Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1365 ggr
neeonbubbla
0

kräkninga, diarré & matvägran

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej, inatt kring 3 tiden väcktes jag av min hund som ville ut. Väl ute kissade hon och bajsade, sedan när jag trodde jag skulle få sova, väcktes jag igen av henne och vi gick ut. Ute gjorde hon ingenting, betedde sig lite konstigt och sprang runt överallt.

Sedan låg vi halvakna tills klockan sju då hon fick lite mat (hon har lite höga levervärden, så hon äter speciell mat i små portioner under dagen), sedan tog vi en promenad och hon var väldigt pigg och kry och sprang som vanligt. När vi kom in ville hon inte ligga och vila som hon brukar, utan satt istället upp, vilket hon aldrig brukar göra.

Kring kvart i tio gick till hallen och hittade henne sittandes, hon hade spytt. Hon hade spytt upp maten  som egentligen är brun men spyan var väldigt gul, jag såg att hon var påväg att spy igen så jag tog ut henne och hon pissade. Sedan har hon betett sig ganska konstigt, hon har inte velat ligga själv utan hållt sig nära mig.

Jag har försökt ge henne lite mat, men hon har dragit bort huvudet så fort hon sett det. (Annars är hon väldigt glupsk och säger aldrig nej till mat.) Kring ett spydde hon igen, dock var det bara en gul sörja nu, och efter hon spytt var hon lite vinlig på benen, dock gick det vingliga över efter ett litet tag.

Det är även efter klockan ett någon gång hon fått diarré, och även nu vill hon ut ofta. Hon vill heller inte dricka, men jag har fått i hon ytterst lite vatten. Eftersom det är många timmar sedan hon ätit, börjar hon nu se ganska trött och less ut.. Någon som vet vad jag kan göra, eller vad det kan vara? Tack på förhand!!

Karmatarerskanise
0

Vet inte om det är viktigt att hon äter med tanke på levern?

Om vår hund blir magsjuk och kräker så får han ingen mat de närmaste 24 timmarna. Och vi ser till att han får vatten i sig.

Sedan börjar vi ge liiiite mat nästa dag, och ökar sedan successivt. A fil är bra att blanda i maten efter att dom varit dåliga.

Färgen på spyan beror nog på magsyran. Galla är gult.

Är du orolig bör du rådfråga veterinär. Ring och kolla.

neeonbubbla
0

#1 Okej, då ska jag försöka få i hon vatten och strunta i maten! Ja jag ringde ett journummer, dom sa att jag skulle ge lite vatten varje timme. Tack så mycket.