Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 5829 ggr
Vosjes
0

Siberian husky eller varg?

Jag ser absolut ingen likhet mellan en Siberian Husky och en varg.

Vad är likheten mellan en Siberian husky och en varg?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Hilo]
0

De har liknande färger och ståndöron.. Typ Obestämd

Vattnadal
0

Våra nordiska vargar ser inte ett dugg ut som vargar. Vissa av de nordamerikanska vargarna, som folk har sett på naturfilmer kan vara lite mer lika de för grova huskyna.

Vi hade en alaskan husky med vippöron och kort päls, liten och tanig, men grå, samt en sibbe som är svart, määängder av päls och ingen av dem ett dugg varglik, på rymmen första sommaren vi hade dem. Då bodde vi i ett litet samhälle, och de kände luktan från nåt gott i ett kök, så de gick in på en gård. De som bodde däör blev rädda och trodde det var 2 vargar först!
Fast efter en stund insåg de att det var hundar, gick ut, hälsade på dem, tog på dem koppel och tänkte gå hem med dem. De trodde att hundarna skulle gå hem, men de tog en långprommis med grannarna först, sen gick de hem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Naiz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 "Våra nordiska vargar ser inte ett dugg ut som vargar."

Hur menar du då? :)

Vattnadal
0

Ha ha, som husky menar jag såklart, fast för folk som tror att alla vargar ser ut som hollywodvargar, elelr de man ser på nordamerikanska naturfilmer, så är de inte lika fina och showigt vargiga heller.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Naiz
0

Hehe då förstår jag! :p Ja nej vargarna ser ju lite olika ut i världsdelarna.

Men jag kan tänka mej att en person som inte är det minsta intresserad av hundar/vargar kanske tycker att dom ser lika ut.

Vosjes
0

Färgerna på en Siberian husky är ju inte heller speciellt varglikt då jag har aldrig sett de kontrastrerna på en varg dvs det klar vita ihop med till exempel det klart svarta eller röda (den vanliga huskyn).

Stånd öron har även en Chihuahua och så vitt jag vet har ingen ropat varg efter en sådan liten hund Obestämd

Vargarna på diverse filmer är ju oftast utvalda för att se så mycket "filmiga" ut som möjligt eller så är det bara varglika hundar. Jag vet att många slänger in en vanlig Sibbe in i filmerna och lostas som att det är en varg dock minns jag ej namnen.

Nej jag tror att det är allt för mycket Disney folket har tittat på Flört

[Hilo]
0

#6 Du frågade efter likheterna.. De kan ju vara gråaktiga, och har båda ståndöron.. Det är väl likheter..? Samma med att de ha svans, fyra ben och är icke trubbnosiga..

Vosjes
0

Jo jag frågade efter likheterna men jag sa endast min åsikt men det är sant att dessa utseenden liknar varandra lite.

Denna kommentar har tagits bort.
[Driva]
0

Lite lika kan de allt vara:

Husky

http://www.listzblog.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/husky.jpg

Varg

http://lh4.ggpht.com/_vYd0h8Lp_oI/TR7aOSPwMnI/AAAAAAAABN4/RWsp4K1QGqU/Wolf1W.jpg

Fast jag skulle nog aldrig kuna blanda ihop en varg och en husky :)

[Forest]
0

10 jo men den vargen är inte Nordiskutsende :) där har du visat typist det som 2 tar upp :)

Reby28
0

Det är väl mest små barn eller väldigt okunniga människor som blandar ihop Husky med vargar? Klart det finns likheter men desto större är skillnaderna. Sedan finns det kanske enstaka huskys som ser väldigt mycket ut som vargar eller enstaka vargar som liknar husky men generellt är de ju inte direkt som enäggstvillingar så att säga.

Vosjes
0

Jätte bra exempel! De liknar varandra lite.

Denna kommentar har tagits bort.
[Driva]
0

#11 nej men ofta ser folk inte nordiska vargar utan bilder på nord amerikansska bilder och då är det inte konstit att icke hund människor tycker de är lika :D

[Forest]
0

15 ja det var jätte fin exempel :) o visst tror jag många ser varg ser likadan ut i alla länder, de ser på amimalplanet och där är ju vargen så där bedårande vacker.

12, nja det är mer tror jag ickeinsatta hundpersoner som inte ser skillnaden mellan varg o tamhund. Finns ju flera hundar som tagits som tamvarg Tungan ute Orkar inte googla nu men aftonbladet hade väl med en typist sån hund som folk trode var varg Flört

[Driva]
0

Men sen ser ju folk inte skillnad på en råtta/hamster/marsvin heller, så man ska kanske vara glad att de ser att det är något hundliknande iaf :D

Warney
0

När jag var i Verbier i sweich så var det en dragning sinkad aldrig skulla kunna skilja från en varg, det var sjukt likt, lite mer tufft och grått utseende som en varg och inget vitt någonstans, grymt likt, kanske har en bild på den. Det var nog en blandning dock som kanske hade varg i sig vem vet.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing