Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 703 ggr
Lotta
0

OT Har alla tagit semester eller???

Gaaaa här sitter jag som vanligt och tror att nån eller nått ska hände….men inte ett dugg :( Ni är ju jättetråkiga ju….stackars lilla mig. Får väl återgå till tv-n då *fnys* Jag har i alla fall städat ute idag i det vackra vädret, så det så!!! Räcka ut tungan

Alex
0

Jag är här.. Fast troligtvis inte så jättelänge till..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Stackare..är du jättesjuk?

lena1
0

städa på du själv struntade jag i det och gick en långis i ställetRäcka ut tungan

Lotta
0

Matilda tog Skorpan på en långis sedan gick hon till en backe och släppte henne…snacka om att jag fick hem en jätteslut hund Räcka ut tungan Bilder kommer så fort jag lagt in dom hehe

lena1
0

Haha vad skönt för Skorpan, min städning är fortafarande kvar, men maken hade i alla fall lagat mat och skött diskeriet….

ser fram emot en trötterFlört

Alex
0

Neej.. Inte jättesjuk.. Huvudet gör visserligen extremt ont men på feberfronten är jag bara 0,5 grader varmare än normalt. ;P Fast risken finns väl att det blir värre eftersom jag hade normaltemp i förmiddags när jag kollade för att jag inte kände mig bra..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Usch jag ska tänka på dig hela kvällen…hoppas det inte bli värre bara Glad

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Lotta. :) Jag hoppas också att det inte blir värre.. Blir lite jobbigt att vara hundvakt då..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

SKICKA HONOM TILL MIG GENAST!!!!! MINNNNN =)

Alex
0

Hihi nånting säger mig att en viss ägare inte kommer bli så glad då..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Det struntar jag i….vill ha och det genast =)

Alex
0

Haha kom hit och hämta honom då. ;) I och för sig kanske ägaren bara skulle bli glad.. Om du tar honom ett tag och står för alla veterinärkostnader. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Är han sjuk stackarn??

Alex
0

Han har problem med tarmar och sånt där.. Har haft nåt bråck-aktigt eller så (kommer inte ihåg vad det heter nu) som fick opereras bort, och nu verkar det vara på väg en ny.. Så det kan hända att det behövs en till operation.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lena1
0

stackers liten du får tröste puss på nosen från mig och snodd

Lotta
0

Gaaa varför blir det så många fel på min älsklingsras, jag blir fullkomligt vansinnig. Jag vill ju så gärna ha en, men man kanske ska kolla en leonberger istället =)

lena1
0

gör det där är det höft fel och sådant i stället har jag för mig ;-).

Lotta
0

Bläää Lena nu sabbade du det också…jamen en isländsk vallhund då???

lena1
0

islänsk vallhund har jag aldrig hört?, men däremot irlänsk varghund….

Lotta
0

Vi kollade e på nätet idag, det var killen som hittade den. Det är synd bara att alla vallhundar behöver så sanslöst med stimulering, vet faktiskt inte om jag är beredd på det faktiskt =) Men vi får se, nån gång ska jag väl hitta min favorit hund. Fast schäfer alltid varit det, men dom lär man nog slå ur hågen nu det räcker ju med dom tre som jag haft plus Jonnys när vi träffades :( Alla tre har jag fått tagit bort av olika skäl.

Alex
0

Isländsk fårhund! :D Klart du ska ha en sån Lotta! De är underbara! Fast de skäller lite mycket ibland..;) Men en väldigt frisk ras i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ja dom verkar faktiskt mysiga…och dom är ju hur fina som helst. Ja att dom var lite skälliga såg jag att dom skrev, men som sagt en frisk hund och det är viktigt =)

Lotta
0

Nattinatt nu tar jag semester också. Vi syns här ute i morgon alla glada Skrattande

lena1
0

näedå collie är en vallhund, och den är friskis som sjutton ;-).

