Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 3577 ggr
heliotropes
0

Stövare funnen

Hej på er! Jag fick se denna "logg" ifrån en fb.vän..jag vet inget mer än det som står..det kanske finns några strövar ägare i dessa trakter på den här sajten som kanske känner till hunden..?

Stövare uppfunnen utanför Loka Brunn. Svart, vit och brun. Mager. Halt. Ingen pejl el GPS. Polisen fann honom ej tatuerad eller chippad. Inlämnad på polisstationen i Karlskoga. Sprid gärna vidare

Eva // medarbetare på Perser

SaraC
0

Då får vi hålla tummarna för att husse/matte snart återfinner sin hund!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Forest]
0

Tips är ring runt olika jaktlag ofta så känner de till lokala jakthundar och deras ägare. Ofta brukar hundar vara märkta med chip det är helt gratis att åka till vetrinären/polisen för avläsning o dom brukar hjälpa till att hitta ägaren via datorn. Lycka till hoppas att husse/matte blir funnen :)

Karmatarerskanise
0

Forest; det står ju att den inte är chippad. Polisen fann honom. Glad

zoolatri
0

#2 "Polisen fann honom ej tatuerad eller chippad." Bra tips annars:)

zoolatri
0

Oj, jag är tydligen hemskt långsam jag:P

Karmatarerskanise
0

Hehe Glad

PetraKarin
0

KOnstigt att den inte är varken chippad eller tatuerad tycker jag. Det är ju bestämt enligt lag att alla hundar ska vara märkta?

heliotropes
0

Det händer ju att chip har vandrat ur……det kanske har hänt här!Obestämd

[Doglovers]
0

#8 Hade samma tanke. Jag har slängt iväg en förfrågan.

Karmatarerskanise
0

#7 Tyvärr är det många som inte följer lagen Rynkar på näsan

[Forest]
0

3 jo men jag tänkte mer på dela med mig av ett lätt tips :) jag läste ts inlägg :)

Vattnadal
0

#8 De behöver inte vara ute från kroppen, de kan vandra långt, och de flesta scannar bara nacke och hals. Vidars sitter straxt ovanför vänster armbåge, kanske missas det, därför har han alltid halsband med bricka med mitt telnr oxå. Övriga i gänget har chipen i nacken, som de ska.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

heliotropes
0

#12 Oja! detta med vandrande chip är jag väl bekant med….en bekant till mej var nästan på väg att få nekad tillgång till en kattutställning vid veterinär besiktningen pga. att chippet inte fanns…trodde dom..det visade sig att den fanns långt ner på ena frambenet.

Ang. chip är det bra att alltid låta veterinären kolla av den vid vaccinationer och dyl.

[Forest]
0

13 bra tips :) ska be vet skanna dom vid vacc nästa gång. Hoppas ägaren hittas!