För gammal?
Hej jag undrar om min chinese crested dog, Zorro som är 6 år är för gammal för att lära sig agility?
Tacksam för svar (:
Nej, han är absolut inte för gammal. Kolla upp höfter osv om du tänkt på hoppagility, annars finns ju banor och kurser utan hopp :)
Håller med Maja2, absolut inte för gammal
Är han pigg och kry så ska det inte vara några problem. Håller också med om att du borde kolla upp höfter och leder innan du börjar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Kineser brukar ju vara pigga långt upp i åren, så det är säkerligen inget problem. 
Bra tack för svaren :D
trodde de va som att lära gammla hundar sitta?
#5 Det går att lära gamla hundar sitta :). Lärde nyss Bino (snart 7 mån) att snurra runt. Och testade att lära Mozart (snart 9 år) det. Och Mozart lärde sig det fortare :P.
Så du kan lätt lära din hund agility, tänk bara på som de andra säger att kolla höfter och leder först :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#5 det där är en av de sämsta myterna som finns om hundar.
Hundar lär sig hela livet, precis som oss människor
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
6 år är ingen ålder! ;) Min första hund fick lära sig alla vardagslydnadsbitar och tricks först efter 6½ års ålder, innan dess kunde han "ingenting" utöver att vara hund :) Precis innan han gick bort, 14 ½ år gammal, fick han lära sig att trava på stället med framtassarna och att skickas till en viss punkt (target med andra ord). Och det lärde han sig utan problem så det går med andra ord utmärkt att lära gamla hundar sitta ;)
Min kines blir snart 9 år och hon har gått agility sen hon var 1 år utan problem :) Och vare sig man börjar nu eller senare så är det inte för sent :)
Vår ena hund kunde inte lära sig ligga fören hon var 7 år ;)
min softis är 8 år gammal och har dessutom canser hon älskar att köra agility och freestyle vilket ja började köra med henne när hon var 6 år gammal. Hon lär sig snabbare än min 1åriga pumi:P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 nee vad tråkigt at h*n har canser
Nee det ska nog inte vara några problem att lära den agility!
P.S jag lärde vår omplacerings hund Tara sitt,ligg,vacker tass med båda beroende på vilken jag ger ger hon samma,rulla runt,gå fot,inte dra i kopplet mm.när hon var 7 ungefär!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#11 Jo de är lite tråkigt. Det sköna är han hon för tillfället är så pass frisk att de inte märks på henne. De är bara vetenskapen om de som gnager på mig..
Alla hundar vill lära sig:). Har man bra relation med sin hund och mycket vilja går nästan allt:)
1 eller 2 , Måste man kolla höfter o leder? är det rönken ni menar då? Tänkte detta är ingen ras som drabbas ofta av höftfel? Har tänkt börja kurs sen när våran blivit 1 år då var det agillity ka nvara bra o veta.
#13 Är alltid en fördel att röntga även om just rasen inte brukar få det, man vet ju aldrig kan ju hända:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.