Ibland känner man sig liten...
Hahah :D. Gulligt kort på en himla fin hund :)!
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag döööör va charmig första bilden va!
Åh, man vill ju inget annat än att bara pussa honom på den där söta nosen 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#4, Nejmen förlåt.. Hoppas hon inte hörde..
*fyfyfyy på mig*
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Ingen fara ju 
Medarbetare på Hundar.ifokus
Hahaha, jag älskar din hund!! 
Hon är den absolut finaste grandis jag sett!
#7 awe va kärt sagt :D tack!!
hahha, första bilden är ju klockren
Så jäkla charmig är hon. Har sagt det innan men säger det igen; Finaste grandisen jag sett!
Hon har så fin teckning, sen det där ansiktet är så sött 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hon är så vacker! Säg till om du behöver hundvakt ett år eller fler;D
#8 tack :D
#10 tack :D haha ja, men inte är det där lilla huvudet så charmigt när man sitter och ritar/tecknar och helt plötsligt ser man en lång tråd av slem och skum komma rinnandes och hamna på pappret ;P haha då blir man lite frustrerad! men hon är så go så det väger upp ;)
#11 haha då vet jag vem jag kan lämpa av soffliggar-kelgrisen hos, 

Men guud vilken vacker hund du har!:D Jag är lite nyfiken på rasen, hur krävande är den egentligen? Jag har nämligen hört att den inte heller får motioneras så hårt pga sin storlek, stämmer det? Är det en ren sällskaphund nuförtiden, eller används den till något speciellt? vakt? Du får gärna berätta om lite personliga erfarenheter av rasen, är så kul att få veta sånt!..:)
Haha vilken skön bild 1a var :D Hon ser ut o vara en skön cool tjej även var hon fin som sovande köttbulle :D Du är mycket bra på ta kort på henne alltid kul o se dina bilder på tösen :)
#15 hahah slem-Helge ^^ nawe!
#13, Rasen över lag (vad jag har fått för mig) är en lugn ras som inte kräver mycket mer än promenader och kelstunder!
Förr avlades den ju för vakt men jag tror inte det är vanligt utan avlas framförallt för sällskap och utställning. vad jag har märkt så är det inte mer vakt i henne än mina föräldrars dvärgpudel. men man blir kanske lite mer rädd för en GD än en liten söt Pudel :p
man ska ju inte motionera den för mycket när den är ung och växer precis som med alla andra hundar, men kan nog tycka att det är extra viktigt för en GD och andra stora raser att följa det. men sen kan man motionera den hur mycket man vill, när den är vuxen och mogen alltså.
även fast GD:n är en soff och säng-värmare och inte kräver speciellt mycket så älskar hon att vara ute läänge ocg promenara och hon älskar att träna trix, men det är inget hon verkligen måste göra för att inte klättra på väggarna. Helt underbar ras är det iallafall och jag har verkligen hittat min ras och är fullkomligt förtrollad :D
men som #15 skrev så finns det den tråden som där finns fler GD ägare :D

Tack för infon, låter verkligen som en trevlig ras!..^^
#15 ska absolut kika in där!:)