Alex
0

Tror faktiskt att de flesta vallhundar är det. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Jaha ja…tror ni jag kunde somna, NÄPP. Så nu sitter jag här igen, och hoppas att ögonen ska falla ihop av sig själv så smånigom. Jag ska ta och kolla upp lite mer om den rasen faktiskt, en så länge verkar det lovande =)

lena1
0

tänk att det har jag också för mig Alex att de flesta vallhundar är bra friska av sig, ja förutom då kanske pyreneer för där kan det nog vara lite tjall med höfter eftersom dom är så stora,men med bra avelslinjer bakåt så kan man säkert hitta bra sådana ocksåFlört

Alex
0

Jo de flesta vallhundar har ju främst avlats på arbetsegenskaperna, att kunna valla bra och länge.. Och för att klara det krävs det ju att de är väldigt friska. ;) Utseendet har ju kommit till senare oftast..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

En pyreneer släpade mig över en jättestor äng när jag var yngre…och inte stannade han nån gång heller. Snacka om att man var skitig efter den turen. Skämt och sido det blir ett beslut jag får ta längre fram, så jag har ju tid på mig att riktigt kolla in olika raser =)

lena1
0

Jodu Lotta jag hade en som omplacering när jag var i 17 års åldern,den vägde 10 kg mer än mig då, och dessutom vaktade hon mig som en hök, så tyvärr var det bäst för henne att få somna in då jag hade prövat allt jag kunde i min makt för att få henne okey, hon hade bott hos en alkoholist som slagit henne i 4 år tidigare….fast hon var inte farlig för mig, men jag fattade beslutet innan något illa hade hänt, men tiden går ju vidare och idag skulle jag ju gjort på ett helt annat sätt, men jag behövde aldrig vara hård emot henne på något sätt, Skrållan var namnet på min vän;-)…..

Malin-A
0

ne stckars Lotta hade du inget o göra i går kväll, jag orkade tuvärr inte sitta vid datorn på hela kvällen nästan.. näsan e bommtät o kände mig allmänt hängig.. =/

lena1
0

Men Malin är du också??? nu får ni sluta vara sjuka och pigga på er både du och Alex…

krya på dig kramis

Lena och Snodd busen ;-)

Malin-A
0

tack för kramisen.. hoppas på att jag blir piggare snart =)

lena1
0

vila och drick kallt det brukar underlättaFlört

Malin-A
0

tänkte jag skulle ta mig lite glass, borde va bra va? =)

lena1
0

Glass är suveränt när man är sdorig och sdörvligSkrattande

Malin-A
0

nu har jag ätit lite glass =)

Lotta
0

Men Malin inte lite…det ska vara mycket =))) Saknade dig igår…det var så tyst här ute. Lena och jag gav oss ju inte så lätt, men till slut insåg även vi vår begränsning Skrattande

Malin-A
0

ja men orkar ju inte hur mycke glass som helst.. =) ja saknade er me faktiskt men orkade bara inte sitta här.. men ska försöka sitta här mer idag =D har ju massa att ta igen nu.. hehe

Malin-A
0

ja just ja idag har ja o killen vart förlovade i två år =) o d e inget april skämt även om d blev första april haha, d va meningen att d skulle vart 28 mars men guldsmeden gjorde fel.. men d går ju bra ändå.. =)

lena1
0

GRATTIS!!!! på stora dagen, synd att du ska var sjuk just då :-).

