskapet av hunden, så jag skulle nog släpat in den och tvingat den se på tv tillsammans med mig 
ja det är sant, det värsta som kan hända är ju att jag får släppa ut honom igen :) haha ja det ska jag nog göra! tack för svar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Det låter ju lite elakt att låta han vara inne med dig sen ska han ut i en hundgård igen men så är det INTE..han blir nog bara glad av att vara inne med dig sen kan han ju tycka det är varmt men det löser sig nog
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

Hunden kommer antagligen flåsa en del eftersom den bör ha relativt tjock päls om den står ute i hundgård hela tiden.
Jag kan tänka mig att det kommer att bli varmt för honom när han kommer in, och sedan frysa när han ska ut igen.
Ha hunden inne på natten och sen ute på dagen ?
Då borde det inte bli så stor skillnad tycker jag.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag förstår om du funderar.
Vi har våra ute i hundgård med golvvärme i hundhuset. Och dom går ut och in som dom tycker. Nu vet jag ju inte om hunden du ska ta hand om har värme inne hos sej. Jag tänker lite på om den är fullpälsad.
Men gå efter din magkänsla och ta in hunden. Där ser du om den trivs eller vill ut igen. Det kan ju vara mysigt för den att få sova hos dej.
Lycka till med hundpassandet
Snällt av dej.
Djur vänjer in sig med vintern och vintern kylan, och lägger på sig en massa för det. För att sedan tas in i en varm hem helt plötsligt, bara så där. Självklart kommer det att bli väldigt varmt när dom då har päls och kropp för att klara av vintern och vinter kyla.
Och när hunden har kommit in. Då kommer hunden att bli van vid värmen i huset om nätterna. Och kanske tappat en del tex päls osv. För att sedan helt plötsligt vara ute om nätterna igen i kyla. Med kanske mindre päls, och/eller kanske med en massa svett? Nu minns jag inte om hundar svettas. Sorry! :)
Och sen så är det ju rätt så stor skillnad på temperatur på dagen och temperaturen på natten ännu. Nu vet ju jag inte vart ni bor i Sverige heller. Men så stor skillnad kan det inte vara.
Nu vet jag inte hur det är med hundar riktigt, men hur stor risk är det för värmeslag för hundar? För tex kaniner så kan dom dö allafall, om man gör på det viset, om jag minns rätt. Nog att hundar flåsar, men ska inte behöva flåsa "ihjäl" sig eller ja, överdrivet mycket.
Plus att jag inte vet förstås hur hundgården ser ut. Nu antar jag att det inte finns någon värme i hundgården.
Jag skulle allafall låta hunden vara ute.
Jag tror någ hundägaren vet själv om hunden kan vara inne eller ute. jag kan tro att hunden har en varm hundkoja o inte lider iaf när den kommer ut igen. Det är iaf vad jag tror.
en liten fråga har hunden värme ute ska det inte vara någon större skillnad om att vara inne elr ute….
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
förlåt men det har blivit nått fel på min data så den brukar skriva två texter och skicka upp…………
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Tack så mycket för alla svar! och förlåt att jag varit dålig att svara! hundpassningen gick jättebra, hunden Rocky är hur go som helst! Han fick vara med mig inne på dagarna och så, vi umgicks massor men han bodde ute på nätterna för han ville ut när det blev lite varmt åt honom! :)
#17 Vad kul att det gick bra :)