Malin-A
0

tack.. ja vi får ta o fira när jag blivit bättre, en god middag nånstans eller nått annat mys =D

Lotta
0

Grattis lilla gumman…skulle väl inte suttit illa med en romantisk middag men levande ljus och en ylande Lusse bredvid =D

Malin-A
0

haha ne d hade inte suttit fel.. jo ska vi mysstund i soffan eller om vi står o kramas så blir Lusse avundsjuk o skäller på oss =)

Lotta
0

Som Skorpan då…hon var värre sabotör en barna, hörde hon något olämpligt kutade hon till ytterdörren när hon var yngre, kul för grannarna….Räcka ut tungan

Malin-A
0

hahah =D minipolis =P

Lotta
0

Skojar du…ett satans liv på den lilla lilla jycken =)

Malin-A
0

haha har man mammas hund här o man skojbråkar så kommer hon direkt o skäller på en så fort man gör nått utan att hon får va me så skäller hon.. =)

lena1
0

Jamen det är samma här mannen och jag får inte kramas för då knölar Snodden in sig mellan benen och skjuter bort Per allt vad han bara orkar hahaha…

Malin-A
0

haha dom e för härliga våra hundar =)

kerstinjoh
0

Alfons är ledsen, han får inte träffa sin bäste buskompis. Quila löper!

Real
0

jasså, första gången då?

Malin-A
0

men Alfons vill säkert pussa lite på Quila eller Quila vill nog gärna träffa Alfons.. o så blir d små söta vappisar sen =D hehe

lena1
0

Ja inte kan man göra annat än skartta heller ju :-))))))))

Malin-A
0

lena, ne man blir bara full i skratt.. =)

Lotta
0

Tänk en grodrädd Töntbulls valp…oooo så söt den skulle bli Räcka ut tungan En svart med vita prickar tex hehe

kerstinjoh
0

Sicken blandning Pitbull/Dalmatiner/ Rottis/Am.Staff.

En svart med vita prickar!

Lotta
0

Blir ju skitgulligt…japp en svart med vita prickar och några vita med svarta prickar =)

kerstinjoh
0

Vi har skojat med Elin och sagt att det skulle bli fina valpar. Vi har sagt att vi kunde vara i torpet med Quila o valparna så att hon slapp allt besvär.

Men den rackarns ungen tycker att mamma o pappa är knäpp!

Hm, vi måste ha misslyckats med uppfostran på något sätt.

Lotta
0

Knäpp den fia lottan på näsan från mig…och tala om att jag tycker att mamma Kerstin har rätt så det så..tänk att få små valpisar kutande runt på erat lantställe..snacka om mysigt Skrattande

kerstinjoh
0

Mmmm, gosingar som luktar så valpgott o har så mjuka gosiga magar!

Lotta
0

Gaaaa nu blir man sugen på valpisar igen…Skorpan fick ju 3 valpar för 5 år sedan, snacka om att man låg vid valplåda hela dagarna. Sen när dom vart så pass stora så dom sprang efter en som ett pärlband och plockade upp varenda blomma man hade i landen Skrattande Det skulle vara så roligt att få en valpkull nån gång men det lär nog inte hända igen =/

kerstinjoh
0

Men det gör ju inget om de plockar upp all blommor. man förlåter dem så lätt.

Länge sedan vi hade valpar. Sista valpkullen var för 15-18 år sedan. Nio små troll, som var överallt!

Sedan hade vi fostervalpar. Ida fick ta hand om en taxvalp o en blandiskille. Såg för härligt ut, Ida stor och en liten taxvalp o Turbo-grisen en stor blandiskille.

Lotta
0

Va läckert…ja nog saknar man det, det är nått visst med att få vara med om ett gäng valpisar Skrattande

Real
0

jaa… när man satt mitt i högen med massa grisar.. gud de var myyysigt värre

Lotta
0

Gaaa vilka sötisar…vika smågrisar…tänk att trycka dit en lite puss på dom där nosarna =)))

TinaH
0

# 65

Snacka om GRYMT sa grisen!!"
Sa**N vad sötisar!! =))

Real…inte göra åss "gris-sjuka" nu…*snyft-suck!*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Real
0

hihi.. jaa de är lätt hänt att bli GRIS sjuk!:P haha..

snacka om mamma sjuk*

Lotta
0

Vilken sötis, snacka om gående bord… =)))